Første uttak: fikk ut 20 egg. Var ikke særlig vondt. Men av alle ting besvimte jeg rett etter uttaket da jeg skulle kle på meg. Vet ikke helt hvorfor det skjedde, er ikke vanlig. Var litt øm og sår etter uttaket og tok det helt med ro. Tror det er vanlig med så mange egg.
Andre uttaket: fikk ut 21 egg. Var ikke særlig vondt denne gangen heller. Spiste på sykehuset rett etter uttaket. Det var nok litt for tidlig i forhold til morfinen jeg hadde tatt, holdt på å kaste opp i kafeteriaen. Men utover det var jeg i kjempefin form etterpå, gikk faktisk en liten tur og var på kafè litt senere på dagen (men vet nå at det anbefales å ta det helt med ro, spesielt med så mange egg ut).
Tredje uttaket: fikk ut 26 egg. Denne gangen var jeg på privatklinikk i motsetning til de andre gangene. Det var ganske ubehagelig og litt vondt for hvert egg jeg tok ut. Var ganske øm og sår etterpå. Tok det helt med ro, og kjente til uttaket i to-tre dager etterpå.
Ved alle uttakene er det ett stikk jeg har kjent godt. Det er en "vegg" eller noe legen må gjennom, men det varer bare en brøkdel av et sekund. Ellers anbefaler jeg deg å be om morfin, for tror ikke det er vanlig alle steder (obs, ikke alle tåler morfin!). Med morfin føles det nesten ut som man blir litt brisen. Samboeren blir alltid så flau når vi sitter på venterommet og den pilla begynner å virke. Da går jeg fra å være nokså nervøs til å bli veldig avslappet og pratsom
Uansett hvor jeg har vært blir jeg alltid tatt veldig godt vare på. Jeg tror uttaket vil gå fint og ønsker deg masse lykke til!