Hvordan reagerte barnefar når du fortalte at du var gravid?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
Ble litt satt ut. Men etter en time eller 2 så begynte han og glede seg :)
 
Han ble såååå glad <3 som de andre gangene <3
 
Han ble veldig glad :) Han har ventet på dette i over et halvt år, mens jeg ikke har følt meg klar før nå :)
 
Han har ikke reagert ennå :p haha!!
 
Han ble glad, og hadde snakket om muligheten og spurt og gravd i noen uker allerede (siden prøvinga starta). Denne gangen var det nemlig han som var klar for barn før meg :) sist ble han stille og mutt og måtte ha litt tid for seg selv, noe jeg ble ganske lei meg for. Det gikk over samme dag, og da babyen ble født var han veldig entusiastisk :)
 
Vekket han med det og han ble så glad :)
 
Cirka sånn her! Han kom inn døra fra jobb, uviten om hva vi hadde fått til etter 10 måneder med prøving:

"Du skal bli pappa igjen"
"Hæ? Er det sant?"
"Ja"
"Du tuller ikke? Det er ikke greit å tulle om sånt"
"Jeg tuller ikke"
"Hvordan vet du det?"
"Jeg har fått positiv test"

Så kom selvsagt smilet og en omfavnelse. Spesielt å kunne dele en så god nyhet <3 Nå tar vi oss selv i å glemme hele graviditeten. Andremann og lite symptomer. Har nok ikke gått helt opp for oss enda :)
 
Han ble glad:) og veldig overrasket over at det gikk på første forsøk denne gangen som med forrje:) også hadde jeg testet negativt dagen før ikm, så var heeelt sikker på at det ikke klaffet, så vi bestemte oss for at vi skulle invitere en del folk til oss for en fest den kommende helgen, men dagen etter ikm tok jeg en test bare sånn tilfelle, og jaggu var den positiv alikevell:)
 
Han trodde ikke på meg :p De første testene var veldig svake.

Nå, etter en uke, så begynner det å synke inn hos han og han gleder seg selvfølgelig.
 
Jeg var veldig overrasket selv, så jeg sto på kjøkkenet med testen i hånda og måpte mens jeg viste den til han kl 05.30 om morgenen.
Det første han sa, var "det gjelds vel ikke når streken er lys?". Jeg svarte at det nok gjorde det, og så var vi vel ganske stille fram til vi begge kom hjem fra jobb, og da hadde han planlagt bosituasjonen videre og hvilke grep som måtte gjøres. Så ble han veldig glad :woot:

Vi hadde ikke bestemt oss for å prøve enda, bare for å slutte å ikke prøve :)
 
Jeg hadde satt fram to babytøfler på badet før jeg dro på jobb. Så da han sto opp var jeg fullt opptatt. Fikk bare ei melding med mange lykkelige emoticons. Han ble kjempeglad. Vi var jo i prøvefasen, men denne måneden hadde vi egentlig fokusert på helt andre ting enn baby ;)
 
Hans første reaksjon var "så det var krutt i kanonen" ;) (første barn)
 
Back
Topp