Hvordan/når fortelle storesøster?

Ellise

Flørter med forumet
Jeg har ei jente fra før på 6 år. Har dere noen tips ifht når jeg skal si det til henne? På en side tenker jeg at jeg vil vente så lenge jeg kan så ikke ventetiden blir så lang for henne. Men på en annen side tenker jeg at hun trenger tid til å venne seg til tanken. Jeg er 6+0 i dag. Har lyst til å fortelle det når vi har vært på tidlig UL i uke 10, og la henne få vise ul-bilde til besteforeldre samt å fortelle det til de og resten av familien. Da blir hun liksom inkludert i svangerskapet. Hva syns dere?

Synes det hørest bra ut;) husk at hvis du forteller henne det må du være klar for at alle får vite det;)

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Vi har 2 stk (6 og 3) og vi venter til uke 12. TENK om det skulle gått galt.. Det er ille nok for oss, men hva da med søskenene? De vil jo kun bli lei seg og ikke forstå hvorfor..

TuMmY LoVe

i min ideelle verden så hadde jeg ikke sagt noe før babyen var ute... da det var en helt forferdelig situasjon når vi mistet ifjor sommer... men kommer til å fortelle det når ikke det kan skjules lengre.

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡

i min ideelle verden så hadde jeg ikke sagt noe før babyen var ute... da det var en helt forferdelig situasjon når vi mistet ifjor sommer... men kommer til å fortelle det når ikke det kan skjules lengre.

Uff, hvor langt var du da? Klem

TuMmY LoVe

Vi skal vente med å fortelle storesøsknene til jeg er 13 uker på vei, for de kommer til fortelle det til ALLE:) Føler det er leeenge å vente, men det passer så godt da for da skal vi fortelle det til hele familien i et familieselskap, GLEDER meg!!!!!

Vi skal vente med å fortelle storesøsknene til jeg er 13 uker på vei, for de kommer til fortelle det til ALLE:) Føler det er leeenge å vente, men det passer så godt da for da skal vi fortelle det til hele familien i et familieselskap, GLEDER meg!!!!!
Hehe ja de forteller det til ALLE ;)

TuMmY LoVe

Kan tenke meg at det var en forferdelig situasjon ja, håper alt går kjempefint for dere denne gangen. Riktig lykke til:)

Her venter vi til uke 12. Så de slipper å vente så lenge. Har kjøpt gensere til dem hvor det står storebror og storesøster på. Så skal vi si hva som står, så får vi se om 5 åringen forstår det. Er også spent på hun på 2 år. Tenkte å si det til familien på den måten også. At barna har på seg de genserne.

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff, hvor langt var du da? Klem

TuMmY LoVe

31 uker...

Kan tenke meg at det var en forferdelig situasjon ja, håper alt går kjempefint for dere denne gangen. Riktig lykke til:)

Ja vi krysser fingrene for at det går bra denne gangen :)

Mistet du i uke 31? Huff, noe så forferdelig!! :-( kan jeg spørre hva som skjedde? De kan vel i utg.pkt overleve hvis de blir født da?
31 uker...

stet

Det som skjedde kalles for føto maternell blødning, hun mistet alt blodet over i meg... og da hun ble tatt ut med haste keisersnitt så hadde hun ingen målbar blodprosent... jeg fungerte som en respirator for henne, men det var bare ett spm om tid før hun hadde dødd i magen min. Dette kunne ikke blitt oppdaget, da det skjer helt akutt. Det finnes kun under 160 personer i hele verden som er registrert ang dette. Så sjansen for at det skjer i utgangspunktet er nesten lik 0...

Det som skjedde kalles for føto maternell blødning, hun mistet alt blodet over i meg... og da hun ble tatt ut med haste keisersnitt så hadde hun ingen målbar blodprosent... jeg fungerte som en respirator for henne, men det var bare ett spm om tid før hun hadde dødd i magen min. Dette kunne ikke blitt oppdaget, da det skjer helt akutt. Det finnes kun under 160 personer i hele verden som er registrert ang dette. Så sjansen for at det skjer i utgangspunktet er nesten lik 0...

Nei off så tragisk;( og sååå uheldig som du skulle være da!!! Hvordan merker du det?

<3 Gutt feb.12 <3

Nei off så tragisk;( og sååå uheldig som du skulle være da!!! Hvordan merker du det?

<3 Gutt feb.12 <3

Kjente lite liv, så reiste ned på sykehuset for sjekk en søndag. Da mente de alt var fint, jeg reiste derfra med en dårlig følelse. Reiste ned igjen mandags morgen. Da var ho ute iløpet av 1,5 time.. de trodde hun var i live men at hun var syk. Så det var ingen som var forberedt på det som skjedde...

Har ikke fortalt d ti våre enda.. Har en på 7 og en på snart 5. Aner ikke når vi skal si d.. ikke har vi fortalt til noen andre i familien heller, så de kommer ikke til å overhøre det... Venter ihvertfall til uke 12.. Selv om jeg personlig skulle ventet til etter OUL.. men tipper jeg har begynt få mage da, så er kanskje litt dumt :P nei, finner vel ut av det når d næmer seg :P

Ja jeg venter nok til uke 12 tenker jeg. Jeg tenker også litt som så at barn ikke alltid har vondt av å face verdenen, med tanke på HVIS det skulle gå galt. Da ville jeg forklart henne det på en ærlig måte. Sånn er jo faktisk livet. Mulig jeg er grotesk! Men takk for innspill! :-)

Hørtes ut som en fin måte å si det på. Etter uke 10 er det ganske trygt da. Garanti har man uansett ikke.

Gutt 11.11.12 <3
April 2015 <3

Her fortalte jeg det til den kommende storebroren med en gang, men han er jo bare ett år så skjønner ingenting av det! Og ingen fare for at han skal avsløre det heller.

*27.08.2013*
*14.04.2015*

Ja jeg venter nok til uke 12 tenker jeg. Jeg tenker også litt som så at barn ikke alltid har vondt av å face verdenen, med tanke på HVIS det skulle gå galt. Da ville jeg forklart henne det på en ærlig måte. Sånn er jo faktisk livet. Mulig jeg er grotesk! Men takk for innspill! :-)
Joa, det er sant det. Men dette blir kanskje litt voldsomt for så små barn å takle?

TuMmY LoVe

Back
Topp