Hvordan reagerte du da du fant ut du var gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Jeg hadde trodd at 2første tanken kom til å være "Yes, endelig!! Nå slipper vi IVF", men første tanken var faktisk at jeg ikke trodde på det et sekund, og jeg prøvde å overbevise meg selv om at streken umulig kunne være rosa :laughing002

Redsel for å miste igjen og glede for at det gikk så fort etter vi mistet :)

Hvis ikke det gikk hos oss denne pp skulle jeg inn om sjekke tubene (egglederen, narkose og blæ) noe jeg virkelig ikke hadde lyst til. Så jeg tok først en test dagen jeg forventet mens, denne testen var veldig utydelig, men hadde i bakhodet at strek er strek... 2 dager etter kjøpte jeg en digital test som jeg tok midt på dagen. Der sto det gravis :) Jeg og samboeren fikk skikkelig latterkrampe. Sikkert litt skrekk blandet fryd ;)

Den er positiv. DEN ER POSITIV! Gråt av glede og klarte ikke stoppe før jeg var i armene til mannen min (som lo litt av reaksjonen min :P) :)

Ble satt ut og overasket, brukte litt tid på å summe meg og venne meg til tanken på en til allered :p

Hæ?? Kan ikke stemme, har jo bare "hatt" oss to ganger siden mens og vi har pause mnd nå! Men må si jeg ble veldig glad! Men samtidig redd for å miste enda en gang!

Var overrasket og utrolig glad! Vi hadde testet etter forventet mens, men testene var negative. Midt i påsken ca. En mnd senere testet vi for gøy en tidlig morgen, vi måtte gni oss ekstra i øynene og stusset veldig da det plutselig var 2 streker!:D det gjorde påsken helt perfekt!:D

Sprudlet over av glede før jeg løp etter flere forskjellige tester og dyppet de i koppen for å dobbelsjekke, alle veldig positiv :P

Å f**n var vel min reaksjon. Ikke det jeg hadde forventet og drømt om skulle bli det første jeg sa etter test. Kom som en overraskelse så tok litt tid å venne seg til tanken. Nå er lille oisann veldig Velkommen når november kjem.

Jeg ble veldig glad og måtte ta meg sammen for å ikke rope "wohooooo!!". Mannen og sønnen lå og sov, så ville jo ikke vekke dem med et gledeshyl ;)

Tok mer enn rutinetest, for hadde begynt på spray og skulle begynne på sprøyter til ivf! Så ganske sjokka når testen min fikk utslag, rett til lege neste dag! Lykkefølelse!

Jeg visste det før testen var positiv og var ikke bare glad for det. Her er det mannen som ønsker en til. :)

Alltid hatt en føles jeg ikke kunne få egene barn, samtidig min største drøm i livet er å være kone og mamma, så når testen var positiv hyl gråt jeg hysterisk i 10 min, både av lettelse og glede. Mens mannen sto der med stort smil om munnen men noe skrekkslagen. Var planlagt :)

Jeg testet mest for moroskyld, men klarte ikke tisse nok på pinnen (hadde ikke kopp) og alt ble bare søl, så la testen til side og så satte vi oss for å se film.. neste gang jeg skulle på do lå den der og glisa mot meg så jeg ropte bare fyf***, fyf***, fyf***!!!!
Vi skulle prøve, men var ikke beredt på st det skulle gå så fort :p

Lettelse. Jeg føler at jeg har vært gravid siden september/oktober. Det at vi mistet 14+3 sist var trist, men også merkelig, for det føltes bare feil og rart og plutselig ikke være gravid lenger. Heldigvis ble jeg gravid på første forsøk! Og da var det bare lettelse (og glede, da) jeg følte. Endelig var ting som det skulle igjen :-) :-)

Back
Topp