Hvordan opplever du fragmin/klexane ?

Minimoni

Prøver på nr 1
Novemberlykke 2015
Tenkte å lage en liten tråd om hvordan flere opplever å ta disse blodfortynnende sprøytene..
Jeg tar selv fragmin for første gang, og må gi all 'kred' til samboeren min som tar de på meg.. jeg har ekstrem sprøyte skrekk :( det svir stort sett hver gang, og har fått noen "fine" blåmerker på magen...

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Iom at jeg sto på sprøyter for å i det hele tatt bli gravid kommer ikke det til å bli noe problem

Eg tar klexane og opplever det egentlig greit utenom at det ikke er så behagelig å stikke i magen:/

Sent from my iPhone using BV Forum

Klexane her, går helt greit. Setter de helt nederst og kun på høyre side, for venstre gjør så vondt av en eller annen grunn.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja ubehagelig å stikke i magen.. jeg også synes det er super vondt på venstre side ifht høyre :-P men jeg tar annen hver side jeg da... tar de tidlig på morgenen så man blir ferdig med de.

Ikke no digg å stikke seg selv. å den sviingen er ikke så god. Etterhvert blir man helt hard i huden fordi det blir så mye stikk :p første svangerskap klarte jeg ikke ta de selv før det bare var 2 mnd igjen av svangerskapet å til da kom hjemmesykepleien til meg å satte de. Fikk blodpropp uke 22, så hadde vel hjemmesykepleien da til uke 32 morgen og kveld for å sette de. Dette svangerskapet setter jeg selv morgen og kveld *sniker fra juni*

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ja og blåmerker everywhere... men hva gjør man ikke for å lykkes ;) så flink du er som klarer å sette de selv.. jeg har gått på de i ca 3 uker nå og er like stressa og redd når samboeren min skal stikke meg. Er litt kjipt å være avhengig av andre til å ta den.. men men. I morgen skal jeg på UL nr 2 og begynner å bli nervøs... har ikke mye symptomer, og man leser jo om alle som kaster opp og reagerer på det ene og andre....

Back
Topp