Hvordan reagerte pappaen på positiv test?

M

Moderator Kristin

Guest
Lykke? Vantro? Sjokk?
Hvordan reagerte den vordende far?
 
Det holdt på å kilkke for ham, bokstavelig talt! Han trengte 4 døgn på å akseptere avgjørelsen om å beholde.
Det går bra nå heldigvis ;)
 
Han ble kjempe glad, men samtidig sjokkert etter lang tid med prøving. Ogvi var helt sikre på at vi måtte gjennom det planlagte ivf forsøket:) Har enda ikke gått opp for han, håper til kan hjelpe han med å forstå :happy:
 
Han ble veldig glad! Men sa det tok litt tid før det gikk opp for han :p var jo tross alt første forsøk så gikk jo veldig fort. Er hans første så det var veldig stort:Heartred
 
Hen ble glad, men veldig sjokket over hvor fort det gikk denne gangen vs tidligere:D
 
Her holder han forventningene nede, tror ikke helt han tror på det før ungen nesten er ute :hilarious: han har ikke barn fra før og hadde vel egentlig tenkt tanken om at han ikke kom til å bli far (han var nesten 50 da vi møttes)
Han er dog en super bonus pappa for mine barn, og jeg er ikke i tvil om at han kommer til å bli utrolig stolt med sin egen. Han er typisk mann, så det praktiske med å lage til rom og bytte bil har han i tankene allerede :hilarious:
Han er nok mest redd for at det ikke skal gå bra, så den store gleden har han ikke kommet med enda.
 
Her ble mannen min letta. Vi har prøvd siden i fjor sommer. Vi hadde en MA i april, så da var han helt knust. Nå går vi egentlig bare å venter på å få en tul, så vi begge kan se at det faktisk er noen der inne.
 
Tror han ble veldig bekymret med en gang, trengte noen dager på å la det synke inn, nå er han glad og gleder seg :D
 
Like sjokka som meg, men veldig glad!❤️
 
Han ble veldig glad :) Han sa at han var sikker på at vi kom til å få positiv test denne gangen, for jeg var så "rar" :rolleyes: Jeg testet, fikk negativ, og var sikker på at det ikke var klaff..men så testet jeg på nytt dagen før ikm, og jammen var den ikke svakt positiv da :D
 
Her ble mannen min letta. Vi har prøvd siden i fjor sommer. Vi hadde en MA i april, så da var han helt knust. Nå går vi egentlig bare å venter på å få en tul, så vi begge kan se at det faktisk er noen der inne.
Samme med oss! Prøvd siden i fjor, hadde en MA i februar. Nå gleder vi oss veldig, men jeg merker han holder litt tilbake etter det vi gikk gjennom i februar. Noe jeg forstår da det var veldig sårt for oss begge, og han kjenner jo heller ikke denne graviditeten på kroppen, så han klarer vel å distansere det litt. Har TUL 9. September. Krysser fingrene for oss!:)
 
Samme med oss! Prøvd siden i fjor, hadde en MA i februar. Nå gleder vi oss veldig, men jeg merker han holder litt tilbake etter det vi gikk gjennom i februar. Noe jeg forstår da det var veldig sårt for oss begge, og han kjenner jo heller ikke denne graviditeten på kroppen, så han klarer vel å distansere det litt. Har TUL 9. September. Krysser fingrene for oss!:)

Ja, er ikke lett når de ikke føler på de samme tingene som oss. Jeg kjenner jeg er går å leter etter at det skal gå galt nå også. Klarer ikke å slappe av. Men vi får krysse fingrene og håper vi begge får hver sin terminspire.
 
Ja, er ikke lett når de ikke føler på de samme tingene som oss. Jeg kjenner jeg er går å leter etter at det skal gå galt nå også. Klarer ikke å slappe av. Men vi får krysse fingrene og håper vi begge får hver sin terminspire.
Krysser fingrene for det. Jeg har valgt å være veldig åpen om hele greia. Kun ett vennepar utenom familie visste at vi var gravide, ingen visste at vi prøvde, men jeg har fortalt det til alle vennene mine og familie i etterkant. Og selv om ingen av de har mistet selv kommer de med historier om andre de kjenner. Noe som har gjort at jeg har innsett at det skjer mange, og at sannsynligheten for at det skal gå bra neste gang er stor :) men jeg føler på nervøsiteten din. Og som sagt er samboeren nesten mer nervøs tror jeg. Han syns det har vært greit at jeg er litt mer kvalm og har litt mer symptomer enn sist. For da blir det litt mer virkelig for ham også. Og det skjønner jeg
 
Selv om det var planlagt måtte vi likevel fordøye det litt begge to. Begge glade, men samtidig alvorstynget.
 
Back
Topp