hvordan opplevde dere MA?

janne89

Blir kjent med forumet
Jeg begynner å bli litt smått bekymret for om alt står bra til med mageboeren. Har ikke fått mage enda og med nr.2 fikk jegikke kneppet buksa etter uke 6. Og gravidklær måtte tas i bruk i uke 8. Må er jeg straks i uke 10 og det er ikke ubehagelig å kneppe buksa engang..! Kvalmen ga seg og mye fortere og har ikke vært så fremtredende som den har vært de to første gangene. Skal til legen neste uke og kjenner at jeg vil ha en tidlig ul hvis han ikke finner hjertelyd..! Dere som har opplevd MA, hadde dere noen mistanker eller tegn før dere fikk det bekreftet?

Symptomene kom og gikk, veldig mye. Det er jo normalt at de kommer og går, men det var hyppigheten av fraværet av symptomene som kanskje indikerte at noe var galt. Innerst inne følte jeg noe var galt, men tenkte at jeg bare bekymret meg unødvendig. Stadig kom det tanker om MA i hodet mitt, oftere enn med snuppa mi. Jeg følte at noe ikke stemte. Samtidig kom det kastet over meg da jeg i uke 10+4 fikk bekreftet en MA. Var overhodet ikke forberedt... Jeg håper for din skyld at du ikke opplever en MA, og at det er normalt for deg i dette svangerskapet å ikke ha så mye symptomer! :) Det er 75% sannsynlig for at det går bra :)

Det blir ikke helt det samme her da jeg ventet tvillinger denne gangen. Ble tidlig kvalm og uvell. Men rundt 7 uker ble jeg mindre kvalm og sliten. På ul uke 7+4 viste det seg at den ene tvillingen hadde sluttet å utvikle seg rundt uke 6-7. Gravidesymptomene økte igjen etter hvert. Tror det er vanlig at symptomene kan svinge. Men lytt til magefølelsen!

Jeg var på ul i uke 8 og da tilsvarte størrelsen på embryoet ca 5-6 uker og vi så ingen hjerteaktivitet. Gyn ville at jeg skulle komme tilbake etter 2 uker tilfelle jeg hadde tatt feil av når jeg ble gravid (noe jeg visste jeg ikke hadde), men jeg også ville jo være heelt sikker. De påfølgende 2 ukene før ny ul ble brystene mindre og mindre ømme. Jeg følte meg ikke gravid lengre, og kunne etterhvert knappe igjen buksa da jeg ikke lenger var så oppblåst og øm i magen.
Så, noen dager før ul begynte jeg og spotte blod. Og da mistet jeg alt håp. Fikk da dessverre påvist MA noen dager senere.
Håper det ikke er tilfellr for din del. Lykke til!

Alle mine syptomer ble bare borte og jeg følte meg absolutt ikke gravid lengre.. Fikk det bekreftet med ul.
Men merket det på kroppen lenge før ul

Hmm.. da tror jeg at jeg skal be om ul hvis legen ikke finner hjertelyd! Blir lenge å vente til neste fredag kjenner jeg!

Når jeg har hatt ma så har jeg merket det på at symptomene har blitt gradvis borte.

Jeg har litt dårlig følelse nå, men jeg tror kanskje at jeg hadde tenkt mindre på det dersom jeg ikke hadde vært her inne.. Så vanskelig å vite hvor reell denne følelsen er!

Jeg har litt dårlig følelse nå, men jeg tror kanskje at jeg hadde tenkt mindre på det dersom jeg ikke hadde vært her inne.. Så vanskelig å vite hvor reell denne følelsen er!

Vi får håpe at de dårlige følelsene våre er innbilning!

Hvilke kjønn er de to første? Hvis dette er et annet kjønn kan symptomene være annerledes. Håper virkelig det går bra!

Hvilke kjønn er de to første? Hvis dette er et annet kjønn kan symptomene være annerledes. Håper virkelig det går bra!
De to første er gutter, og de var som himmel og helvette i graviditet, så vet liksom hva som er normalt for gutt for meg!

Jeg begynte å mistenke MA da det plutselig ikke var smertefullt å amme lengre. Jeg gikk å venta på kvalmen, men den kom aldri. Jeg ble kvalm i uke 8 med snuppa mi.
Jeg var ikke lengre mye tissetrengt. Så symptomene uteble. Jeg begynte å spotte i uke 10, og 10+4 var jeg på ultralyd og fikk bekreftet MA. Fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 8.

Back
Topp