Hvordan ligger..

Mamma'n til J&M :)

Elsker forumet
jentene i juni13
Dere ann på den sf målingen? Jeg ligger godt over den grønne linja, så jordmor mente lillegutt var stor.. Jeg merker jeg får litt panikk for da jeg gikk med lillemor så lå jeg hele tiden under og di sa til meg at di håpet hun bikket 3kg, og ut kom det ei jente på 3910 og 51 lang... så da di sier at han her er stor så må han vell være monster stor han da... Jordmor skulle sende meg på ekstra ul om han fortsatt var så stor neste gang.. Og fram til da skulle jeg passe meg for hva jeg spiste osv.. Jeg har helt dilla på frukt, men kan spise maks to om dagen nå, å det er VANSKELIG...

Får vite det i dag hvordan jeg ligger det nå :) men det kan og være at du bare har masse fostervann, det hadde jeg med første gutten min magen var svær og lå godt over den grønnestreken heleveien, men han bar bare 3565g og med neste var jeg like svær å da var lillebror 4500g så stoler ikke på de målene.

Dem har jo 1kg slingringsmonn da. Så ikke godt og estimere vekt.
Jeg ligger rett på gjennomsnitt, litt over sist.

Ligger der jeg skal denne gangen, men lå langt oppe på de to første. Hos meg var de 3200 og 3000 så ikke noe store i det hele tatt. Tror jeg hadde mye fostervann.

Ligger midt på,så er vel ikke noe fare der. Men man vet aldri. Ingen som trodde han skulle være så stor sist heller,men han var nesten 4 kilo.

I uke 23+3 var det 23 cm. Jeg ligger innenfor den grønne linjen men godt over den røde.
Jeg fikk beskjed om å være forsiktig med sukker så hun ikke blir så stor.
med storesøster lå jeg under og rett på den røde linjen helt til de siste ukene, då lå jeg langt over (gikk 18 dager på overtid). Hun var 4310 og 55 cm lang.
Er spent på neste måling om 3 uker.

Ok, vi får satse på at det kan være fostervannet som gjør magen så stor, på ordinær ul så sa hun ikke noe om at han var stor og jeg beholdt mens termin min.. Men er jo greit å få sjekket det på en ul litt nærmere da, så ikke det plutselig dukker opp en stooor gutt:)

Ligger rett over den svarte streken jeg, godt innenfor det grønne området. Har fått høre av andre at de syns jeg har liten mage iforhold til hvor langt jeg er på vei, men da forteller jeg at jeg er helt normal hehe :) Magen kom fort her også, så greit at den venter litt til med å vokse mer :)

Har også hørt at det viktigste med SF-målingen er at den ikke stopper å vokse, at den følger sin egen utvikling på en måte...vet om flere som har vært langt over normalen, men ut kom det normale i størrelsen og små barn :)

Lå på den røde streken (midt i de grønne) hele veien me storesøstern, hun var 4500 og 53 cm. Men da kjente jeg att det var veldig trangt inni magen, hadde oppkast 3 uker før fødsel siden hun trykte på tarmene, så maten kom ikke igjennom!

Har også hørt at det viktigste med SF-målingen er at den ikke stopper å vokse, at den følger sin egen utvikling på en måte...vet om flere som har vært langt over normalen, men ut kom det normale i størrelsen og små barn :)
da satser jeg på at det ser værre ut en det egentlig er;) å selv om jeg sikkert bar barnet langt inne med storesøster, så er det vell sikkert ikke dermed sagt at jeg gjør det samme nå.. :) men merker panikken kommer litt da jeg får beskjed om å passe meg så veldig med hva jeg spiser osv..

Ligger rett under den normale streken. jordmor mente at det ikke kom til å bli så stor baby. Datteren min var 2950 g 48 cm. Så syns det er passe egentlig. Har akkurat tatt igjen vekta jeg hadde da jeg ble gravid. Er i uke 25 nå.

22 cm i uke 25 :) midt på streken.

Jeg ligger på nedre del av det normale området, så er mindre enn sist. Viktigste er at vi følger kurven :)

Litt over den røde streken nå. Med storebror lå jeg litt under på denne tiden, men havnet på den røde streken nærmere slutten av svskapet.

Jeg ligger rett over :) Spent på om den er gjennomsnittlig stor.

Back
Topp