Hvordan lager man

Mamsen til 3..

Forumet er livet
lapskaus?

Vet du,jeg har aldri i mitt lov laget det før....
Det eneste jeg husker mamma hadde oppi var pølse,kål,potet og gullerot...

Men om noen har en god oppskrift kan det være gøy og prøve!

Og en ting til...pytt i panne,må man koke potetene først?

ORIGINAL: Henriette1986

pytt i panne : Pølser, kokte poteter, løk(purre) , paprika.. stekes og krydres :)

Lapskaus : Vi er 2 stykker på en sånn pose med lapskaus blanding (den er faktisk veldig god også!!!) Og tar i ca en liter vann pr pose og sper på.. fordi det er mye vann idet gr sakene også .. og de tykner veldig. så du må se det litt ann selv om hvor tykk du vil ha den :) tar oppi buljong terning og grillkrydder jeg da [;)] (jeg er grillkrydder kokk )  og s har jeg oppi de røkte kjøtt pølsene til slutt..

annen vri vi bruker er kjøtt deig.. gjør på akkruat samme måte men stek kjøtt deigen og ha den i :)

Ved kjøt så del opp i passe stykker og kok de først til de er møre, skum av det fløffi hvite guffa (eggehvite) og ha oppi gr da de er møre.. smak til

Lykke til [:)][:)]

Takk[:)]
Lapskaus pose blanding? Får man kjøpt det i butikken altså....
Da må jeg kjøpe det..
Trodde bare man fikk tak i bokser med ferdig lapskaus jeg..[:)]

Har gått og fantasert om denne lapskausen i en uke nå... og nå står den og småputtrer på komfyren. Gleder meg [:)].

jeg lager min egen vri.
toro kjøttsuppe med grønnsaker-pose, litt mer vann, hodekål, kålrot, gulrot, poteter, og har oppi røkte kjøttpølser uten skinn delt i biter. og det blir såååååååå godt!!!!

Dette har jeg oppi

poteter
kålerabi
gullerot
hodekål
pølser

koker vann med bulljong smaker til med salt og pepper og til slutt litt potetmos så den blir litt tykkere...

Back
Topp