Hvordan ligger mars-barna i magen:)??

Min er veldig flink til å dytte rompa ut han da, så kjenner den øverst på magen. Også kjenner jeg jo hvor det hikker hen, det er nesten det beste tegnet på at han ligger nedover syns jeg da[:)]

Men han lurer meg litt noen ganger, for da jeg var på ul sist var jeg sikker på at han lå med hodet opp for kjente hikkinga der. Men han har aldri liggi mer "perfekt" med hodet ned enn da, så ble litt overraska[:)]

Min sin ligger også med hodet ned, han/ho har gjort det siste tre kontrollene jeg har vert på, så jeg regner med han/ho trives i den stillinga [:D]

Var hos jordmor igår og lille Adelin ligger med hodet ned.
Ikke festet ennå, så jeg håper hun holder seg der [:D].
Er 33+2 nå.. Iiiiiii.. Går for fremover dette her!!

lille pia mi ligger i tverrleie... ihvertfall i slutten av desember, da vi var sist på kontroll. Men jordmora sa at hun kunne flytte seg enda ei stund og mange ganger framover før fødselen enda... så håper hun finner veien med hode ned snart! For hun ser ut til å digge å ligge i tverrleie[8D]

HEI L24. kjenner jo at babyen sparker oppover oxo kjenner du hikken nede i skrittet nesten,litt rart[:D]

Hei... vet du om det gjelder når du har født før også???

Hei!

Har vært på svangerskapskurs, og jordmora der sa at barn til mødre som har født før fester seg rett før fødsel. Var noe greier med livmorhalsen eller noe i den dur som gjorde det. Gjaldt ikke meg så det festa seg ikke så godt i mitt hode. MEN det som er viktig er å holde seg i ro visst fødselen begynner og vi ikke har fått bekrefta at hode har festa seg. Dette fordi navlestrengen eller andre ting kan legge seg "i veien" .... så da skal man helst legge seg ned til jordmora har fått undersøkt. Dette syntest jeg hørtest litt skummelt ut da men, greit å vite!!!!!

legen påsto at han kjente hodet nedi bekkenet mitt,og at han hadde lagt seg til alt...

Jeg fikk beskjed om at min hadde snudd seg med hodet ned, på kontrollen i midten av desember. Nå i januar lå den på samme viset, men den hadde ikke festet seg enda. Merker godt at beina ligger opp, ettersom der er stadige spark mot ribbeina... Ikke så deilig...

lurer på om vi har termin omtrent samme tid 20 mars var også hos jordmor idag gutten min hadde snudd seg med hodet ned men ikke festet .Har ekstrembekke løsning som bare blir verre og verre. jeg er fra oslo

Jeg kjenner bevegelser og spark i hele magen stort sett hele tiden... Så vet ikk ehelt hvordan knøttet ligger nå jeg....

Jeg var på 3d ultralyd i dag og fikk bekreftet at lille gutten ligger i tverrleie. Skal undersøkes nærmere før uke 36 for ev å avgjøre om det blir keisersnitt. Jeg haper han tar til vettet og snur seg meg hodet ned.

Her også ligger knøtten med hodet ned. Kjenner rompa øverst på magen, h*n ligger med ryggen ned langs venstre side av magen min. Kjenner det veldig godt utenpå når jeg ligger på ryggen.
Og så er det stadig små knær og føtter som stikker ut og beveger seg oppe på høyre siden. Veldig morsomt å se på!!

Back
Topp