Hvordan reagerte omgangskretsen på at du var gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Nær familie, utvidet familie og venner? Kollegaer og bekjente? Fikk du noen morsomme reaksjoner? :)

Det var mange som var veldig overraska siden dette er en skikkelig attpåklatt. Men noen venta på det.. men bare positive reaksjoner!!

De som visste om spontanaborten ble nok ikke så overrasket, men glad[emoji173]️ Alle andre ble skikkelig overrasket men glade[emoji7]

Alle ble veldig fornøyde :-) Betydde ekstra mye for meg nå siden mamma ikke var så veldig begeistret da jeg var gravid første gangen. Kjente derfor gleden ekstra da ho hoppa av glede :-)

Siden jeg var over 40, ikke hadde fortalt slekta at vi prøvde, og ventet til etter OUL med å fortelle... foreldrene mine sin reaksjon ville ha slått an på youtube :D

(Pga hennes plassering og min fasong følte jeg at jeg kunne kamuflere helt til 6. måned - men jeg fant ut i ettertid at folk som hadde sett meg på jobb et par uker før perm IKKE hadde registrert babymagen som faktisk var der, og lurte på hvor det var blitt av meg et par uker senere :D )

Min mor og mine søsken ble veldig glade. De visste også at vi prøvde på en til. Mamma er min aller beste støttespiller.

Familien hans, og vennene våre ble glade. Det samme ble kollegene mine. Har riktignok fått noen kommentarer i retningen "du trenger ikke befolke verden alene" og "prevensjon?".

De som visste vi hadde prøvd en stund ble glade, familie og nære venner:)
De andre var det litt varierende reaksjoner på, noen som fortalte igjen og igjen at man aldri var sikker på at ting gikk bra, noen reagerte som det var en ny bil eller noe, å noen mente tydelig dette var tidlig, og at «livet» er over:wtf:

Back
Topp