Hvordan oppbevarer dere banan?

[ellaumbrella]

Forumet er livet
Jeg har bestandig hatt banan i romtemp.. Men sambo mener de skal ligge i kjøleskapet.. Jeg mener de blir fortere brun i kjøleskapet, virker iallefall sånn for meg. [8D]

jeg er enig med deg:) blir fortere brun i kjøleskapet:p

I kjøleskap

Jippi, da har jeg rett [:D]

Bananer skal ikke ligge i kjøleskap!! De skal ligge i romtemperatur, er de grønne når du kjøper dem og vil ha de fortere modne kan du pakke de inn i en tett plastpose, da modnes de fortere. Er de nok modne når du kjøper dem, så ska du ikke la de ligge i pose når du kjæm hjem, for da vil de fortsette og modne og blir fort brune!!
Dette vet je for je jobber mye med frukt og grønt på jobb, dette er en av mine arbeidsoppgaver!![;)]

svarte "annet"

oppbevarer bananer og epler separert: hvis eplene ligger i skapet ligger bananene i kjøleskap eller på fruktfat ute i rommet. Er eplene på fruktfatet, kan godt bananene ligge i kjøleskap. mener å ha hørt epler fremskynner modningsprossessen til bananene..

Lige di best kalde [:)]

Bananer skal ikke i kjøleskap men i romtempratur, å vist man vil at dem skal vare lenge så skal di ligge i en plastpose. Har jobbet med frukt og grønt i en del år[:)].

ORIGINAL: Labambie

Har gått kokkelinja, og lært at banan skal oppbevares i romtemp.

ORIGINAL: Frøkengåsemor!

jeg er enig med deg:) blir fortere brun i kjøleskapet:p

ORIGINAL: Cici03

ORIGINAL: ThisIsAnfield

Bananer skal ikke ligge i kjøleskap!! De skal ligge i romtemperatur, er de grønne når du kjøper dem og vil ha de fortere modne kan du pakke de inn i en tett plastpose, da modnes de fortere. Er de nok modne når du kjøper dem, så ska du ikke la de ligge i pose når du kjæm hjem, for da vil de fortsette og modne og blir fort brune!!
Dette vet je for je jobber mye med frukt og grønt på jobb, dette er en av mine arbeidsoppgaver!![;)]

Signerer denne! Er selv avd.leder i frukt/grønt avdeling

ORIGINAL: 3 stars

Bananer skal ikke i kjøleskap men i romtempratur, å vist man vil at dem skal vare lenge så skal di ligge i en plastpose. Har jobbet med frukt og grønt i en del år[:)].

hva er rett???[&:]
ang å ha bananer i pose?[8|]

I romtemp.

ORIGINAL: ~Lisbeth83~

ORIGINAL: Cici03

ORIGINAL: ThisIsAnfield

Signerer denne! Er selv avd.leder i frukt/grønt avdeling

ORIGINAL: 3 stars

hva er rett???[&:]
ang å ha bananer i pose?[8|]

På jobb så spretter vi posene hvis bananene begynner å bli gule, for da stopper modningsprosessen! Hvis bananene er veldig grønne når vi får de lar vi posen være tett, eller vi spretter dem og legger nedi ett par kutta epler og tetter igjen posen for å få fortgang i modningsprosessen!!

Banan og tomat skal ikke oppbevares i kjøleskap

ORIGINAL: Tjukkebollepus

Banan og tomat skal ikke oppbevares i kjøleskap

Tomat kan fint ligge i kjøleskap! Den skal helst ligge i kjøleskap den!! Men derimot agurk, den skal oppbevares i romtemperatur!![;)]

Back
Topp