Hvordan reagerte din sjef da du sa du var gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Hu jublet av glede og ga meg en klem :D

Med nummer to var jeg bare vikar, men hu og ble glad på mine vegne og jeg fikk tilrettelagt til tross for at jeg bare vikar!

Glad for at jeg har positive opplevelser med å fortelle det til sjefen!

Ene sjefen utbrøt: kødder du? Å herregud nå griner jeg! Også slang han meg rundt :p
Han andre var ikke til stede så fikk sms av han om at det garantert var tvillinger og at jeg bare måtte si i fra om han kunne gjøre noe som helst for meg :)

Første gang var vi 6 jenter som var gravide på likt (annen arbeidsplass), så da jeg fortalte nyheten fikk jeg bare: åååh du også ja...

Etter å ha spydd på jobb i to dager fikk jeg sms fra sjefen med spørsmål om jeg var gravid. Resultatet ble at hun ga meg ubetalt ferie allerede fra neste dag, istedenfor at jeg fikk sykemeldt meg. Mens jeg hadde ferie så fikk jeg vite fra en av mine kollegaer at sjefen hadde kuttet timer hos meg. Ikke spesielt populært at jeg ble gravid altså.

Faen.. Jaja det har jo ikke vært noe annet å forvente, du har jo ikke akkurat lagt skjul på at du går rundt og er en verpesyk høne. Kakle har du nå gjort hele veien! Du holder ut sesongen før du popper sant?

Haha elsker sjefen min, han er bare fantastisk morsom :D Han og alle på jobben har vært fantastisk støttende hele tiden, også da jeg var sykemeldt. Sjokolade fikk jeg og alt. Han mener sjokoladen er den måten kvinner blir glad igjen på hehe.

Dessverre slet jeg grusomt med bekkenløsning så var sykemeldt hele sommeren :(

Begge avdelingssjefene ble glade på mine vegne:)

Jeg fortalte det da jeg ble 50% sykemeldt grunnet kvalme rett etter juleferien, ca. 7 uker på vei, og fikk bare gratulasjoner. :)
Ingen sure miner, selv da jeg to uker senere gikk ut i 100% sykemelding og ble der. :(

Ble litt sure miner, og sjefen sa det videre til flere ansatte.. Uten mitt samtykke eller noe som helst. Var bare ca 9 uker på vei og familien viste det ikke ennå. Det ble ikke tatt godt imot når jeg fant ut av at sjefen hadde sladret for å si det sånn!

Hun var veldig glad på mine vegne :) Jeg fikk beskjed etterhvert (når jeg ble synlig gravid) om å revurdere jobben min siden vi hadde et barn der som går til angrep på gravide... Det var ingen måte å tilrettelegge rundt dette, men heldigvis for min del sluttet han der :)

Ble litt sure miner, og sjefen sa det videre til flere ansatte.. Uten mitt samtykke eller noe som helst. Var bare ca 9 uker på vei og familien viste det ikke ennå. Det ble ikke tatt godt imot når jeg fant ut av at sjefen hadde sladret for å si det sånn!
Hva?? Jeg hadde klikket i vinkler :o

Sjefen var vel enda mer glad enn jeg var. Har en kjempe skjønn sjef som jeg har godt forhold til. Hun ringte meg stadig når jeg var sykemeldt for å høre hvordan det var med meg, og sa at hvis jeg ville tilbake i jobb så skulle de tilrettelegge og om jeg ble sykemeldt ut svangerskapet så gjorde det heller ingenting :-)

Fikk både blomster og sjokolade på døra når jeg var sykemeldt.
Når jenta vår kom så hadde gjengen på jobb handla masse gaver :-)

Gratulerte og lurte på hva de kunne gjøre for å tilrettelegge for meg :-)

Etter å ha spydd på jobb i to dager fikk jeg sms fra sjefen med spørsmål om jeg var gravid. Resultatet ble at hun ga meg ubetalt ferie allerede fra neste dag, istedenfor at jeg fikk sykemeldt meg. Mens jeg hadde ferie så fikk jeg vite fra en av mine kollegaer at sjefen hadde kuttet timer hos meg. Ikke spesielt populært at jeg ble gravid altså.

Hæ? Det kan ikke være lov å sende folk på ubetalt ferie! Hva jobber du med?

Hæ? Det kan ikke være lov å sende folk på ubetalt ferie! Hva jobber du med?
Trodde heller ikke at det var lov. Jeg skulle ha sommerferie to uker etterpå. Jobbet deltid i matbutikk utenom studie. Jobbet tilnærmet fullt om sommeren.
Jeg endte med å være sykemeldt resten av svangerskapet. Sjefen spurte aldri hvordan det gikk og jeg har enda ikke fått noen gratulasjon på at han er født, over 9 mnd etter.

Begge to begynte å grine, var nettopp 2 som hadde levert oppsigelse i løpet av 1 uke. Jeg utsatte å fortelle til jeg var ca 12 uker på vei og fortalte det på personalmøte til alle på jobben samtidig. Turte ikke si det til sjefene før da hu ene er venninne med svigermor og svigermor jobber i tillegg i samme bedrift (hu er sjef i en annen butikk i samme region) og sjefen er en skravle bøtte som ikke kan holde på hemmeligheter. Tok 1 dag så viste alle på hovedkontoret det (der jobber gubben).

Jeg fikk også gratulasjoner og jubel over telefon(det var midt i sommerferien, sjefen var på ferie og jeg ble nødt til å si ifra pga noe som skjedde på jobb).
Nå skulle jeg gått ut i permisjon om en uke, har ikke vært borte fra jobb en eneste dag fram til nå. Nå de siste 8 dagene jeg skulle på jobb har jeg blitt 100% sykemeldt, opplevde det litt sånn små vanskelig. Det var ikke noen god reaksjon fra sjefen følte jeg, og jeg følte det litt rart i det jeg skulle gå derfra og tenkte på at jeg syns det var litt dumt med tanke på at jeg faktisk ikke skal tilbake dit på en stund.
Føler det egentlig bare blir veldig urettferdig å ikke få noen forståelse for det nå som det er så nære til fødsel. Men men.. kanskje det bare er meg som følte det sånn, men det var ikke smil og hygge da jeg leverte den, og hun sa ikke spesielt mye.

Var fryktelig nervøs for å si ifra, for jeg var ikke gravid da jeg søkte på jobben og det tok så lang tid før jeg ble kalt inn til intervju. På intervjuet var jeg allerede 12 uker på vei, men valgte å ikke si noen ting. Etter dag to i den nye jobben måtte jeg bare si ifra, og heldigvis reagerte hun positivt! Kollegene jublet og gratulerte :) Har litt dårlig samvittighet for at jeg på en måte "sviktet" arbeidsgiver litt. Vi startet opp i helt ny jobb alle sammen, og fremtidsutsiktene for butikken var usikre, så den uforutsigbarheten jeg dro med meg føltes veldig uheldig.

Back
Topp