Hvordan ligger babyen i magen?

Så han/ hun har snudd seg? Så bra. Med tanke på plassen som begynner å bli begrenset, så blir han/hun kanskje liggende sånn..? Det mente min jordmor hvertfall.

Ja han har snudd seg nå. For noen få uker siden lå han i seteleie. Tipper også at han blir liggende med hodet ned frem mot fødselen nå :)
 
Hun ligger nok med hodet nede. Ikke kjent at hun har snudd seg siden siste kontroll. Lå godt nede i bekkenet med hodet men varierer om ryggen ligger mot venstre eller høyre side på magen min :)
 
Våknet i natt av at hun skiftet stilling i magen, ligger mer mot venstre nå. Skal på kontroll i morgen så regner med at jordmor kan fortelle mer hvordan hun ligger da.
 
Fra å ligge med hodet ned ved forrige kontroll ligger hun nå med hodet opp igjen.. I følge jordmor har jeg mye fostervann så selv om jenta vokser godt så har hun fortsatt god plass til å bevege seg. Mye kan skje frem mot fødsel enda, håper hun snur seg og fester seg om ikke så alt for lenge, setefødsel har jeg ikke lyst på.
 
Men har logget med hodet ned lenge, kan kjenne hendene nede og beina sparke oppover. Han lå fortsatt sånn på ultralyd i dag. Å regner med han blir liggende sånn:)
 
Var på kontroll 30+3, og da lå hun i tverrleie, med hodet mot høyre, og beina mot venstre. Mye snuing og vending enda da! :) Jeg er lang i kroppen, så hun har greit med plass foreløpig :) Skal på ny kontroll om to dager, ved 31+5.
 
Back
Topp