Hvordan/når deler dere nyheten?

Nr 4 her. Kjenner meg veldig igjen i det dere sier. Gruer meg skikkelig til å fortelle mine foreldre. De kommer til å få sjokk. Og jeg er helt sikker på at det kommer kommentarer. Er jo til tider litt overveldende med 3 barn, og det blir ofte litt kaos hjemme. Så blir nok garantert noen kommentarer på det. Pluss at der blir 6 år mellom minste og baby.
Usikker på hvordan svigers tar det, muligens litt bedre. De er ikke så tett på oss som mine foreldre er.
Er litt i samme båt her.
Da vi delte nyheten om at vi ventet nr. 3 i mai (konstantert MA i juni) fikk vi en del reaksjoner spesielt fra visse personer på min side av familien. Var bl.a. en av mine nærmeste som etter MA’en snakket om at vi måtte ta en grundig vurdering ettersom sannsynligvis 2 av barna ender opp med å måtte dele rom, at vi ikke vil ha råd til å dra på de «store utfluktene» i sommerferien +++
Kjente jeg faktisk ble sint da jeg hørte dette, så i ettertid når jeg har fått spørsmål om vi fortsatt satser på nr. 3 (uansett hvem som spurte) har jeg bare sagt at vi vet ikke.
Ble så sint når bl.a. argumentet om ferie ble tatt opp … at det går ann :mad: Akkurat da følte jeg at dette familie medlemmet oppførte seg som en skikkelig «bortskjemt snobb»!

Er litt i samme båt her.
Da vi delte nyheten om at vi ventet nr. 3 i mai (konstantert MA i juni) fikk vi en del reaksjoner spesielt fra visse personer på min side av familien. Var bl.a. en av mine nærmeste som etter MA’en snakket om at vi måtte ta en grundig vurdering ettersom sannsynligvis 2 av barna ender opp med å måtte dele rom, at vi ikke vil ha råd til å dra på de «store utfluktene» i sommerferien +++
Kjente jeg faktisk ble sint da jeg hørte dette, så i ettertid når jeg har fått spørsmål om vi fortsatt satser på nr. 3 (uansett hvem som spurte) har jeg bare sagt at vi vet ikke.
Ble så sint når bl.a. argumentet om ferie ble tatt opp … at det går ann :mad: Akkurat da følte jeg at dette familie medlemmet oppførte seg som en skikkelig «bortskjemt snobb»!
Oi, det var skikkelig spesielt synes jeg. Vi har 5 barn og det er ganske opplagt at de vil måtte dele rom. Per nå deler de to eldste og de to neste (minste på 7 mnd sover hos oss) og det er de veldig, veldig glad for. Dette med eget rom, spesielt i tidlig barneår, er veldig oppskrytt etter min mening. Vi satser på å dele rom så lenge det går og heller ha en kjellerstue eller lignende til besøk og sånt.
Og vi drar på én skikkelig ferie i året, som er mye mer enn hva jeg hadde som barn (vokst opp med 1 søster). Vil si jeg hadde det fantastisk selv om jeg kun hadde to sydenturer i løpet av hele barndommen min. Så enig med deg i at dette hørtes veldig snobbete ut. Det blir som man gjør det til, og tre barn er veldig, veldig fint. Samme med andre antall, det er jo fordeler og ulemper med alt, men for oss så har 3+ vært veldig riktig (litt farget av at jeg har en svigermor som sitter alene med ansvaret for to syke foreldre etter at hennes eneste søsken falt fra ung)

Heier på deg, også får trangsynte slektninger (og andre som skal mene noe om valget deres) ta seg en bolle

Er litt i samme båt her.
Det høres veldig spesielt ut. Her blir det nummer to og de kommer nok til å dele rom i noen år fremover. Vi har tre soverom, men mens de er små foretrekker vi å ha et kontor i tillegg til hovedsoverommet. Småbarn setter kjempestor pris på mindre ferier og hjemmeferie også faktisk. Jeg tror noen voksne overvurderer hva barn både trenger og ønsker ❤️

Har bestilt t-skjorte med «BIG SISTER» på som jeg tenker å gi datteren min etter TUL, når vi vet at det er liv og står bra til. Sånn får hun vite om det☺️ Så tenker vi å ta bilde av henne i t-skjorten og sende til nærmeste familie etter uke 12 en gang☺️

Har bestilt t-skjorte til farsdagen med en «pappahand», og 3 barnehender som holder i fingrene hans. Der det står navnene på de to barna vi har, og «baby2025?» på den siste. Tenkte å pakke den inn, og at barna kan gi pakken til pappan på farsdagen, uten at de vet hva de gir, og se om de skjønner betydningen (de er 10 og 6 år, så tror nok at eldste skjønner det). Det er litt risky føler jeg, da vi ikke skal på TUL før 2 dager etterpå. Men jeg føler også at vi kan snakke med dem om risikoen for at babyen er død, eller er syk, når vi kommer på UL (de har en nær som har opplevd en MA for ikke lenge siden, så de kan nok relatere til det). Nå har jeg ihvertfall en motivasjon for å klare å holde på hemmeligheten frem til da, synes det er sykt vanskelig da jeg jo tenker på det så og si hele tiden.

Måtte fortelle en kompis fordi vi skulle ut å spise og ha vin, han hadde skjønt det uansett for han vet det var planen :hilarious: Og ei god kollega delte jeg det med før jeg fikk positiv - fortalte at vi prøvde, trenger å ha noen å lufte meg til på jobb.

For familie vil vi prøve å vente til jul! Da skal jeg ha vært på OTUL og potensielt fått vite kjønn. Vil ta et bilde av ettåringen som holder ultralydbilde, pakke det inn i ei ramme som julegave til besteforeldrene :) Men hvis formen min blir dårlig kan det bli vanskelig å skjule det for mine foreldre, ser de ganske ofte, mamma gjennomskuer meg med en gang :hilarious: Forrige svangerskap gikk 1. trimester ganske symptomfritt, bare småting, krysser fingrene for det samme denne gang.

Trenger inspirasjon - har tenkt å vente til jul med å fortelle.. noen med tips til julegaver som passer?

Trenger inspirasjon - har tenkt å vente til jul med å fortelle.. noen med tips til julegaver som passer?
Kaffekrus til besteforeldre/tanter/onkler med gitt tittel er koslig og enkelt :) Vi skal skive et kort til mine foreldre fra ettåringen hvor hun spør om de vil være barnevakt når lille kommer - gitt at vi klarer å holde det hemmelig til da:Heartred Svigers får et bilde av ettåringen som holder ultralydbilde

Kaffekrus til besteforeldre/tanter/onkler med gitt tittel er koslig og enkelt :) Vi skal skive et kort til mine foreldre fra ettåringen hvor hun spør om de vil være barnevakt når lille kommer - gitt at vi klarer å holde det hemmelig til da:Heartred Svigers får et bilde av ettåringen som holder ultralydbilde
Takk for inspirasjon ❤️

Jeg har bestilt etiketter til vinflasker på Etsy - på den til mine foreldre står det «Pairs well with being Grandparents»:shy: reiser hjem og planlegger å fortelle det siste helgen i november, da er jeg i uke 12:Heartred

Er litt usikker. For jeg ønsker å fortelle kommende besteforeldre, men uten at hun på snart 5 vet det for da vet nok alle det innen en dag :smiley-ashamed004 til barna tenker jeg de skal få det i adventskalender:Heartred

Jeg har bestilt etiketter til vinflasker på Etsy - på den til mine foreldre står det «Pairs well with being Grandparents»:shy: reiser hjem og planlegger å fortelle det siste helgen i november, da er jeg i uke 12:Heartred
Kult! Vil du dele lenke til produktet? Hadde vært supert til svigers :D

Nå har jeg landet på at besteforeldre/kanskje oldeforeldre skal få veggkalender med bilder av barna til jul, så leker litt med tanken om å skrive inn termindato i den, hvis alt ser fint ut på tul. Regner med alle blir å bla gjennom kalenderen på julaften. Bonus at vi da slipper å si det face til face/være der for reaksjoner til de vi er redde for at skal si noe negativt. :love7

Jeg har sagt det til sjefen og mine nærmeste kollegaer på jobb, både fordi jeg er ganske kvalm og trøtt - og fordi de merker at jeg ikke drikker kaffe og alkohol. Har også sagt det til de nærmeste vennene våre - som vi uansett ville delt med om det ikke skulle gått bra. Er veldig usikker på når og hvordan vi skal si det til våre foreldre og familier, da det er første barnebarn på den ene siden og andre på den andre siden. Jeg tror de kommer til å bli veldig glade (noe som jo er litt skummelt også). Vi bor ikke i samme by som noen av de kommende besteforeldrene, så lurer på hvordan vi skal fortelle de. Det er jo litt kjedelig med FaceTime. Noen som har tips? :Heartred

Jeg har sagt det til sjefen og mine nærmeste kollegaer på jobb, både fordi jeg er ganske kvalm og trøtt - og fordi de merker at jeg ikke drikker kaffe og alkohol. Har også sagt det til de nærmeste vennene våre - som vi uansett ville delt med om det ikke skulle gått bra. Er veldig usikker på når og hvordan vi skal si det til våre foreldre og familier, da det er første barnebarn på den ene siden og andre på den andre siden. Jeg tror de kommer til å bli veldig glade (noe som jo er litt skummelt også). Vi bor ikke i samme by som noen av de kommende besteforeldrene, så lurer på hvordan vi skal fortelle de. Det er jo litt kjedelig med FaceTime. Noen som har tips? :Heartred
Jeg har tenkt å sende morgenlevering til de i familien som ikke bor i samme by som oss :)

Vi har fortalt min nærmeste venninne siden jeg avslo venninnekveld med vin 4 ganger på rad. Mine foreldre, steforeldre og svigerfamilie har fått vite det forrige uke siden jeg er mye alene med baby 8 mnd og har hatt behov for litt avlastning på ettermiddag nå mens jeg venter på at kvalmestillende skal virke godt nok.
Mine søsken får vite det i løpet av de neste ukene, mens resten av familie og venner venter vi med til rundt jul:happy:

Delte med min familie ganske tidlig, fordi det ville være vanskelig å unngå når jeg var i dårlig form. Siden dette sannsynligvis blir siste baby, ønsket vi å holde det for oss selv lenger enn sist, så delte med et vennepar i uke 9, da vi skulle på konsert sammen, og de venter også baby med 3 ukers mellomrom. Jobben til mannen på julebord, og ellers nære venner rundt uke 15? Og perifere uke 20. I bhg rundt uke 17 :)

Back
Topp