Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hvordan overleve kvalmen når man også har små barn?
Har vært kvalm døgnet rundt i noen uker nå. Den neste uka er jeg alene med ungene på 2 og 4 år. Noen som har tips til hvordan man kommer seg igjennom dagene, sånn at også de har det greit, når alt man vil er å ligge på sofaen for å unngå brekninger?
Send de tidlig i barnehagen og hent dem sent. (Innenfor visse grenser selvfølgelig) lag middag som du kan ha i flere dager. Evt så dør ikke ungene av en pose Toro tomatsuppe eller ostesmørbrød innimellom. Ungene mine blir også kjempe glad for Barne-TV eller iPad. Da får jeg en halvtime ekstra til å slappe av på. Prøv å slappe av når ungene ikke er hjemme, og handle for hele uka den ene gangen du drar på butikken. Prøv å legg deg tidlig på kvelden.
Dette er hvertfall slik jeg overlever om dagen når mannen er borte..
Film og iPad. Denne gangen har mannen tatt seg av matlaging, men sist måtte jeg ta en del fjordland, ferdigmat og take away, for jeg ble veldig kvalm av å lage mat.
Hent inn hjelp om du kan en dag jeg våkna etter å ta kvilt så stod mamma på kjøkkenet å lagde middag. Helt uventa ❤ Jeg henta unger og hun tok de med ut på tur etter middag
Jeg er med mine alene, så og si hele tiden. De er 3 og 5. Kvalmen har vert helt grusom, og ungene har fått kjent på at av og til må de kjede seg litt også. Ellers har vi hatt mye lek, som ikke krever så veldig av meg fysisk. Vi legger ut tepper på gulvet og spiller spill. Da kan jeg ligge nede, slappe av, og samtidig være til stedet. Samme gjelder tegning eller filmkvelder. Av mat, så inviterer jeg oss ofte til besteforeldrene, ellers går det i en del toast og generell brødmat. Men ungene er superfornøyd
Så snilt! Jeg har ikke så mange som har mulighet til å avlaste når jeg er alene. Men har vært litt på besøk idag og fikk strekke meg litt på sofaen der. Det blir jo bedre, men akkurat nå er dagene laaaange!
Ja de har jo ikke vondt av å måtte kjede seg litt. Og de kan egentlig leke veldig greit uten meg også. Men når jeg ikke orker, blir de helt intense og alt er kjedelig. Men det er jo helt naturlig at de reagerer på at mamma er annerledes.