Hvordan ligger babyen din?

❤️mars-mamma❤️

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Marshmallows2021
Jeg var hos jordmor i går hvor hun sjekket hvordan babyen lå i livmoren. Min ligger i tverrleie, men det var fortsatt tid til at han kunne snu på seg (er i uke 32), og at om han ikke hadde snudd på seg til neste kontroll så ble det ultralyd.

Jeg merker jo at han beveger seg veldig på tvers og det er skikkelig rart å se på hvordan magen beveger seg:happy:

Flere som har fått sjekket dette? Og hvordan ligger babyen din? Hvordan kjennes dine bevegelser ut?
 
Hun her har ligget i tverrleie og hodeleie ca annenhver dag lenge. Jordmor kommenterte det tilogmed, for hun flyttet seg mens hun lyttet med doppler :laughing002 Også har jeg kjent spark alle veier. Men nå har hun en god stund ligget i hodeleie, med ryggen oppover min ventre side. Så nå kjenner jeg mest spark enten rett opp, eller oppe på høyre side av magen :love017 Men stoler ikke helt på at denne turneren holder seg i hodeleie til fødsel :laughing002 33+2 her idag :)
 
Har ikke fått dette bekreftet, men har kjent spark nesten utelukkende mot øverste del av magen de siste tre ukene, så regner med at hodet ligger ned. Av og til med ryggen mot høyre og av og til mot venstre. En sjelden gang kjenner jeg dog bevegelser ut mot sidene, så tror det skjer en del turning inni magen fortsatt :D
 
Tverrleie ved 32 uker her også. Tror han ligger sånn fortsatt, kjennes hvert fall sånn ut på bevegelsene. Er 33+3 i dag, og har kontroll på madag. Tror ikke de gjør noen ytterligere undersøkelser eller tiltak mtp leie på flere uker enda på meg hvert.

Babyen la seg ikke med hodet ned sist gang heller før ca uke 36-ish, så jeg tenker jeg har god tid.
 
Hode med og på høyre side her og :)
 
Ligger med hodet ned men ikke festet:) Var på kontroll på sykehuset i går og her ligger vi 21% over vekstkurven i tillegg. Gått i fra 0% 11.11 til 21% på kort tid synes jeg:nailbiting::wideyed:
 
Helt umulig å si synes jeg, kjenner spark og bevegelser i alle retninger, og det føles som er er mye turning og snuing også. Er 33+2 i dag. Det ble ikke sagt noe om leie på sist svangerskapskontroll, men skal både til jordmor og ultralyd i uke 36, så jeg venter spent på på hva de ser da! Forhåpentligvis har han da lagt seg godt til rette for fødsel med HODET NED. :joyful:
 
Tverrleie her, uke 30+3 :) Kjenner spark på ene siden av magen, og "krafsing" fra hender på andre siden, vært sånn i noen uker nå :) Har ennå good tid til å snu seg riktig vei :happy090
 
Godt å høre at det er flere som føler det er grafsing og spark overalt:happy: De har fortsatt god tid til å snu seg, så satser på at hodet legger seg der det skal til neste kontroll hos jordmor. Kjenner at jeg ikke er så veldig gira på setefødsel:wideyed:
 
Mulig tverrleie var det for to uker siden. Men jeg synes hun flytter på seg og det er enten tverrleie eller seteleie. Får håpe hun snur seg snart. Er i uke 34+0
 
Hodeleie på skrå med rumpa på høyre side, har ligget sånn lenge.
 
Her er det mest hodeleie og spark på høyre side, også da vi var hos jordmor denne uken, men det turnes fortsatt litt rundt omkring. Uke 31.
 
Aiai, min har snudd seg til seteleie :hilarious: Fortsatt noen uker igjen på å snu seg da.
 
Back
Topp