Hvordan oppleves det å miste?

StineH

Elsker forumet
Jeg tok en positiv test for snart 2 uker siden, hadde litt morgenkvalme etter det, men den siste uken har jeg ikke følt meg gravid omtrent i det hele tatt. Nesten sånn at jeg lurer på om de "tegnene" jeg har bare er innbilning.
De jeg har hørt om som har mistet har opplevd det veldig voldsomt, mye smerter, masse blod, sykehus og leger osv.
Jeg har ikke hatt noenting, annet enn litt murringer i magen.
Er det sånn at det er så voldsomt å miste for alle, eller kan man rett og slett bare miste uten å kjenne noe særlig til det?

Burde nok ta en til test, bare for å være sikker - Men jeg er så nervøs for at den plutselig er negativ!

For det første, det er ikke unormalt å miste symptomene og ikke føle seg gravid.
Det er 2 måter å miste på, den du beskriver som kalles SA, og en som kalles MA.
Ved en MA dør spiren, men kroppen kvitter seg ikke med restene, men tror den fremdeles er gravid.
Ta en test til og er den veldig svak tar du en tur til legen og får målt hCG.
Dersom det er 2 uker siden positiv test er du rundt 6 uker nå vil jeg gjette.
Det du beskriver er veldig normalt på det stadiet uten at noe er galt

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sist gang jeg mistet hadde jeg ikke smerter i det hele tatt, men det kommer en god del blod slik at du vet at du har mistet. Men nå er jeg gravid 4+6 og har heller ikke så mange symptomer enn store pupper. Det trenger ikke bety at det er noe galt om du ikke føler noen symptomer. Kan og nevne at jeg tok en digital idag morgen og det kom opp 2-3.. Da vet jeg iallfall at hcg i kroppen stiger:P

Ta en test for å se hvordan du ligger an. Det er helt sikkert ikke noe galt :)

Back
Topp