Hvordan ligger babyen deres?

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Her har han ligget i stort sett samme posisjon siden begynnelsen av desember: hodet ned, ryggen på min venstre side og bena på høyre side. Hvordan ligger deres baby? Har noen fått beskjed om at hodet allerede har festet seg når dere har vært hos lege/jordmor?
 
Hos meg ligger hun med hodet ned, ryggen mot min høyre side og beina til venstre :) Jeg glemte helt å spørre om hodet var festet, legen sa at hun enda hadde plass til å snu seg, men ikke noe om hodet var festet.
 
Sist jeg ble sjekket så trodde jordmor babyen lå på tvers, håper neste gang at babyen ligger med hodet ned. Hadde setefødsel sist og håper på en mer vanlig fødsel denne gangen :D
 
Hun festet seg i ca uke 30 her, og har ligget med ryggen og rompa på høyresiden min, men i går var plutselig rumpa på venstresiden min. Litt fint med avveksling da, etter å ha blitt sparket så lenge på en side så er det greit at hun har byttet side :)
 
Her ligger hun med hode ned, ryggen mot venstre og beina ned mot høyre..
Ikke festet på kontroll igår 34+4..
 
Her ligger han med hode ned og ryggen på min venstre side.. Hodet har ikke festet seg enda.. Så håper han ikke har tenkt til og snu seg noe mer!
 
Lillegutt ligger med hodet ned, ryggen på min venstre side og sparker på høyre siden. Hodet var ikke festet ved sist kontroll for 2 uker siden, så er spent på hva jordmor sier i morgen på kontroll :)
 
Her ligger gutten med hodet ned og rygg og rumpe på min høre side. Ikke festet, men fikk beskjed at det var vanlig at hodet ikke festet seg på 2gangsfødende....?
 
her har hun sittet frem til nå, men jammen tror jeg ikke hun har tatt til fornuft. :) blir spennende på neste kontroll om jeg har rett, ganske sikker på at det nå er føtter jeg kjenner oppunder ribbeina.. :)
 
Hodet ned de siste ukene. Hatt mye "strikkepinne"- følelse, så hun jobber seg nedover.
Rompa flytter på seg. Romsterer mye, men stort sett med ryggen på venstre side.

Skal til jordmor neste uke, ( 35), så spendt om den lille har festet seg!!!
 
Her sitter liggegutt fint - virker ikke som han har tenkt til å snu seg heller.. Er 34 uker - og skal på ultralyd igjen om 3 uker for å se om han har snudd seg.. Men pga. at han har hatt rompa ned i lang tid nå, og pga. hjerteforma livmor så forbereder jeg meg på setefødsel om bekkenet er stort nok. Jaja - det skal nok gå bra uansett!! :)
 
Her kjenner jeg han borer seg nedover med hodet, og tar noen fine spark oppi ribbeina. Kjennes til tider ut som han prøver å ta tak å sparke seg ut :p
 
Det e SÅ vondt!! Eg brakk ribbeinet sist svangerskap og det ska eg lova deg ikje va godt! =)

har flere ganger trudd han sku sparke noen av de e stykker ja :p men verste er når det føles ut som han skal komme ut i fullfart når hodet stanger der nede. Måtte spørre mamma om han kunne ta vannet selv på den måten , føles jo ut som han er på tur ut til tider ;p satser på at han ikke klarer å ta noen ribbein, men han er veldig glad i å sparke de :p
 
Har igget med hodet ned de siste kontrollene, men ikke festet seg. Har jo lenge igjen så kan jo fortsatt snu en del på seg
 
her ligger hun med hodet ned og har festet seg:) rompa er utover men flytter seg litt fra side til side, spørs hvordan jeg ligger. Har også kjent den "prikkinga" nedover... en stund siden sist nå da.
Gleder meg, nå er det countdown...4 uker igjen!
 
har flere ganger trudd han sku sparke noen av de e stykker ja :p men verste er når det føles ut som han skal komme ut i fullfart når hodet stanger der nede. Måtte spørre mamma om han kunne ta vannet selv på den måten , føles jo ut som han er på tur ut til tider ;p satser på at han ikke klarer å ta noen ribbein, men han er veldig glad i å sparke de :p

Føles som om de drive ekstremsport inni der ja!! Hehe! Egentlig helt syyyykt at det bor en levende baby inni der!!!
 
Var hos legen i går, og ble sendt på ul for han var redd baby hadde snudd seg, for nå var hjertaslaga helt annerledes, og sparkene har virket som de har vært nedover.. og det hadde den, men ikke oppned, bare snudd seg rundt.. Så nå ligger baby med ryggen på min venstre side i stede :) forandring fryder <3
 
Bytter leie titt og ofte, men er mest tverr eller i seteleie.
Satser på at han finner plassen sin med hodet nedover snart ;)
 
Back
Topp