Hvordan lager jeg avokadomos til lillemor?

Eli_b

Betatt av forumet
Som sagt....lurer på det for helsesøsteren sa vi kan godt begynne med den nå.
Noen forslag?!
Takker på forhånd.
 
Som sagt....lurer på det for helsesøsteren sa vi kan godt begynne med den nå.
Noen forslag?!
Takker på forhånd.
Hei , eg bere deler avokadoen og tar ut steinen med en skje, så moser eg den enten med gaffel eller stavmikseren ;) fryser i isterningbrett så tar eg opp etter behov ;-) har også tilsatt litt banan for smaken sin skyld ;-) pass da på at bananen ikkje er overmoden eller for grønn da det kan gje magetrøbbel ;-) lykke til
 
Noen dager siden lagde jeg den for henne, men hun bare smakte på den og likte ikke den så særlig.
Hvis hadde jeg fortsattet med å gi mere til henne ville hun bli kvalm av den. He he...
Skal prøve den igjen om noen uker senere.
Hva synes dere da?!
 
Jeg kokte den og mosa den i stavmikser. Han hata det, men blanda oppi litt pære og da gikk det greit;-)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
 
Det kan jo ta opp til 30 ganger før et barn liker maten den får servert så det er bare å prøve igjen snarest så hun blir vant til smaken:)
 
Noen dager siden lagde jeg den for henne, men hun bare smakte på den og likte ikke den så særlig.
Hvis hadde jeg fortsattet med å gi mere til henne ville hun bli kvalm av den. He he...
Skal prøve den igjen om noen uker senere.
Hva synes dere da?!
Bruker ikkje å koke den, da forsvinner veldig mye av næringen . Min liker å ha litt banan i , da syns han e snadder ;-)
 
Jeg gir bare med skje fra en delt avokado. Prøv igjen eller bland litt banan i. Ville heller ikke kokt, den er jo supermør.
 
Her spises det avokado fra skje "rå", og ublandet. Går ned på høykant :) Kan vel mose med gaffel om man vil tilsette litt morsmelk eller annet?
 
Jeg trodde man skulle koke alt jeg :( ææh

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
 
Lar vesla smake på mye som ikke er kokt jeg.... Banan, avokado, mango, agurk, alle mulige smaker, men selvfølgelig ikke ting som er så hardt at det må tygges.
Vi begynner nok snart med bitte små brødbiter med litt most banan etc på også her.... Er 6 mnd og 1 uke i morra :)
 
Må bare si det, lillemor elsket avokado&banan som jeg lagde ikveld. Jippi.
 
Back
Topp