Hvordan reagerte de?

Becky87

Elsker forumet
Gutten min begynte i barnehagen i desember. På grunn av lang reisevei skal han inn i ny barnehage etter sommeren. Han har fått et kjempe godt forhold til 2 av de ansatte i barnehagen han er i nå. Han stråler opp når han ser de, springer bort for å kose og ler og koser seg. Så nå er jo jeg litt sånn både og til å bytte barnehage. Men plassen i den nye har han fått og oppsigelsen er levert i den han går i nå, så kan jo ikke gjøre om på det.

Men dere ande som har byttet barnehage; Gikk det greit? Knyttet de seg fort til noen i den nye barnehagen?

Her skal han ha ferie i ca 6 uker fra han slutter i gamle barnehagen til han begynner i den nye, så dette håper jeg gjør overgangen lettere. Ellers er han en veldig sosial gutt, som aldri har vist noe skepsis i den barnehagen han er i nå. Men kjenner at jeg gjør noe til fordel for meg (mindre reisetid) enn til fordel for han (alt blir jo nytt), så jeg føler meg litt ond.

Min eldste begynte i ny bhg rett før han fylte 2 år pga at vi flyttet. Han hadde som din et veldig godt forhold til de ansatte i barnehagen og var veldig trygg der, tror jeg faktisk forlot barnehagen med tårer i øynene siste dag :-P I den nye barnehagen fikk han en ny kontaktperson og hun og Felix hadde en god tone fra første stund og han trivdes raskt i den nye og. Han spurte etter de andre barna i kanskje en uke så sluttet han, og det tok ikke lang tid før han ikke husket noe virket det som. Han kan iallefall ikke nå huske at vi bodde der og vennene der. Lykke til med ny barnehagestart, det kommer nok til å gå kjempefint :)

Jeg kjenner tårene presser bare jeg tenker på det, så det kommer til å bli en hard dag når han er der for siste gang. Men vi krysser fingrene for at han får det like bra i den nye barnehagen. Noen av barna (søskenbarn og barn av venner) der han går nå vil han ha mye kontakt med videre. Jeg håper dette bare er positiv og at det ikke minner han på det han går "glipp av" med å være i en ny barnehage.

I barnehagen han er i nå er det ikke pedlederen hans eller primærkontakten han har så god kontakt med, men to av de andre pedlederene. Så jeg håper at han i den nye barnehagen knytter seg til de som har med han å gjøre, for det vil gjøre båd hans, deres og våres dag litt lettere med tanke på informasjon +++

Gruer meg til det samme i august... Jeg liker så godt den bahg vi har nå, men 30-40 min reisevei blir for langt i lengden... Håper at det går greit å begynne i ny bhg og at den nye bhg er like grei som den vi har nå!

Snuppa tror jeg nok vil trives hvor som helst hvor hun får oppmerksomhet :-P hun elsker å showe og hun elsker andre barn, he he. :-)

Vi flyttet og måtte bytte bhg når Lucas var rundt 2,5. Jeg var veldig nervøs for hvordan han ville tilpasse seg den nye bhg siden han var så knyttet til personalet og noen av de andre ungene der. Men det gikk kjempe bra. Han fant seg fort nye venner og kom godt overens med personalet i den nye bhg. Så jeg tror ikke du har noe å grue deg til=)

Det høres veldig bra ut.
Jeg har snakket litt med noen av de ansatte i barnehagen han er i nå, og de tror også at det kommer til å gå veldig bra. Han trengte ikke meg der ved innkjøringen en gang når han begynte i des, for han var bare opptatt av de andre barna og de voksne. Og han har aldri vis noe usikkerhet eller redsel når jeg har gått fra han i barnehagen.

Nå bruker jeg 45 - 50 min hjemmefra og til jeg er på jobb, mens den nye barnehagen ligger 5 min gange hjemmefra og fra jobb, så da kan vi sykle/gå istedenfor å kjøre hver dag.

Back
Topp