Hvordan ligger de små i magen?

Hun ligger slett ikke i ro :P
var seteleie på kontroll i uke 32, er usikker nå, men hun er forferdelig aktiv der inne så tror i grunnen ikke hun har bestemt seg ;)
Hun ligger ellers på min høyre side inne i magen, noe alle mine har gjort.

Når det kommer til en evt. setefødsel, så håper jeg å kunne føde vaginalt ettersom jeg har to fødsler bak meg, men vil konsultere nøye med sykehuset i forhold til størrelse da min siste fødsel endte med vakum, (hadde nok fått han ut uten hjelp hvis det ikke var for at det måtte gå litt fort på slutten).
Tror også de prøver å snu babyen her.

Hodet er ned, men ikke langt nede så er nok ikke festet enda. Ellers ligger hun med kroppen mot høyre, men flytter seg til venstre innimellom. Har jo ikke termin før 27. August så jenta mi har god tid enda :).

Venter ei lita jente den 27. August

Hun ligger slett ikke i ro :P
var seteleie på kontroll i uke 32, er usikker nå, men hun er forferdelig aktiv der inne så tror i grunnen ikke hun har bestemt seg ;)
Hun ligger ellers på min høyre side inne i magen, noe alle mine har gjort.

Når det kommer til en evt. setefødsel, så håper jeg å kunne føde vaginalt ettersom jeg har to fødsler bak meg, men vil konsultere nøye med sykehuset i forhold til størrelse da min siste fødsel endte med vakum, (hadde nok fått han ut uten hjelp hvis det ikke var for at det måtte gå litt fort på slutten).
Tror også de prøver å snu babyen her.
Dette er mitt 3 barn men første som ligger på annen måte enn hodeleie så seint, er 35 uker i morgen. Første ble tatt med vakum og andre med sugepropp. På kk her i Bergen snur de ikke men jeg ønsker ks om det ikke er hodeleie pga jeg føler meg ikke trygg på å føde i seteleie. Sistemann hadde navlestrengen rundt halsen to ganger, og det at hodet kommer ut til slutt skremmer meg.

Hodeleie, men ikke festet. (uke 34)

Her har hodet vært nedover på alle undersøkelser som de har kjent/sett etter dette på. Derimot ligger hun veldig høyt, så i teorien kan hun finne på å snu seg. Krysser fingre og tær for at hun skal komme seg nedover i bekkenet nå. Er veldig ubehagelig at hun ligger så høyt også, så hadde vært hyggelig på mange måter det ;)

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Her ligger hun med hodet ned ,og festet :-)

<3 Venter ei lita snuppe 9.august <3

Har du født i seteleie før? Hvordan gikk fødselen visst det ikke var ks da :-)

Jeg ble ikke vurdert som setefødselkasus på grunn av stort barn, da det er ganske strenge krav om hvem som får føde i seteleie, så jeg har hele tiden følt meg trygg på sykehusets anbefalinger og vurderinger, men jeg følte aldri at jeg måtte "kjempe" slik som mange andre da, så kan være derfor :-) er spent på hva de kommer frem til om 2 uker når jeg skal inn på fødselssamtale :-)

Babyen min ligger med hodet ned, ikke festet seg enda pga. Merker noen ganger hikkes det på høyre side og noen ganger på venstre siden:p Så babyen min flytter på hodet sitt..så han ligger på skrå inn i mage huset sitt :)

Dette er mitt 3 barn men første som ligger på annen måte enn hodeleie så seint, er 35 uker i morgen. Første ble tatt med vakum og andre med sugepropp. På kk her i Bergen snur de ikke men jeg ønsker ks om det ikke er hodeleie pga jeg føler meg ikke trygg på å føde i seteleie. Sistemann hadde navlestrengen rundt halsen to ganger, og det at hodet kommer ut til slutt skremmer meg.

De to jeg har fra før lå i hodeleie mye tidligere enn nå og grunnen til vakumet sist var at han ble stresset noe som igjen skyltes at han hadde navlestrengen både rundt halsen og kroppen så skjønner godt bekymringen din. satser på at de snur seg med hode ned før de skal ut :)

Ja det er absolutt best med hodet ned men samtidig så har jeg fått beskjed om at jeg får ks visst ikke :-) så er ikke bekymret sånn sett.

Ja får jo håpe at de snur seg til hodeleie alle sammen :-). Er jo det jeg å håper for min del men tar ikke sorgene på forskudd. Og med en ul i uke 37-38 så får jeg jo bekreftet om det er sånn eller slik :-). Hva tenker dere andre med de i seteleie mht fødsel? Velger dere setefødsel eller vil dere ha ks? :-)

Vil IKKE føde i sete, så om det fortsetter ber jeg om keisersnitt.

Sniker litt :)
Jeg fødte første i sete og andre vanlig. Jordmoren fikk litt sjokk da jeg håpa på seteleie denne gangen. Det var en myyye lettere fødsel :) ingenting å være redd for :)
Det er mye vanligere enn man tror, det fødes ca en for dagen på haukeland i sete :)
Der snur de heller ikke babyen pga det kan være svært stressende for barnet og veldig vondt for mor.

Var kjempe skeptisk til å føde i sete og prøvde å kreve ks, men de nekta meg. Og takk gud for det:)
Du kan jo tenke deg at høno har 10cm åpning, vil du ha ut det store harde hodet først, eller en myk rumpe som hjelper å utvide høno før hodet kommer ;)

De trodde min var 4-4.5kg, men når ho kom ut var ho bare 3340 :)

Sent from my GT-I9100

Hodeleie:-) men hadde ikke festet seg i uke 33.

Sent from my LT22i using BV Forum mobile app

Sniker litt :)
Jeg fødte første i sete og andre vanlig. Jordmoren fikk litt sjokk da jeg håpa på seteleie denne gangen. Det var en myyye lettere fødsel :) ingenting å være redd for :)
Det er mye vanligere enn man tror, det fødes ca en for dagen på haukeland i sete :)
Der snur de heller ikke babyen pga det kan være svært stressende for barnet og veldig vondt for mor.

Var kjempe skeptisk til å føde i sete og prøvde å kreve ks, men de nekta meg. Og takk gud for det:)
Du kan jo tenke deg at høno har 10cm åpning, vil du ha ut det store harde hodet først, eller en myk rumpe som hjelper å utvide høno før hodet kommer ;)

De trodde min var 4-4.5kg, men når ho kom ut var ho bare 3340 :)

Sent from my GT-I9100

Men med seteleie får man ikke føde naturlig, man må ha epidural, man får ikke føde i basseng, man må vel faktisk ligge på rygg helst med beina i de fæle bøylene, og ungen må vris ut av en lege. Ser ikke på noen måte hvordan det er mer naturlig enn et keisersnitt jeg.

*snu deg, snu deg, lille venn!*

Nå skal jeg heldigvis ikke på Haukeland, så jeg kommer ikke til å bli tvunget.

Ja eg fikk epidural og fødte mrd beina oppi de greiene. Men ungen måtte IKKE vris ut, og det tok meg to press så var hun ute.
Altfor mye myter og for lite kunnskap om seteleie.

Får håpe babyene deres kimmer ''rette" veien. Og om ikke, så er det ikke verdens undergang å føde i sete. At babyen kommer ut er vel det viktigste :)

(1/4 blir født i sete;))

Sent from my GT-I9100

Ligger med hodet ned, men skal sjekke på ultralyd neste uke da jenta mi snudde seg fra hodeleie til seteleie i uke 37.

Ja eg fikk epidural og fødte mrd beina oppi de greiene. Men ungen måtte IKKE vris ut, og det tok meg to press så var hun ute.
Altfor mye myter og for lite kunnskap om seteleie.

Får håpe babyene deres kimmer ''rette" veien. Og om ikke, så er det ikke verdens undergang å føde i sete. At babyen kommer ut er vel det viktigste :)

(1/4 blir født i sete;))

Sent from my GT-I9100

Merker jeg er veldig enig med deg her.
Fødte i sete sist og gjør det glatt igjen.

Jeg hadde ikke epidural da det ikke var tid til det, og det gikk jammen meg fint det også. 5timer fødsel og 18min pressrier;)

Back
Topp