Hvordan reagerte pappaen når du fortalte om babyen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Hvordan fortalte du det?
Å hvordan reagerte han?

Sjokkert ettersom vi egentlig ikke blir gravide på egenhånd.
Han ble glad, men han tør ikke helt å slippe gleden løs da han har blitt brent flere ganger...

Viste han testen og sa at no blir vi fleire. I og med at vi har klart det på pp1 og pp2 er han no veldig stolt over sine små svømmere [emoji23]

Han hadde i grunnen ikke noe særlig reaksjon. Var litt sånn "ja, ja. Da blir det en til" Har ønsket to tette begge to, men vi mista to ganger før vi fikk første, så vi er glade det klaffa så fort, men tør ikke helt å slippe løs jubelen.

Jeg viste han den digitale testen og han sa "Oi, er du det!"
Så smilte han masse og ga meg klemmer og susser [emoji173][emoji1]

Last edited:
Først skjønte han ingenting, for jeg testa en uke før testdato fra klinikken, men når det gikk opp for han så begynte han å gråte[emoji173]️

Totalt i sjokk! For det skulle jo ikke være mulig! [emoji23]og var nok ikke helt klar for fjerde helt enda og ikke på egenhånd [emoji7]to IVF barn, så da forventer man ikke at det skal gå av seg selv

Jeg haddde følt meg så innmari unormalt trøtt når jeg lå på sofaen. Dette var før forventet mens også. Løp opp på badet og tok en gammrl test! Jaggu var den positiv! Fikk gledes sjokk som jeg ikke trodde på og løp med testen. I hånda ned til Sambo! Tok testen helt oppi ansiktet og da kom sjokket hans [emoji7]

Først skjønte han ingenting, for jeg testa en uke før testdato fra klinikken, men når det gikk opp for han så begynte han å gråte[emoji173]️

Jeg dåååner! Så herlig reaksjon [emoji7]

Koselig tråd[emoji4][emoji4][emoji175]

Samboer følte seg ikke heelt klar for unger da vi ble enige om å slutte på prevensjon. Det jeg brukte som beste "argument" var at jeg har gått på prevensjon i 10 år, og at det plutslig kan ta ett år før jeg blir gravid. Og da blir det nesten to år til vi får unge evnt. Jeg sluttet på p pillen i slutten av april, og ble gravid 3/4 uka i mai. Fytti[emoji23]

Når jeg fortalte det ble han veldig satt ut, men veldig veldig glad. Han gleder seg hver eneste dag! Og sa til meg at han var veldig glad for at jeg "pusha" han litt. Hehe [emoji4]

Vi har prøvd en god stund uten hell og ble gravide nå på fryseforsøk etter ivf. Jeg kjøpte en liten bamse og et par babysokker, og la disse og den positive testen i en eske.

Jeg viste at han hadde en dårlig dag så jeg ba ham stoppe bilen ved vannet rett ved her vi bor fordi jeg hadde en liten gave til ham, for og gjøre dagen hans litt bedre.

Han stoppet bilen og åpnet esken , så på meg og sa " du tuller nå?!" , jeg gråt allerede og klare å hikste frem et nei i mellom tårene. Han la ansiktet i hendene sine og gråt store, og lykkelige krokodille tårer [emoji173]️ Store barske mannen min er ganske søt når han blir følsom[emoji1]

Egentlig var det 4 dager til vi skulle teste så han var ganske overrasket over at jeg i det hele tatt hadde testet[emoji173]️
49b023850420641f4805216d46b0bf20.jpg

Her tok han ikke av akkurat :p Etter årevis av prøving og flere prøverørsforsøk så har vi kun klart å bli gravide en gang for snart 2 år siden. Vi skulle ringe inn fjerde forsøk når jeg fikk mensen denne mnd og jeg har EL så vi prøver selv om sjansen ikke er stor. Så 9 dpo tok jeg en test bare for å se og vi forventet ingenting som vanlig. Så sier jeg til han "eh, jeg tror det faktisk er noe her" Han tror jeg tuller og kommer for å se. Også bare smiler han å sier "Ja" :p Vi slipper nok ikke løs jublen før minst etter vi får se hjertelyd på TUL. Mistet 7+4 i 2015 så håper denne sitter helt til februar :)

Viste han testen, og han ble jo selvfølgelig glad. Men han hadde vel håpet at vi måtte prøve litt mer intensivt for at det skulle gå[emoji85][emoji28]

Jeg la testen på badet oppe og ventet til han kom hjem og gikk opp for å skifte. Fulgte etter opp sammen med kommende storesøster på 15mnd og stod utenfor badet til han oppdaget testen og sa "Hæ, det er jo to streker her!" Jeg smilte og nikket, han utbrøt kleint nok "yes as! SUPERSPERM!!" Såeh ja. Han tar æren, da ;) den kan han godt få også :)

Jeg la testen på badet oppe og ventet til han kom hjem og gikk opp for å skifte. Fulgte etter opp sammen med kommende storesøster på 15mnd og stod utenfor badet til han oppdaget testen og sa "Hæ, det er jo to streker her!" Jeg smilte og nikket, han utbrøt kleint nok "yes as! SUPERSPERM!!" Såeh ja. Han tar æren, da ;) den kan han godt få også :)

Herlig! "Supersperm" [emoji23]

Back
Topp