Hvordan pynter dere til advent?

huzky

Gift med forumet
Søndag er dagen....

Snakker vi lilla ?
Røde ?
Hvite ?

Hva har dere?

Jeg har helt vanlig adventslysestake, sånn rund i messing. Med 4 lilla lys. Man kunne selvfølgelig drømt om å ta seg råd til en fra Georg Jensen, eller en kopi, slik som denne, men min er fra plantasjen. litt mer plain. Men den fant jeg ikke noe bilde av [:)]

I stuevinduet har jeg en adventsstake fra plantasjen. Og så har jeg en hvit papirstjerne med lys i kjøkkenvinduet.

Vi bruker å ha opp julegardinene (de er røde) når advent begynner fordi de fungerer som vintergardinene våre. Ellers har vi:
- adventstjerne i vinduet
- lyspyramide i gangen
- elektrisk adventslysestake (du vet en slik med to føtter og som går oppover i en spiss)
- adventsstake; i år tar jeg et glassfat med litt sølvsand i bunn, 4 hvite kubbelys med tall knytt på og kongler. Lurer på å få tak i noen julekuler i sølv istedet for konglene men vi får se
- lilla duker (?)
- et nissehus med lys i som bestefar har laget til meg.

Pynter ikke nå til søndag, flytter ned en etasje 1.des så ordner alt med jul da[:D]
Her er det lilla stake, med sølvkuler på og sorte lys[:D]
Julestjerner eller sånn lys ting i hvert vindu, har dilla på lysting i stikkontakt så har masse sånne dickens julehus og sånne høye trekanter med lys.
Ellers er det lilla gardiner og MASSE lys, lysestaker osv i lilla, sølv, sort osv[:D]

jeg pynter advent med lilla, rød og sølv.

har røde gardiner som jeg skal henge opp i helga å pynte huset[;)]
Gleder med masse til jul[:)]

i går laget jeg go ungene pepperkakehus[:D]

Advent er LILLA, enkelt og greit [:D] Kombinerer gjerne med sølv.

I fjor hadde jeg lilla duker og et stort sølvfat dekket med lilla steiner og fire lilla kubbelys på. Sånne trekantstaker står i kjøkkenvindu og stuevindu.

Bruker egentlig ikke pynte så mye mer i adventstida, gleder meg heller til å dra frem julepynten på lillejulaften.

Utelysene kommer ikke alltid opp 1 desember men et par uker før jul i allefall. Vi har tre prydbusker i hagen som vi dekket med et sånt nett av lys i fjor. Det ble kjempefint [:)]

ganske enkelt :)
de gamle klassiske gull-stjernene i kjøkkenvinduet, 7 arma under og en i sturvinduet, adventstake-4 kubbelys meg engler og pyntebånd ellers nissene som kommer i adventstia står til jula skal bort :)

Her blir det adventstake som er 4 lilla kubbelys på et avlangt sølvfat, må ha noe pynt rundt og[;)] To stjerner i stuen + en pyramide. en klokke i vinduet på kjøkkenet, lilla duker, også har jeg ikke bestemt meg for om julrgardinene kommer opp da eller seinere[;)][:D]

Her er det lilla duker og gardiner ( noe jeg har hatt i hele høst)[:)]
7 arma-lystestaker på kjøkken og 1 i stua, 1 gullstjerne i stua og to pyramider. Har et rundt sølvfat med 4 lilla kubbelys med sølv og lilla kuler som pynt. (håper den får lov til å stå i fred på stuebordet av lillemann her)[:D]

Ellers kommer vell nissene opp når det nærmer seg jul, pynter nok 1 uke eller 2 før juleaften- da vi skal reise bort lille juleaften. [;)]

Skal ha noe ala dette her (bildet lånt av google) [:)] Nesten helt likt. Også henge opp julestjerna i vinduet, ha den andre lysesaken i vinduet. også har jeg en hvit bolle, fylt med sølv julekuler (sånn du pynter juletre med)

Jeg henger opp julegardinene til advent. Ellers har vi 2 julestjerner i stua og ei på rommet til lillemor, to lysestaker, adventsstake med lilla lys og lilla duker. Skal kjøpe litt juleblomster og; amaryllis og azalea. [:)] Litt nærmere jul blir det nok også noen svibler. [:)]

Vi har sånn 7-arma adventsstake i kjøkkenvinduet
adventsstjerne i stuevinduet ut mot gata
og en svart avlang adventsstake med 4 lilla lys i

og 1 desember kommer resten av pynten frem:
løpere m/julemotiv til å ha på bordene i stua
juledekorasjoner til bordene i stua
også har vi litt telysholdere med julemotiv på
og 2 nisser som står på gulvet (pleier ha dem i stua..men i år skal de stå i gangen og ønske folk velkommen, så ikke martine får tak i dem..)

Back
Topp