Hvordan reagerer du...

jenta86

Gift med forumet
om du får en gave som du absolutt ikke liker?
Er du ærlig å sier hva du mener eller later du som om det er den "perfekte" gaven?

Jeg sa tusen takk. Gaven ligger i kjelleren en eller annen plass. Hadde jeg kunnet bytte, hadde jeg nok sagt det og gjort det. Men ebay kan man ikke bytte...

Får meg ikke til å si til den første ordentlige kjæresten til storebror at jeg rett og slett hata gaven altså. Så da smiler jeg og sier tusen takk :)

Jeg sa tusen takk. Gaven ligger i kjelleren en eller annen plass. Hadde jeg kunnet bytte, hadde jeg nok sagt det og gjort det. Men ebay kan man ikke bytte...

Får meg ikke til å si til den første ordentlige kjæresten til storebror at jeg rett og slett hata gaven altså. Så da smiler jeg og sier tusen takk :)
Det skjønner jeg :)

Kommer an på hvem den er ifra, hva motivet var bak osv. Med noen kan jeg si at det var fint tenkt, men det var ikke min stil (uten at de blir lei seg), mens med andre smiler jeg og sier takk.

Spørs jo hvem det er ifra da. Jeg har fått 2 bursdagsgaver fra mamma en gang som ikke falt i smak. Noe ho burde vite da jeg før har sagt hva jeg syns om sånt mange ganger ;) :p

Utenom det så takker jeg pent for gaven, og om mulig så bytter jeg bare :)

Jeg later ikke som det er den perfekte gaven, men takker selvsagt høflig.

Jeg takker høflig. Men jeg er svært dårlig til å skjule det, selv om jeg prøver aldri så hardt:p

Sier tusen takk den var fin!
Så kanskje hvis de spør senere og jeg har byttet så sier jeg at jeg likte den men passet ikke 100% til sånn og sånn.

Jeg har sagt at jeg ikke var fornøyd med en gave, jeg hater å stryke så når jeg fikk strykejern til jul av mamma. Så sa jeg hva jeg syntes om saken, og siden mamma alltid stryker bunadskjortene til meg og frøkna er hun veldig klar over hva jeg syntes om stryking :P hun ble ikke fornærmet men lo og sa hun regna med at jeg ikke ble fornøyd. Og da skjønner ikke jeg vitsen med å kjøpe det når du vet mottakeren ikke kommer til å like den...

Blir nok å takke pent ja, men jeg har veldig dårlig kontroll på kroppsspråket, så jeg blir nok gjennomskuet :p

Har ikke samvittighet til å si noe annet enn tusen takk og dra på et stort smil i samme slenger.. jeg er håpløs

Jeg takker høflig. Men jeg er svært dårlig til å skjule det, selv om jeg prøver aldri så hardt:p
Samme her...

Lite hjelper det at mannen plutselig utbryter etter at jeg har takket så pent for gaven - "den har vi dessverre fra før". Du kan gjette om jeg ble sint da!!!!

Takker høffelig såklart. Noe annet er ufint. Om man blir skuffet over en gave så er man så bortskjemt at man kunne vært uten synes jeg. Og å si til noen som har GITT deg en gave at du ikke liker den, da er du frekk!

Samme her...

Lite hjelper det at mannen plutselig utbryter etter at jeg har takket så pent for gaven - "den har vi dessverre fra før". Du kan gjette om jeg ble sint da!!!!
Må le...det skjedde en gang her også! :p

Takker pent, men overdriver ikke, da blir det fort falskt ;-) Er som regel fornøyd med gavene jeg får da, de som gir dem kjenner meg :-)

Back
Topp