Hvordan overleve frem til uke 12?

Lexi1987

Betatt av forumet
Himmelbarn
Noen gode tips til hvordan man overlever de lange ukene frem til uke 12? Nå har jeg riktignok opplevd å miste i uke 22 også, så det blir sikkert nok av bekymringer etter uke 12 også, men oddsen er jo større før den uka.. sover dårlig, klarer ikke konsentrere meg på jobb. Blir sliten av å gå rundt å være så redd! Har en snart 5åring hjemme heldigvis, så klarer å nyte førjulstiden sammen med han da :Heartbigred

Tror alle sliter med de samme tankene, og det er nok verre når man har opplevd SA fra før. Jeg prøver å konsentrere meg om jobb, og familien når jeg er hjemme, og glede meg over hver dag jeg har alle tegn på graviditet. Hurra for ømme pupper og lite energi. :p

Jeg er ikke så redd for SA, altså vil jo aldri oppleve det, men det er ikke det som er i mitt hode. Det er hvordan jeg skal komme meg gjennom dagene med den kvalmen som e så intens. Ikke spydd enda, men jeg går å hele tiden holder på å spy. Så sylt slitsomt. Blir kjempesliten av det. Hvert eneste måltid er et arbeid

Det er veldig vanskelig. Prøver selv å holde meg opptatt, men det er ikke så lett. Fødte selv i uke 24, så ser for meg at jeg er livredd fram til da hvertfall

Prøver å tvinge meg selv til å tenke at frem til jeg ev. begynner å blø er alt i orden, men det er ikke lett! Hjelper å ha det travelt på jobb, og en treåring hjemme som tar oppmerksomheten:)

Jeg prøver å erkjenne at det er det jeg føler og så gi slipp på tanken når den kommer. Jeg holder på å dø hver gang det kjennes ut som om noe renner mellom beina eller at det kommer smerter i magen.

Føler med deg! Jeg har ikke opplevd å miste selv, men samtlige av mine kolleger som har barn har alle mistet hvertfall en gang hver.. Det er tungt når du forteller en så gledelig nyhet og reaksjonen er "åh gratulerer, jeg har mistet x gang(er), det er helt vanlig altså". Føles litt som om "alle" går og venter på at jeg skal miste og det er sykt vanskelig. Ikke at de ønsker det, alle håper det skal bra, men det er liksom nesten en forventning. Vet at sjansen for å miste fremdeles er tilstede etter uke 12, men gleder meg til å komme dit så bekymringene kanskje minsker bittelitt og jeg kan føle litt mer på gleden ved å være gravid, i stedet for frykten :sorry: Som flere andre sier prøver jeg å tenke at det går bra til det motsatte er bevist, fokus på pluss :)

Jeg skulle også ønske jeg var mer glad. Er mest nervøs dessverre. Var så utrolig glad først, så kom bekymringene. Jeg har ikke ømme pupper lenger, og jeg fins ikke kvalm. Kanskje er jeg heldig, eller kanskje skjer det ingenting der inne:( derfor blir jeg nesten glad når jeg kjenner "menssmerter". Da er det kanskje liv allikevel..

Har veldig lyst til å være positiv, men det er vanskelig med så mange historier. :/

Jeg skulle ønske at dere slapp å være så bekymret :Heartred Det er vondt når det blir sånn.

Sliter veldig med det samme selv. Har det siste året hatt 2 MA og 1 SA og føler nå jeg bare går rundt og venter på at det skal skje igjen. Klarer ikke å kvitte meg med den angsten og slappe av. Får bare håpe at vi alle får spirene våres i august!

Hjelper litt å holde seg aktiv og opptatt så langt det lar seg gjøre. Men dette tankejaget er det jo ikke lett å kontrollere

Det er veldig vanskelig. Prøver selv å holde meg opptatt, men det er ikke så lett. Fødte selv i uke 24, så ser for meg at jeg er livredd fram til da hvertfall
åh, føler med deg! Vi mistet i uke 21+3 i august i år og jeg kjenner jeg allerede er livredd til tross for at den positive graviditetstesten ble tatt igår og i dag (monitor igår).

åh, føler med deg! Vi mistet i uke 21+3 i august i år og jeg kjenner jeg allerede er livredd til tross for at den positive graviditetstesten ble tatt igår og i dag (monitor igår).

Uff :( ja det er veldig veldig vanskelig!

Litt godt at det er jul nå, lettere å få tankene over på noe annet. Må nok bare prøve å ikke tenke noe på det, leve som gravid og ikke stresse, og tenke at alt er bra sålenge det motsatte ikke er bevist ;) Lettere sagt enn gjort men :rolleyes:

Back
Topp