hvordan leker de?

Millafjong

Flørter med forumet
Jeg har lagt merke til at lillegutt er litt "agressiv" eller hva jeg skal kalle det når han leker! altså å dunke noe kjempe hardt og smelle det hardt ned i gulvet, nesten som han blir sint! men han virker jo ikke sint heller[8D] eller så er det såååå gøy å kaste alt på gulvet for tiden! sitter han i lekegrinden tar det ca 10 sek før alle lekene ligger utenfor på gulvet[:-] også blir han jo litt småsur da når han ikke har flere leker igjen oppi der[:D] han liker også suse/dytte ting bortover gulvet for å så krype etter det i full fart[:D]
hvordan er andre når leker? går det stille og rolig for seg?

Hm, det går stille og rolig for seg. Han liker jo og kaste ting av og til og se hvordan jeg reagerer, så flirer han [:D]
Jonas kan gjerne leke alene på rommet sitt i godt over en time (jeg sjekker selvfølgelig ofte) [;)][;)]

ORIGINAL: Tyttebæra

Hm, det går stille og rolig for seg. Han liker jo og kaste ting av og til og se hvordan jeg reagerer, så flirer han [:D]
Jonas kan gjerne leke alene på rommet sitt i godt over en time (jeg sjekker selvfølgelig ofte) [;)][;)]

åh...det hørtes jo herlig ut![:)]

ORIGINAL: SalaPalmer

Mye av det samme her også. Her kastes ting veggimellom - og det er kjempegøy!! Men, hun kan også sitte rolig og fikle med lego i en liten evighet før hun blir lei og slenger det veggimellom igjen.
[:)]

hehe ja gøy å kaste på ting! har fått høre at mannen også var en sånn turbo, så det ser ut til at han har arvet noe der![8D] jeg var mer bedagelig anlagt, er det forsåvidt ennå[:-]

Går veldig stille og rolig for seg her også, men nå som hun har funnet ut åleteknikken overser hun lekene, nå skal hun å rote i gardinene eller finne smuler på kjøkkenet. For å ikke glemme skapdører på kommodene....
Jeg blir gærn snart [:D]

Hun leker for det meste stille og rolig. Krabber rundt på gulvet og blar litt i bøkene sine mens hun babler med seg selv, står mye ved stuebordet og drar i duken mens hun ser på meg, for hun vet at det ikke er lov[8D] Også forsvinner hun ofte innpå badet for og dra ut alt av skapet der inne[8D]

Stille og rolig har det ikke vært på leeeenge! Her er han høyt og lavt hele dagen.. I dag sto han ved aktivitetsbordet sitt og surret på den ballen oppå der som spiller musikk, og jodlet med, samtidig som han hadde en tå nede på det fryktelig støyende lekepianoet sitt  Jaja, så lenge han koser seg så får han bråke så mye han vil. Tar under 2 minutter før alle lekene flyyyyyyyyyyyyyyyyyyyter utover hele stuen - han er en skikkelig rotekopp!! Og ja, han elsker også å bare slippe ting ned på gulvet for så å "klage" på at han vil ha det tilbake igjen innen 5 sekunder! [;)] 

Han er kjempe flink til å leke lenge alene (og med andre) og det er jeg veldig glad for [:)][:)]

Her er det bare stille hvis de gjør noe de ikke får lov til Også er det blitt endel søskenkrangling Victoria elsker å plage Benjamin, og kommer for å ta lekene fra han hele tiden Og da roper han "Toooooria! Neeeei!" også er det hyl og skrik fra de begge mens de sliter i samme leke Men de er veldig flinke og leke sammen også Victoria er også flink å sitte for seg selv å leke når Benjamin ikke er hjemme

Åååååååååå... jeg ler så jeg griner!! nydelig!! nå fikk jeg lyst på en til!!!

Noah er foresten helt lik,,, her er det også sånn at det kun er stille hvis han er på vei mot peisen, eller skuffer og skap.. det kommer gjerne en stille latter i det han krabber mot en av de tingene da[:D] så stillhet+latter er lik ugang[8D]

ORIGINAL: Dollysmurfen

ORIGINAL: Millafjong

Jeg har lagt merke til at lillegutt er litt "agressiv" eller hva jeg skal kalle det når han leker! altså å dunke noe kjempe hardt og smelle det hardt ned i gulvet, nesten som han blir sint! men han virker jo ikke sint heller[8D] eller så er det såååå gøy å kaste alt på gulvet for tiden! sitter han i lekegrinden tar det ca 10 sek før alle lekene ligger utenfor på gulvet[:-] også blir han jo litt småsur da når han ikke har flere leker igjen oppi der[:D] han liker også suse/dytte ting bortover gulvet for å så krype etter det i full fart[:D]

Som jeg skulle skrevet det selv. Han er NØYAKTIG lik som din. [:)] Her går det vilt for seg! Han tar helt av!

AKKURAT likt her!!!

ORIGINAL: hårek

ORIGINAL: Dollysmurfen

ORIGINAL: Millafjong

Som jeg skulle skrevet det selv. Han er NØYAKTIG lik som din. [:)] Her går det vilt for seg! Han tar helt av!

AKKURAT likt her!!!

Godt å høre at det ikke bare er min gutt som er villbass![:D]

Hun går rundt og finner ting som hun bærer til et annet sted, gnager litt på, dasker litt i et bord, og så går hun og finner noe annet.

Favorittleken er gåvognen. Den går hun oppi og utav og oppi og utav og når hun står oppi holder hun på håndtaket og riksler og hoier alt hun kan sånn at gåvognen beveger seg. Ellers elsker hun å gjemme seg i gardinene og titte frem og si DEEEEEER! Og hun liker å leke med traktorer spesielt, de kjøres frem og tilbake på gulvet og lekebordet og hun lager lyder.

Små lekedyr leker hun med, de går hun liksom med bortover og alle dyrene sier vov-vov-vov, uavhengig av om det er hund, hest eller katt. Eller som i dag - tigergutt. Ellers følger hun etter storebror OVERALT og vil helst gjøre det samme som ham alltid, og så tar han lekene hun har fra henne og da skriker hun høøyt. Ja, en annen favoritt er storebror sin tigerbil (sånn som han sitter på og kjører selv liksom) og en politibil som lager usannsynlig høy sirenelyd når man trykker på noen knapper på taket.

Kjøkkenet på rommet til storebror er også veldig stas, der trykker hun på og av platene (IKEA lekekjøkken). Og hun liker klosser, men de skal helst puttes nedi noe, en luke eller et hull av et slag. Og puttekassen er gøy. Også liker hun å spise bøker. Spesielt en bok som hun ikke får ta, en lånebok om paddington som hun har prøvd å rive i fillebiter mange ganger, den er veldig stas. Hun klarer på mystisk vis å få tak i den uansett hvor vi gjemmer den.

Her er det også veldig "aggressiv" leking om man kan kalle det det...? Dess høyere ting bråker, dess moroere!!! [:D] Han fikk en gammel stekepanne (sånn liten fra Ikea)¨å leke med da jeg lagde middag her om dagen, og det var LITT stas å "spille gitar" på den med en metallvisp!!! [:D][:D][:D]

ORIGINAL: NoahSmom

Her er det bare stille hvis de gjør noe de ikke får lov til Også er det blitt endel søskenkrangling Victoria elsker å plage Benjamin, og kommer for å ta lekene fra han hele tiden Og da roper han "Toooooria! Neeeei!" også er det hyl og skrik fra de begge mens de sliter i samme leke Men de er veldig flinke og leke sammen også Victoria er også flink å sitte for seg selv å leke når Benjamin ikke er hjemme

Åååååååååå... jeg ler så jeg griner!! nydelig!! nå fikk jeg lyst på en til!!!

Noah er foresten helt lik,,, her er det også sånn at det kun er stille hvis han er på vei mot peisen, eller skuffer og skap.. det kommer gjerne en stille latter i det han krabber mot en av de tingene da[:D] så stillhet+latter er lik ugang[8D]

Hihihih, jeg fikk å lyst på en til når jeg leste det [:)] Så meg faktisk rundt og tenkte hvordan det hadde vært....[8D]

Her vil hun ikke leke [&o] Nekter å være på gulvet for tiden, å nekter å sitte i fanget også. Hun vil ingen ting lengre... Så fra jeg henter henne i barnehage å til hun legger seg så er hun hysterisk å gråter hele tiden. Hun er også slik fra morningen, fra vi står opp og til hun er på plass i barnehagen! 

Min er en utforsker..kan ligge å pille med småsaker lenge.. elsker å titte i skuffer og skap og, og å åpne/lukke døra er jo bare det morsomste i verden[:D]
Innimellom får han "tulltak" og klikker på lekene..når det ikke blir som han vil[:D] Han elsker puttekasse og slik stang du trer ringer på + byggekoppene! Jeg bygger tårn som han river, og etterpå samler han byggekoppene og putter dem oppi hverandre!
Siste dagene har han lært seg å reise seg da, så nå går det mest i å prøve å få tak i alt på bordet[:D]

For tida er det veldig gøy å klatre, og da særlig på mamma eller pappa. DET er gøy det. Ellers så er hu litt mindre selvgående enn hu var. Snakker til oss når hu holder på med en leke, må vise og så elsker hu musikk. Ikke all musikk, men hu er veldig bestemt på hvilke låter hu danser etter på vh1. Da sitter hu på gulvet og rugger eller klapper. Ellers så er vinking kjempemoro for tida, og masse krabbing. Jo, også åpne og lukke stuedøra. Den knirker litt, noe som er ekstra moro. Hvis mamma eller pappa har lukket den døra helt, så kommer det en del protester altså. Bø-tittei er også kjempegøy. Alt av skjerf, eller luer skal forsøkes tredd opp på hodet, men ender bak.

Sjenerelt sett er hu kjempeflink til å leke selv, men det er ekstra moro når mamma og pappa deltar.

Back
Topp