Hvordan merker dere babyen nå?

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Jeg husker ikke fra tidligere, til tross for at det kun er 1.5år siden forrige gang jeg var like gravid. Men jeg synes kroppen til baby er så tydelig. Jeg ser albuer og kneskåler og rompa hele tiden. Om han bare flytter litt på armen sin så både merkes og vises det kjempe godt. Jeg kan bare ikke huske det var så tydelig sist. Er redd for at han kan ha litt lite fostervann eller noe.. Men så igjen, gjerne det bare er helt vanlig? Jeg er 38+1 idag.

Jeg husker ikke fra tidligere, til tross for at det kun er 1.5år siden forrige gang jeg var like gravid. Men jeg synes kroppen til baby er så tydelig. Jeg ser albuer og kneskåler og rompa hele tiden. Om han bare flytter litt på armen sin så både merkes og vises det kjempe godt. Jeg kan bare ikke huske det var så tydelig sist. Er redd for at han kan ha litt lite fostervann eller noe.. Men så igjen, gjerne det bare er helt vanlig? Jeg er 38+1 idag.
Får skikkelig "ailien"følelse til tider, senest i går kveld stakk en albue 2 cm +/- ut fra magen fra ene siden til den andre, like under ribbeina. Det hender ganske ofte og det er ikke vanskelig å se hvor den lille strekker ut beina sine. Kjenner det godt også, hikking både synes og kjennes fra utsiden, jeg har sett på det som normalt :p

Får skikkelig "ailien"følelse til tider, senest i går kveld stakk en albue 2 cm +/- ut fra magen fra ene siden til den andre, like under ribbeina. Det hender ganske ofte og det er ikke vanskelig å se hvor den lille strekker ut beina sine. Kjenner det godt også, hikking både synes og kjennes fra utsiden, jeg har sett på det som normalt :p
Ja har hatt det slik her også, men nå er det liksom hele tiden, slik at magen min ser jo veldig rar ut. Stikker ut noe her og der. Tok bussen forleden dag og måtte holde over magen da jeg var redd hun på siden av meg skulle få panikk, da stakk det et kne ut og rompa var pressa ut til siden.. Ser jo ganske makabert ut :p

Ja har hatt det slik her også, men nå er det liksom hele tiden, slik at magen min ser jo veldig rar ut. Stikker ut noe her og der. Tok bussen forleden dag og måtte holde over magen da jeg var redd hun på siden av meg skulle få panikk, da stakk det et kne ut og rompa var pressa ut til siden.. Ser jo ganske makabert ut :p
Nå er du en del lengre på vei enn meg, men har på følelsen at jeg er på god vei til å få det akkurat som du beskriver det. Det blir mer og mer, samtidig veldig creepy, hehe :p

Morsomt :) jeg merker ingenting til hva som er hva. Kjempe kjedelig. Har lyst å kjenne forskjell på ting.

Aner ikke hva som er hva, men stikker godt ut. Kjenner bare igjen rumpa

Kjenner godt rumpa og føttene ja. De skyter ut hele tiden. :P Det kjennes godt når han vrir på hodet "der nede" og amene har han ofte foran ansiktet tror jeg. :P Men er mest rumpa og føttene som viser da, og av og til kan jeg kjenne begge føttene. :D Koselig, men også ganske rart. :P

Jeg har følt jeg har en blekksprut for det stikker ut overalt.
Men fikk forklart av jm i går hva de forskjellige tingene var, for da sprella han så fælt.
Det jeg kjente nedover mot lysken var armene.
Den store bulen som byttet på høyre og venstre side var ryggen og til rompen og så lå bena tidvis rett ut derfor bula det på begge sider samtidig..

Da jeg gikk med nr 2 så hadde jeg det akkurat på samme måte. Å av og til kjentes det ut som om han skulle grave seg ut av magen. Det var helt ekstremt.

Denne gangen så er det ikke like mye " graving " Hadde jo sett for meg at når jeg hadde det slik med nr 2 så ville jeg ha det slik nå også, men det har jeg ikke. Men jeg kjenner det godt. Å kan se rompa når når det er " turnoppvisning " der inne :P

Føler baby er overalt. Mellom hver kontroll bytter den på å ligge med ryggen mot høyre og venstre siden min. Så den snur seg flere ganger i uken. I natt var den så vilter at jeg måtte gå ut på stua og gå litt i håp om å bysse baby i søvn. Det hjalp heldigvis.
Sånn som den styrte i natt kan det godt hende den ligger i seteleie nå for alt jeg vet.

Her buler det i hytt og gevær, men jeg har ikke peiling på hva som er hva selv om jeg er 2.gangs :p

Kjenner hodet, skuldre, småfingre som koser (og de har negler).
Ser ryggen og rumpa tydelig. Knærne når hun ligger "på rygg" og helene.

Men det rare er at hun ligger ikke i fosterstilling.
For det meste ligger hun på min venstre side med sin venstre side inn mot ryggen og da kjenner jeg begge helene på høyre siden min og de er samlet.
Jeg lurer nesten på om hun ikke er så lang siden hun ikke har den typiske forstersillingen.

Jeg kjenner ikke forskjell på føtter og armer enda eller ser forskjell. Er 35 uker nå. Men holder jeg på magen kan jeg kjenne til tider noe smått, fingre eller tær som skraper på magen. Hærlig ❤ Rompa kjenner jeg til tider. Men har sååå lyst å se føttene stikke ut på magen! Bør jeg kunne se det nå eller må jeg vente litt til ?

Da jeg gikk med første kjente jeg ikke så mye hva som var hva, annet enn at føttene lå opp i ribbeina :-p Men så heller ikke mye fra utsiden. Denne gangen er det helt annerledes, jeg har lenge kunne kjent godt hva som er hva, og har fått konstatert det hos jordmor hver gang. Og de forskjellige kroppsdelene stikker ut her og der og ofte føtter og rumpe samtidig på hver sin side. Og da ser magen helt deformert ut :-p

Kan legge til at jeg har vært på vekstkontroll på UL, og jordmor kommenterte at det var nok fostervann. :-)

Kan legge til at jeg har vært på vekstkontroll på UL, og jordmor kommenterte at det var nok fostervann. :)
Så bra, det er sikkert det samme hos meg. Det er rart hva man glemmer også fra de tidligere svangerskapene. Jeg antar at viss han hadde hatt lite fostervann og det ikke hadde vært bra for han der inne, så hadde han sikkert ikke vært så aktiv heller :P Så han har det fint håper jeg :)

Mye action her, spesielt enkelte perioder på kvelden. Da ser magen ut som den bobler pga knær, rumpe og føtter som tyter ut, enten glidende eller som spark. Hun har hodet godt nedi bekkenet, muligens festa hodet, får høre på onsdag.
Hun bor mest på høyre side og sparkene sees og kjennes mest opp mot høyre ribben og helt mot høyresiden av magen. Lett å finne de ulike kroppsdelene.
Den siste uka driver hun å bytter mellom høyre og venstre side, men sover alltid på høyre side i magen. Kjenner hender godt nede ved trusekanten og merker hodet godt nedenfor trusekanten.
Jeg tror hun er lang, for hun stanger godt neddi bekkenet samtidig som stumpen sees og kjennes godt over navlen, og jeg må ofte strekke overkroppen så godt jeg kan for å prøve å unngå så mye press opp mot ribbenna når hun aker seg ned og stanger i bekkenet.
Er spent på hvordan det er med hodet, om det er festet, samt modning, nå når jeg skal på kontroll på onsdag. Her veldig mye nedpress og kjempeøm i livmorhalsområdet.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg kjenner ikke forskjell på føtter og armer enda eller ser forskjell. Er 35 uker nå. Men holder jeg på magen kan jeg kjenne til tider noe smått, fingre eller tær som skraper på magen. Hærlig ❤ Rompa kjenner jeg til tider. Men har sååå lyst å se føttene stikke ut på magen! Bør jeg kunne se det nå eller må jeg vente litt til ?

Jeg har sett føttene stikke ut på magen i noen uker nå. Er 35+3. Men merker det bedre og mer intenst nå enn med første. Med første hadde jeg morkaka frem, og denne gangen bak. Mulig det er det som gjør det.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp