Hvordan/når deler dere nyheten?

Nr 4 her. Kjenner meg veldig igjen i det dere sier. Gruer meg skikkelig til å fortelle mine foreldre. De kommer til å få sjokk. Og jeg er helt sikker på at det kommer kommentarer. Er jo til tider litt overveldende med 3 barn, og det blir ofte litt kaos hjemme. Så blir nok garantert noen kommentarer på det. Pluss at der blir 6 år mellom minste og baby.
Usikker på hvordan svigers tar det, muligens litt bedre. De er ikke så tett på oss som mine foreldre er.
Er litt i samme båt her.
Da vi delte nyheten om at vi ventet nr. 3 i mai (konstantert MA i juni) fikk vi en del reaksjoner spesielt fra visse personer på min side av familien. Var bl.a. en av mine nærmeste som etter MA’en snakket om at vi måtte ta en grundig vurdering ettersom sannsynligvis 2 av barna ender opp med å måtte dele rom, at vi ikke vil ha råd til å dra på de «store utfluktene» i sommerferien +++
Kjente jeg faktisk ble sint da jeg hørte dette, så i ettertid når jeg har fått spørsmål om vi fortsatt satser på nr. 3 (uansett hvem som spurte) har jeg bare sagt at vi vet ikke.
Ble så sint når bl.a. argumentet om ferie ble tatt opp … at det går ann :mad: Akkurat da følte jeg at dette familie medlemmet oppførte seg som en skikkelig «bortskjemt snobb»!
 
Er litt i samme båt her.
Da vi delte nyheten om at vi ventet nr. 3 i mai (konstantert MA i juni) fikk vi en del reaksjoner spesielt fra visse personer på min side av familien. Var bl.a. en av mine nærmeste som etter MA’en snakket om at vi måtte ta en grundig vurdering ettersom sannsynligvis 2 av barna ender opp med å måtte dele rom, at vi ikke vil ha råd til å dra på de «store utfluktene» i sommerferien +++
Kjente jeg faktisk ble sint da jeg hørte dette, så i ettertid når jeg har fått spørsmål om vi fortsatt satser på nr. 3 (uansett hvem som spurte) har jeg bare sagt at vi vet ikke.
Ble så sint når bl.a. argumentet om ferie ble tatt opp … at det går ann :mad: Akkurat da følte jeg at dette familie medlemmet oppførte seg som en skikkelig «bortskjemt snobb»!
Oi, det var skikkelig spesielt synes jeg. Vi har 5 barn og det er ganske opplagt at de vil måtte dele rom. Per nå deler de to eldste og de to neste (minste på 7 mnd sover hos oss) og det er de veldig, veldig glad for. Dette med eget rom, spesielt i tidlig barneår, er veldig oppskrytt etter min mening. Vi satser på å dele rom så lenge det går og heller ha en kjellerstue eller lignende til besøk og sånt.
Og vi drar på én skikkelig ferie i året, som er mye mer enn hva jeg hadde som barn (vokst opp med 1 søster). Vil si jeg hadde det fantastisk selv om jeg kun hadde to sydenturer i løpet av hele barndommen min. Så enig med deg i at dette hørtes veldig snobbete ut. Det blir som man gjør det til, og tre barn er veldig, veldig fint. Samme med andre antall, det er jo fordeler og ulemper med alt, men for oss så har 3+ vært veldig riktig (litt farget av at jeg har en svigermor som sitter alene med ansvaret for to syke foreldre etter at hennes eneste søsken falt fra ung)

Heier på deg, også får trangsynte slektninger (og andre som skal mene noe om valget deres) ta seg en bolle
 
Er litt i samme båt her.
Da vi delte nyheten om at vi ventet nr. 3 i mai (konstantert MA i juni) fikk vi en del reaksjoner spesielt fra visse personer på min side av familien. Var bl.a. en av mine nærmeste som etter MA’en snakket om at vi måtte ta en grundig vurdering ettersom sannsynligvis 2 av barna ender opp med å måtte dele rom, at vi ikke vil ha råd til å dra på de «store utfluktene» i sommerferien +++
Kjente jeg faktisk ble sint da jeg hørte dette, så i ettertid når jeg har fått spørsmål om vi fortsatt satser på nr. 3 (uansett hvem som spurte) har jeg bare sagt at vi vet ikke.
Ble så sint når bl.a. argumentet om ferie ble tatt opp … at det går ann :mad: Akkurat da følte jeg at dette familie medlemmet oppførte seg som en skikkelig «bortskjemt snobb»!
Det høres veldig spesielt ut. Her blir det nummer to og de kommer nok til å dele rom i noen år fremover. Vi har tre soverom, men mens de er små foretrekker vi å ha et kontor i tillegg til hovedsoverommet. Småbarn setter kjempestor pris på mindre ferier og hjemmeferie også faktisk. Jeg tror noen voksne overvurderer hva barn både trenger og ønsker ❤️
 
Back
Topp