Hvordan man behandler folk

Nå fikk jeg faktisk en tåre i øyekroken :(
Syns det er tragisk hvordan mange dømmer etter utseende

Ufattelig trist. Jeg tenker at de kanskje tror hun er en tigger? Eller at foreldrene er det og derfor ikke tør å hjelpe henne.. Helt tragisk er det uansett

Det er trist, spesielt når det er snakk om barn. Man skal alltid hjelpe - uansett.

Jeg har sett denne før en annen plass, forferdelig trist..

Men for å være helt ærlig, når jeg så overskriften på tråden din, trodde jeg først dette handlet om den joggebukse-diskusjonen. For der er det jammen mange som dømmer etter utseende, da er ikke veien lang å gå før det utvikler seg til å gjelde barn også. Alt begynner med holdninger!

Hvis vi alle jobber med våre holdninger, er det til stor hjelp i forhold til slike situasjoner. Vi må også være gode eksempler, ikke bare tenke og synse.

Om vi lærer barna våre å vise medfølelse og gi omsorg uten seleksjon, så har vi gjort verden til et litt bedre sted

Men for å være helt ærlig, når jeg så overskriften på tråden din, trodde jeg først dette handlet om den joggebukse-diskusjonen. For der er det jammen mange som dømmer etter utseende, da er ikke veien lang å gå før det utvikler seg til å gjelde barn også. Alt begynner med holdninger!

Hvis vi alle jobber med våre holdninger, er det til stor hjelp i forhold til slike situasjoner. Vi må også være gode eksempler, ikke bare tenke og synse.

Om vi lærer barna våre å vise medfølelse og gi omsorg uten seleksjon, så har vi gjort verden til et litt bedre sted

Wow nå klikket det her på mobilen min :eek:
Sorry altså...

Tenkte det også selv et øyeblikk!
Sett folk prøver å unnskylde litt av hvordan de voksne oppfører seg, men slik oppførsel skal ikke unnskyldes! Et barn er og blir et barn! Man skal fortsatt kunne vise empati og ihvertfall stille spm istedenfor å si at man ikke vil se barnet og be det om å gå!

Man må endre på holdninger om man bedømmer noen kun pga utseende!

Så videoen tidligere og tenker at den er filmet et sted der de er vant til at unger blir sendt ut for å stjele/tigge. Man ser at hun ene flytter veska si når ungen går forbi. I Norge hadde vi nok vært mer villige til å hjelpe et barn som går alene.

Har sett denne en gang før, og det er utrolig trist.

Så videoen tidligere og tenker at den er filmet et sted der de er vant til at unger blir sendt ut for å stjele/tigge. Man ser at hun ene flytter veska si når ungen går forbi. I Norge hadde vi nok vært mer villige til å hjelpe et barn som går alene.
Enig.

Det er jeg slett ikke sikker på.
Selv opplevd at min 3 åring gikk gjennom en lang gågate gråtende før noen brydde seg dessverre

Back
Topp