Hvordan reagerte din sjef da du sa du var gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Han ble glad og gratulerte meg. Informerte om videre oppfølging/tilrettelegging og tilbud tilknyttet arbeidsplassen, hvis jeg skulle trenge det. I ettertid har jeg fått mye igjen for å kommunisert hele veien med sjefen. Jeg hadde nemlig en formening om at jeg skulle jobbe frem til perm fordi jeg var i veldig god form hele veien, men det stoppet opp i uke 26, og ble sykemeldt i uke 28 (100%) helt frem til perm pga kvalme, svimmelhet og bekkenplager. Legen mente jeg hadde pushet meg for lenge... Heldigvis tok sjefen det supert, og var viktigere for han at jeg tenkte på meg selv og barnet i magen :) Så jeg har et veldig godt forhold til sjefen min med tanke på graviditeten.

Han syns det var veldig koselig :)

Han lo godt og gratulerte, og sa vel noe om at jeg kom til å bli feit :hilarious: jobber kun med mannfolk så er blitt ganske hardhudet på den slags:p

Hun ble sjokkert, men glad. Ble litt presset til å ta ut full sykemelding i stedet for gradert, men men :)
Jeg fikk klar beskjed om at det hadde vært supert om jeg kunne bli 100% sykemeldt i stede for gradert, som var ganske sårende, men holdt meg til gradert og fikk fagforeningen til å kontakte sjefen og klargjøre alt jeg har krav på av tilrettelegging osv. Var noen uker det ikke var topp stemning mellom meg og sjefen, men nå er alt supert:D

Med gratulasjoner, og ikke lenge etter beskjed om at de ikke hadde behov for meg lenger ;P

Ble du sagt opp?
Jeg var innleid, så jeg fikk beskjed om at jeg ikke ville få ny kontrakt... :( Vet jo ikke om det var fordi jeg var gravid, men det er litt mistenkelig siden jeg var på medarbeidersamtale 3 måneder tidligere der jeg fikk ny 6-månederskontrakt, med beskjed om at vi måtte se på å forlenge oppsigelsestiden neste gang.

Han lo helst. :)

4 mnd tidligere hadde han ansatt min kjære samboer, som eg da nett hadde begynt så smått å rote på med.
Så han mobbet oss heile tida om at han snart kom til å få 2 ansatte som skulle i permisjon.
Dette benektet jo vi, sida vi nett hadde møttes.

Så når eg blei uplanlagt gravid, var det litt "told you so"-latter ja. :)

Jeg var innleid, så jeg fikk beskjed om at jeg ikke ville få ny kontrakt... :( Vet jo ikke om det var fordi jeg var gravid, men det er litt mistenkelig siden jeg var på medarbeidersamtale 3 måneder tidligere der jeg fikk ny 6-månederskontrakt, med beskjed om at vi måtte se på å forlenge oppsigelsestiden neste gang.
Det høres jo veldig mystisk ut da, ville sagt det var på kanten av hva som er lov :confused: Men det er vel sånn det er innimellom. Utrolig kjipt da :(

Ja det var jo ingen overraskelse, regnet jo med at du ville ha en til.. Ja her står de jo å banker på døra etter jobb, så det er ikke noe problem. Gratulerer forresten.

Med nr en var min sjef også min pappa.. Så han lo seg halvt i hel og ga meg fri resten av dagen for å være med kjæresten (som også jobba for pappa) på langtur. Så vi fikk diskutere sjokket litt.

Sjef nr to gratulerte og ønska meg lykke til. Var allerede i sykemld, men pga noe annet. Men sykemld gikk over til svangerskapsrelatert så.

Det høres jo veldig mystisk ut da, ville sagt det var på kanten av hva som er lov :confused: Men det er vel sånn det er innimellom. Utrolig kjipt da :(

Ja, det er på kanten. Men det er jo umulig å bevise at det var grunnen, og midlertidig ansatte har ikke de samme rettighetene...

Ja, det er på kanten. Men det er jo umulig å bevise at det var grunnen, og midlertidig ansatte har ikke de samme rettighetene...
Vanskelig situasjon, veldig urettferdig! Det blir jo fort en stor sak ut av det, og det er ikke alltid like lett. Håper det ordnet seg etterhvert? Selv om du ikke beholdt jobben, er det jo flere gleder fremover, selv om det er en kjip start på svangerskapet

Ja du kan si jeg ikke vart veldig fornøyd med den behandlingen. Personalsjefen tok det opp med sjefen min og det ble en stor sak av det. Ikke noe hyggelig akkurat.
Bra det ble tatt opp i det minste! Men kjipt når sånt skjer, man må jo likevel forholde seg til denne dusten..

Vanskelig situasjon, veldig urettferdig! Det blir jo fort en stor sak ut av det, og det er ikke alltid like lett. Håper det ordnet seg etterhvert? Selv om du ikke beholdt jobben, er det jo flere gleder fremover, selv om det er en kjip start på svangerskapet

Tja. Jeg fikk til slutt jobbet nok til å få foreldrepenger, men jeg leter fremdeles etter ny jobb. Vil absolutt ikke ha en midlertidig stilling igjen

Tja. Jeg fikk til slutt jobbet nok til å få foreldrepenger, men jeg leter fremdeles etter ny jobb. Vil absolutt ikke ha en midlertidig stilling igjen
Bra du får foreldrepenger i alle fall! :) Midlertidig stilling er vel ikke akkurat ideelt, håper du finner en fast jobb, det er ikke alltid like lett dessverre :)

Nå sist gratulerte han meg og sa det var hyggelige nyheter, men at det var synd for jobben og at jeg kom til å bli savnet.. :p får nemlig ikke jobbe der som gravid

Back
Topp