Hvordan opplever du barnehagen som foresatt ?

Familielykke

Betatt av forumet
Hei.

Hva er noe av det beste og dårligste med barnehager du har hatt dine barn i? Si gjerne hva du har verdsatt, savnet eller om noe har gjort at dere byttet barnehage.

Jeg trenger kanskje litt perspektiv på hva som er bra/midt i mellom og hva som ikke er fullt så bra.

Jeg er førstegangs barnehagemamma og usikker på mye rundt barnehage.


Kan trekke inn et eget eksempel:
Jeg vet barnet mitt er glad i de ansatte og at de ansatte er glade i mitt barn, men jeg som foresatt opplever at de ikke har tid til å snakke med meg når jeg trenger veiledning på hva jeg skal ha stående i bhg. De feier det litt bort, jeg snakker ikke med de slik hver dag så tenker ikke at de blir lei av en masing jeg driver med, men savner litt å bli møtt på en vennlig måte.
 
De har ofte litt dårlig tid til å snakke ved henting og levering, men det avhenger litt av når på dagen det er og om det er mange barn å passe på, noen som gråter osv. Hvis det gjelder klær, så har jeg alltid fått beskjed hvis det er noe som mangler. Om du er usikker, så kan du eventuelt sende en melding til pedlederen i stedet. Men sånn generelt så har jeg både barnehagen vi har nå og i den forrige den erfaringen av de ansatte sier ifra om barnet har vært for varmt eller for kaldt ute. Også kan du jo bare være ute 1-1,5 time i helga oh sjekka barnet underveis. De trenger samme bekledning ute når de er hjemme som i barnehagen vil jeg si.

Det beste med barnehagen er at jeg vet at de bryr seg om og er glad i barnet mitt, og informasjonsflyt. Vi får oppdatering ofte en gang i uka om ting de har gjort, noen ganger er oppdateringene oftere. Også vet jeg at de jobber for å legge tilrette for gode relasjoner og vennskap mellom barna, særlig på storebarnsavdeling. Kommer ikke egentlig på noe dårlig. Noen ganger får jeg en liten oppdatering om minste når jeg henter og andre ganger har de ikke tid.
 
Hei.

Hva er noe av det beste og dårligste med barnehager du har hatt dine barn i? Si gjerne hva du har verdsatt, savnet eller om noe har gjort at dere byttet barnehage.

Jeg trenger kanskje litt perspektiv på hva som er bra/midt i mellom og hva som ikke er fullt så bra.

Jeg er førstegangs barnehagemamma og usikker på mye rundt barnehage.


Kan trekke inn et eget eksempel:
Jeg vet barnet mitt er glad i de ansatte og at de ansatte er glade i mitt barn, men jeg som foresatt opplever at de ikke har tid til å snakke med meg når jeg trenger veiledning på hva jeg skal ha stående i bhg. De feier det litt bort, jeg snakker ikke med de slik hver dag så tenker ikke at de blir lei av en masing jeg driver med, men savner litt å bli møtt på en vennlig måte.
Her har vi vært råheldig. Dette er virkelig en drømmebarnehage, så flinke, tålmodige og snilleste barnehage skal du lete lenge etter. Gruer meg den dagen vi er ferdig der. Datteren min fikk raskt hjelp, raskt tilrettelegging, de tar dine bekymringer på alvor, kaller inn ofte til foreldremøter, både avdelingsvis og alle sammen, og snakker om samhold, læring, trygghet, omsorg. De lytter til foreldrene og ser hvert enkelt barn. Alle er inkludert og de fleste barna har det bra her.

De tar seg tid å snakke hver morgen og når blir hentet. De har egne opplegg med svømming, turer og aktiviteter. Eneste negative er prisen for å gå i barnehage, men thats it. De er veldig flinke å holde kommunikasjon og ser hvert enkelt forelder, og tilbyr kurs for førstegangsforeldre om hvordan det er å være forelder og møte andre i samme situasjon.
 
Om du har konkrete spørsmål ville jeg prøvd sende de per mail til pedleder hvis du opplever de ikke har tid. Det er hektisk med småbarnsavdelinger, ofte har man ikke overskudd eller plass til prat utover korte beskjeder.

Jeg opplever også (som tidligere ansatt og nå mamma til 2 stk i barnehagen) at man fort får beskjed hvis noe mangler. Lapp på plassen, sms eller lignende.
 
Back
Topp