Hvordan ligger dere an på symfysemålene?

Ja jeg tror det. Jeg skal på torsdag da er jeg 26 uker. Men pga min bakgrunn, les barndom: har jeg mange instanser som hjelper meg (psykolog, lege, jm, psykiatrisk sykepleier) og jeg har selv ønsket hyppigere kontroller for å kunne snakke om det som er vanskelig underveis.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, det forstår jeg :)

Ligger akkurat på normalen:)

Jeg ligger i grenseland men akkurat samme mål forrige gang så jordmor mente at det var normalt for meg. Kort i ryggen så en plass må magen vokse da hun :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Ligger akkurat på strekken ved to målinger :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ligger rett under den røde streken ;-)
Men jeg har alltid fått små barn.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hatt en måling og da var jeg over den røde streken men innenfor det grønne feltet. På 3D UL målte legen i forrige uke at dette ble ei jente på 4 kg ved termin.

Lå over på første måling, under på forrige, så blir spennende å se hvor prikken lander neste gang....

Helt øverst i det grønne feltet, var samme sist, han var nesten 4kg.

Var helt øverst i det grønne feltet sist, i dag var jeg akkurat på streken. Så fastlegen ble litt stressa, men skal på ny kontroll om 2 uker, og magefølelsen sier vel egentlig at fastlegen målte feil..

Lå ved uke 24 helt øverst og i grenseland på det grønne feltet. Men jm mente det var normalt for meg. Hadde akkurat samme måling på samme tid i forrige svangerskap. Tuppa vår 3200 gram. Er kort i ryggen så da må magen vokse utover :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Hvor langt under brystbenet er toppen av livmoren deres? Sånn apropos sf-mål, dette blir jo litt omvendt men.
Toppen av livmoren er sånn ca 3cm under brystbenet, det stemmer jo ikke med noen av magestr-illustrasjonene jeg ser.

Hvor langt under brystbenet er toppen av livmoren deres? Sånn apropos sf-mål, dette blir jo litt omvendt men.
Toppen av livmoren er sånn ca 3cm under brystbenet, det stemmer jo ikke med noen av magestr-illustrasjonene jeg ser.
Var hos jordmor i dag og hos meg så er kanten på livmoren helt oppe i brystbeinet allerede! Lurer på om jeg ender opp med en skikkelig tut-giga mageo_O

24+2 i dag og målt helt på medianen med 22 cm på sf målet.
Mitt forrige svangerskap var en cm mindre på samme tid men innenfor normalen. :)
Lille ble født til termin med 3281 gram :)

Back
Topp