Hvordan reagerte barnefar når du fortalte at du var gravid?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
Min mann ble like glad som meg:D
 
Jeg tok en bilig gravtest hjemme i "smug" på morgenen, 3 dager før ventet mens. Første prøveperiode for oss, men jeg var så spent så spent. Den hadde en så og si usynlig strek. Skulle på kurs på sykehuset den dagen tiiidlig, og være der hele dagen. Fortet meg i en 10-minutters pause bort på sykehusapoteket og kjøpte sånn digital test. Løp inn på do, testet. Føltes som en evighet før det kom opp noe svar. Men der stod det Gravid 1-2 uker. Fikk helt sjokk. Satt på kurset de neste 5 timene og bare verket.

Før jeg dro fra sykehuset kjøpte jeg en liten teddybjørn, med tilhørende t-skjorte - der det stod "Verdens beste Pappa": Pakket den pent inn. Samboeren min hadde nemlig bursdag denne dagen! Så hentet han meg, så stoppet vi et fint sted fordi jeg ville "nyte utsikten". Så sa jeg at jeg hadde en liten minigave før selskapet vi skulle ha senere med familien hans. Så han satt i bilen og pakket den opp. "Hmm, hva kan dette være da? Også myk.. :)"

Så åpnet han og bare kikket på teddybjørnen og bare "Seriøst?" "Hæ?" "Seriøst? "Seriøst???" "Seriøst?!", mens han etterhvert lo litt smånevrotisk. Så fikk jeg en god klem og han smilte fra øre til øre. Resten av hjemveien var det bare "Jasså, det var futt i mine små svømmere altså!!" hvorav jeg poengterte at det var vel ikke DET jeg var mest opptatt av nå.. "Nei, men det var jammen futt! Skal si jeg kan skyte! Fulltreffer :D". Var som en 4-åring. Haha..

Ja, vår første. :)
 
Her sa han først bare NÆJ?? Er det sant?

Så viste jeg han testen og da gjorde han et hopp og klemte meg med tårer i øya. Han er bra søt den fyren der... :)
 
Gubben min har 3 unger fra før. En på 8, ei på 7 og minstemann på 4.
Han visste så godt att jeg sku begynne på pergotime i mai. (Spiste 2 tab i 5 dager) og vipps satt spira uka etter.
Sendte han et bilde siden han ikke var hjemme. Da han kom hjem ga han meg en klem og snakket ikke til meg på nesten 2 timer. Kan tru han ble passe paff. ( var ikke meningen spiral sku klaffe så tidlig ) hehe.

Men vi er begge glade og klare for babyen :) hvertfall jeg som førstegangsmamma <3
 
Jeg har enda ikke turt å si noe enda jeg er 8+0 i dag... Vi har mistet to ganger før. Veit ikke om jeg tør å si noe før det er mer eller mindre sikkert...
 
Han ble glad, men satt seg ned og sa bare "nå blir vi blakke... NÅ blir vi blakke nå!". Det ble ikke bedre da jeg sa at vi må kjøpe ny vogn, så vi har plass til storebror også i vogna ;) Storebror er 17 mnd når ny baby kommer :)
 
Barnefar reagerte ikke spesielt den dagen jeg sa det, han virket ikke sint eller glad. Bare ett stort sjokk. Den dagen sa han at han stilte opp hvis det var noe,
men i etterkant så har han spurt om når jeg skal ta abort og hvordan kan jeg bestemme dette alene som har så stor innvirkning på hans liv. Jeg er 7-8 uker på vei nå. fant det ut for 3 uker siden at jeg var gravid. Klarer ikke tanken på abort.
Bor alene så min mor og en venninne fikk vite det tidlig så jeg har noen å snakke med!
 
Han ble like nervøs som meg. Ingen av oss har sluppet jubelen løs enda, til tross for flere fine blodprøver hos legen. Regner med at vi slapper av mer etter tidlig UL om en ukes tid.
Vi har prøvd i over 4 år og hatt en tidligere graviditet som endte i MA for et par år siden, vi står på venteliste (men er ikke prioritert) for å få samtale før oppstart til ivf, og jeg har vært gjennom så mange runder med pergotime at jeg ikke får ta fler før eventuelt ivf-samtalen er gjennomført.
Så testene kan være så positive de bare vil, det er ingen av oss som egentlig tror det er sant uansett ;)
 
Back
Topp