Hvordan male barnerom når man ikke vet kjønn?

Personlig skjønner jeg ikke greia med å male rommet i en bestemt farge ut i fra hvilket kjønn man venter? Høres ut som mye styr spør du meg.
Vi pusset opp barnerommet tidlig, rundt uke 10, ikke bare fordi det skulle bli barnerom, men vi skulle pusse opp det rommet uansett.
Malte det i en fin gråfarge. Tanken på kjønn og farger streifet meg ikke en gang.

Tenker som flere sier her, at mam heller kan innrede med de fargene man ønsker ut i fra kjønn [emoji4]

Mal en farge du liker og som er god å sove i. Har blått soverom selv, og har enda ikke fått penis :p Er mange ålreite duse farger til maling.

Til utstyr og interiør ville jeg hatt litt av hvert jeg, barn flest liker jo farger :) Guttungen min på to velger seg stadig rosa leker og klær, men hadde han ikke hatt det tilgjengelig hadde han jo ikke hatt den muligheten :) Rosa er en fin og sterk fase og for oss like selvsagt som turkis, gult og blått til ham. Veggene er blå og mye av interiøret er trehvitt, det hadde nok ikke vært så ulikt om han hadde hatt innovertiss - det er farger vi foreldrene liker. Når han blir eldre skal han få bestemme selv (innenfor rimelighetens grenser) :)

Vi har også blått soverom og jeg hadde grønt da jeg var barn. Mulig jeg formulerte meg litt dårlig siden det virker som mange har hengt seg opp i at jeg skrev jente- og guttefarger :p Poenget er som sagt at vi må pusse opp uansett og jeg ønsker en litt "nøytral" farge. Det hadde jeg ønsket meg selv om det ikke skulle blitt barnerom. Det hadde ikke blitt rosa da heller.

Nå blir det to hvite og to grå vegger og jeg er superfornøyd! :D

Vi har mange rosa leker og mye rosa pynt som han selvfølgelig skal få ha på rommet selv om det blir en gutt.

Hei,

Dette er vel ikke akkurat utstyr, men jeg fant ikke et mer passende sted. Bare flytt tråden hvis den ligger på feil sted :)

Hvordan forbereder dere barnerommet når dere ikke vet kjønn? Hvilke andre farger enn hvitt og gult synes dere er nøytrale og vil passe til bade rosa og blå pynt? Jeg vurderer soft mint på to vegger og hvitt på de to andre, men er usikker på om det vil skjære seg mot lyseblått? Tenker litt på lysegrått også. Det blir vel pent uansett? Noen konkrete fargeforslag eller andre tips? :smiley-angelic003

du kan gjøre som mange gjør å male bilde/ figurer på veggene :) det var et forslag da. For det er noe som kan bli nøytralt på en måte også. selv om det er en bil så trenger ikke det bare å være relatert til gutter og motsatte om det er en regnbue tegning på veggen med rosa eller lignende rosa att det trenger å være jenterom

Her blir alle soverom i gråblå nyanse med tilhørende interiør :) fargen vi har valgt heter vel «gustaviansk blå» tror jeg, og skal ha den sammen med klassisk hvit og kalk. Får vi en jente en gang i tillegg til gutten vår, så blir d vel interiør i de fargene hun velger seg :)

Vi malte rommet i en lys gråtone, fordi rommet ble pusset opp til kontor men samtidig håper vi jo at det kunne bli barnerom senere. Så veldig fornøyd med valg av farge !

Jeg synes lyseblå/turkis passer til både jente og gutt. Hvis det eventuelt er jente som kommer kan du få inn noe litt mer jentete interiør og malerier så blir det kjempefint

Malte grønn (husker ikke fargen men en av de i jotuns "colors of earth" som resten av huset også er malt i). Nå har det blitt rosa gardiner gitt [emoji173]
Gult kunne også vært fint,men kanskje ikke beste sovefargen?

Back
Topp