Hvordan reagerte du på riene?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
Det er vanlig å bli anspent, kvalm, kaste opp, bli stille eller urolig i kroppen når du har rier. Her forklarer jordmor Grethe om vanlige reaksjoner, og hvorfor du bør se på riene som dine beste venner i fødselen.

Les artikkelen her

Jeg ble kvalm, så jeg kastet opp hvert 10.minutt helt til det ikke var mer å kaste opp. :)

Strammet absolutt hele kroppen :p viste at man helst ikke skal gjøre det, for da kan ting ta veldig lang tid. Men det var alt annet enn lett å slappe av :p

Taklet dem egentlig veldig fint, men de kom så tett at jeg ikke klarte å puste skikkelig. Gikk fra 4 til 9 cm på to timer, så det var temmelig stritt å henge med i svingene :P

Jeg ble stille :) Alt fokus innover og på pusten. Svarte med så korte setninger som overhode mulig når noen spurte meg om noe :p

Først ble jeg stille og prøvde å jobbe med riene. Hadde jeg ikke kontroll klynket jeg. Mot slutten da jeg hadde pressrier brølte jeg, men da styrte de sånn samtidig som de dro henne ut. Da gjorde det så vondt at jeg måtte bare.

Reagerte greit. Var vondt men jeg holdt humøret oppe. Da de sto på så sto jeg på prekestolen min og gynget, men mellom riene så pratet jeg og lo, og spiste tykklefse med kanel og drakk iskald Pepsi Max :D

Back
Topp