Hvordan ligger babyen din i magen ?

Hjertemor

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Mailykke 2018
Sommerfuglene
Februarbarna 2020
Hvordan ligget babyen deres?

Jeg fikk beskjed sist, og de siste gangene på ul at han ligger sidelengs, og det kjenner jeg jo også med at han kun sparker på høyre side oppe og nede.
Hvordan ligger deres? Eller snur babyen seg? Sist baby lå på oul allerede med hodet ned, så rart at denne ligger sidelengs, når snur den seg tru? Veldig rart alt han ligger på langs hele tiden, føles veldig feil ut om det forklarer hvordan det føles.
 
De har ganske god plass fortsatt, tror første la seg med hodet ned rundt uke 32+ sist. Men kjente fortsatt spark over hele nesten. (Liten akrobat :hilarious:)

Denne gangen kjenner jeg sparken best på venstre side og stortsett nede mot bekkenet. Men har de siste dagene også fått noen mer mot navlen og den retningen så tydeligvis mye turning ❤️
 
Tror baby ligger på tvers her også. Og det mente også jordmor på forrige kontroll. Bekymrer meg ikke for det enda :) Er mer usikker på hvordan de forrige lå, for da kjente jeg ikke så mye spark, mer av følelsen at de «stod i spenn», at de strakte seg ut.
 
Kjennes ut som om han bytter på her :) Jeg kjenner hele magen bevege seg, da tipper jeg han snur seg rundt :p Ellers er det mest spark eller dytt rett opp eller ned. De snur seg vel ganske mye før uke 30+, hvis jeg husker rett. Satser på at han lander med hodet ned etterhvert :nailbiting:
 
Er usikker på hvordan hun ligger egentlig, men kjenner at leiet endrer seg støtt og stadig. Varierer veldig hvor jeg kjenner ting.
Så når jeg nå ikke kjenner noe særlig en dag kan jeg fortsatt berolige meg med at det nok sparkes innover eller rett i morkaka feks.

I dag har det stort sett vært spark nedover, og håper posisjonen endres før hun blir sterkere, for det syns jeg er ubehagelig :p
 
Her ligger de litt overalt :smiley-ashamed004 De har skiftet leie omtrent hver gang vi har vært på kontroll. Tv 1 skifter mellom hode-og seteleie, mens tv 2 ligger liksom i alle leier :hilarious: Sist kontroll lå begge i sete.
 
Jeg tror min snur seg rundt. Men når jeg tenker meg om har hodet alltid vært på høyre side på ul. Og når jeg ser andres ul bilder er hodet på høyre side. Er dette forde de vrir apparatet sånn?

Ellers kjenner jeg spark nesten bare neders i magen og litt på siden om morgenen.
 
På dette tidspunktet har babyen mye plass til å snu seg alle retninger, så om babyen lå med hodet ned på ul kan den snu seg mange ganger enda. Jordmor kommenterte på kontroll i dag at babyen vår ligger langt fram mot min mage så at vi kjenner mye bevegelse er ikke rart. :)
 
Føles mye som på tvers, men regner med det er mye snuing jeg ikke får med meg
 
Føles som om den ligger alle mulige forskjellige veier for jeg kjenner bevegelse på ulike steder hver gang.
 
Ingen anelse :p men tror det er mye med hodet oppover for kjenner mye spark langt nede. Men kan jo være hender eller albu og kanskje.
 
Med termin på februars siste dag så kjenner jeg ikke så mye bevegelse enda igrunnen, er bare 19+4 i dag. Har litt bobling og kiling bare. På oul lå han på tvers med hodet mot min venstre side og sparka bort på min høyre siden. Krølla seg helt sammen som en ball og stappa totten i munnen når jm skulle måle ryggsøylen, så det ble ikke så enkelt:hilarious: Storesøster satt i seteleie fra uke 23 med hodet fastkilt under min høyre ribbeinsbue, og ryggen mot min venstre side. Den gang kjente jeg kun spark ned mot endetarmen og skambeinet, og masse åling og romstering opp i magesekken og ribbeina.
 
Min ligger garantert på høyre side, det kan sees tydelig når jeg ligger flatt på ryggen! Litt merkelig at magen buler mest på den siden, men fikk det bekreftet ved å kjenne små spark nede på venstre side av magen forrige uke :dance018
Og i følge jordmor ligger morkaken fremme og det er ikke alltid lett å kjenne hvor han befinner seg.
 
Back
Topp