Hvordan male barnerom når man ikke vet kjønn?

CurlyGirl

Glad i forumet
VIP
Hei,

Dette er vel ikke akkurat utstyr, men jeg fant ikke et mer passende sted. Bare flytt tråden hvis den ligger på feil sted :)

Hvordan forbereder dere barnerommet når dere ikke vet kjønn? Hvilke andre farger enn hvitt og gult synes dere er nøytrale og vil passe til bade rosa og blå pynt? Jeg vurderer soft mint på to vegger og hvitt på de to andre, men er usikker på om det vil skjære seg mot lyseblått? Tenker litt på lysegrått også. Det blir vel pent uansett? Noen konkrete fargeforslag eller andre tips? :smiley-angelic003

Jeg vil ha grått barnerom og heller trekke frem farger i interiøret [emoji4]
Legger ved bilde av et av de fineste babyrommene jeg har sett [emoji7]Screenshot_20180706-114152_Pinterest.jpg

Hei,

Dette er vel ikke akkurat utstyr, men jeg fant ikke et mer passende sted. Bare flytt tråden hvis den ligger på feil sted :)

Hvordan forbereder dere barnerommet når dere ikke vet kjønn? Hvilke andre farger enn hvitt og gult synes dere er nøytrale og vil passe til bade rosa og blå pynt? Jeg vurderer soft mint på to vegger og hvitt på de to andre, men er usikker på om det vil skjære seg mot lyseblått? Tenker litt på lysegrått også. Det blir vel pent uansett? Noen konkrete fargeforslag eller andre tips? :smiley-angelic003

Med pensel/rulle. :P

Barnet har ingen fargepreferanser, og ingen farger er kjønnet. Ikke kommer barnet ut med noen interesse for interiør heller. :P
Alle farger er nøytrale, så velg hvilken som helst farge du synes er fin, være det seg rød, blå, rosa, gul, grønn, brun, svart, hvit, regnbuefarget. ;)

Utallige generasjoner før vår har klart seg uten å vite kjønn, og det er uendelig med tid til å presse barna inn i stereotyper senere, om man vil det.

Med pensel/rulle. :p

Barnet har ingen fargepreferanser, og ingen farger er kjønnet. Ikke kommer barnet ut med noen interesse for interiør heller. :p
Alle farger er nøytrale, så velg hvilken som helst farge du synes er fin, være det seg rød, blå, rosa, gul, grønn, brun, svart, hvit, regnbuefarget. ;)

Utallige generasjoner før vår har klart seg uten å vite kjønn, og det er uendelig med tid til å presse barna inn i stereotyper senere, om man vil det.

Hvis jeg vurderte å male et gutterom rosa hadde jeg neppe lagd denne tråden... :p
Nå gjelder ikke dette en baby og selv om barnet kanskje ikke bryr seg tror jeg ikke det er så artig for en gutt å ha med venner hjem til et rom med jentefarger... :)

Jeg hadde gått for en gråfarge. Passer til alle farger og lett å innrede til.
Jeg har også blitt veldig glad i petroleum. Finnes jo mange varianter av den å :p men en med grått i er kjempefin til begge synes jeg

Synes svart/grå var en super idé. Da kan de sove godt der også!

Hvis jeg vurderte å male et gutterom rosa hadde jeg neppe lagd denne tråden... [emoji14]
Nå gjelder ikke dette en baby og selv om barnet kanskje ikke bryr seg tror jeg ikke det er så artig for en gutt å ha med venner hjem til et rom med jentefarger... :)

Da regner jeg med at dere enten skal adoptere eller bli fosterforeldre og har noen tanker om akkurat dette.

Om rommet absolutt MÅ gjøres noe med ville jeg gått for nøytrale farger, grå eller hvit toner. Det er ingenting som er JENTE farger! ‍♀️♀️
Jeg har jobbet i barnehage i 9år og har hatt nok av gutter som hadde vært storfornøyde med ROSA rom [emoji16] Også masse jenter som ville vært glade for blå eller grønne rom [emoji106]

Barn som kommer fra en sånn situasjon trenger å føle seg velkommen, det tenker jeg dere gjør best ved å si det at dette er ditt rom, her skal du få være med å bestemme hvordan du vil bo [emoji173]

Vi er besøkshjem og har alle mulige farger på rommet [emoji106]
Blant annet knappeteppet fra Ikea på bildet [emoji16]Screenshot_20180706-134710_Chrome.jpg

Vi malte grått og hvitt før vi visste hva det ble, ville nok det uansett, for da er det lettere å fargesette ut fra smak etter hvert :) Vi har forøvrig blått på begge de andre barnerommene, til gutt og jente som begge har blått som favorittfarge.

Jeg fant disse som jeg synes var inspirerende. :) Her blir det et år eller så før det blir dedikert barnerom, har en flytting vi må få unna først. Men vil gjerne ha et fargerikt rom. :)

Vedlegg

• 19366279_1983154598571615_6146516957145087719_n.jpg
    19366279_1983154598571615_6146516957145087719_n.jpg
    71,3 KB · Visninger: 48
  • 19225579_1983154595238282_1718858961859721127_n.jpg
    19225579_1983154595238282_1718858961859721127_n.jpg
    73,5 KB · Visninger: 51
  • 16114297_1904421433111599_8235149986678809034_n.jpg
    16114297_1904421433111599_8235149986678809034_n.jpg
    66 KB · Visninger: 51
Hvis jeg vurderte å male et gutterom rosa hadde jeg neppe lagd denne tråden... :p

Jeg kan garantere deg at gutten ikke bryr seg, hvis han har fått en oppvekst der han ikke bedømmes etter hva han har mellom bena, men heller har fått være seg selv, og ikke blitt begrenset av foreldrene sine i tillegg til samfunnet.
Jeg tipper det er verre om han ikke får ha rosa på veggen fordi foreldrene er trangsynte. ;)

Takk for svar :D
Ja, vi skal få et fosterbarn :) Vi får antakelig møte barnet flere ganger før det skal flytte inn og da er det håp om å få vite litt om hva barnet liker og innrede etter det. Særlig dattera vår har veldig lyst til å spørre hva yndlingsfargen til barnet er da hun selv er veldig opptatt av farger :p Jeg planlegger å male senga og en hylle i en eventuelt yndlingsfarge (og ja da, blir det en gutt som elsker rosa skal han få det, selv om jeg personlig synes det er en jentefarge :rolleyes:)
Og vi kommer til å gjøre alt for å få det mest mulig slik barnet ønsker!
Jeg MÅ male to av veggene nå fordi de er slitte og fryktelig stygge og dette er såpass tidkrevende at det er best å komme igang nå som jeg har tid. Derfor ønsker jeg en nøytral farge først og så kan jeg fylle på med mange andre fine farger etter hvert :wav
Det var et kjempefint teppe! :love7

Jeg fant disse som jeg synes var inspirerende. :) Her blir det et år eller så før det blir dedikert barnerom, har en flytting vi må få unna først. Men vil gjerne ha et fargerikt rom. :)

Her var det mye inspirasjon! :love7
Det siste er omtrent sånn mintfarge jeg tenkte på! :D

Ja, vi skal få et fosterbarn :) Vi får antakelig møte barnet flere ganger før det skal flytte inn og da er det håp om å få vite litt om hva barnet liker og innrede etter det. Særlig dattera vår har veldig lyst til å spørre hva yndlingsfargen til barnet er da hun selv er veldig opptatt av farger :p Jeg planlegger å male senga og en hylle i en eventuelt yndlingsfarge (og ja da, blir det en gutt som elsker rosa skal han få det, selv om jeg personlig synes det er en jentefarge :rolleyes:)
Jeg MÅ male to av veggene nå fordi de er slitte og fryktelig stygge og dette er såpass tidkrevende at det er best å komme igang nå som jeg har tid. Derfor ønsker jeg en nøytral farge først og så kan jeg fylle på med mange andre fine farger etter hvert :wav
Gratulerer
Kos dere med forberedelsene.

Ta en farge dere liker og som gir det inntrykket dere ønsker og som er lett å kombinere med andre/flere farger.
Snakk gjerne med noen i fargehandel siden de vet hvilke nyanser som går over i hverandre,er varm eller kald osv

Vi visste ikke kjønn før jenta vår kom. Vi har lyst grønt barnerom. Lys grønn passer til hvitt, rosa, blått og egentlig alle farger syns jeg. Vi har hvit seng, hvitt klesskap og en lilla kommode. Alt passer veldig fint sammen. Lykke til med fargevalg! [emoji4]

Ja, vi skal få et fosterbarn :) Vi får antakelig møte barnet flere ganger før det skal flytte inn og da er det håp om å få vite litt om hva barnet liker og innrede etter det. Særlig dattera vår har veldig lyst til å spørre hva yndlingsfargen til barnet er da hun selv er veldig opptatt av farger [emoji14] Jeg planlegger å male senga og en hylle i en eventuelt yndlingsfarge (og ja da, blir det en gutt som elsker rosa skal han få det, selv om jeg personlig synes det er en jentefarge :rolleyes:)

Så flott at dere skal ta på dere en så spennende, utfordrende og givende oppgave [emoji173]

Da ville jeg som sagt kjørt i gang med noe nøytralt [emoji4]
Enkel måte å fikse opp litt er forskjellige wallstickers fra eBay [emoji106]

Visste ikke kjønn, malte babyrommet turkist :D Hang opp hvite hjerter med quotes og brukte hvite detaljer omkring :)

Mal en farge du liker og som er god å sove i. Har blått soverom selv, og har enda ikke fått penis :p Er mange ålreite duse farger til maling.

Til utstyr og interiør ville jeg hatt litt av hvert jeg, barn flest liker jo farger :) Guttungen min på to velger seg stadig rosa leker og klær, men hadde han ikke hatt det tilgjengelig hadde han jo ikke hatt den muligheten :) Rosa er en fin og sterk fase og for oss like selvsagt som turkis, gult og blått til ham. Veggene er blå og mye av interiøret er trehvitt, det hadde nok ikke vært så ulikt om han hadde hatt innovertiss - det er farger vi foreldrene liker. Når han blir eldre skal han få bestemme selv (innenfor rimelighetens grenser) :)

Jeg synes at lysegrått/mellomgrått er helt nydelig på soverom [emoji5] selvfølgelig helt matt [emoji5] og så kan du style opp med møbler/diverse med den fargen du ønsker etterpå [emoji5][emoji5]

Back
Topp