Hvordan lager dere MME?

Spotlight

Betatt av forumet
Dumt spørsmål....[:D]

Det jeg mener er om dere lager opp noen flasker som står klar i kjøleskapet, eller lager dere fersk MME til hvert måltid?
Og hva gjør dere på natta? Står dere opp og koker vann, kjøler av og gir, eller står den flaska klar?

Jeg har for lite melk i puppene mine nå, så lillemann blir ikke skikkelig mett på natta, så nå må jeg til med MME nattestid. Føler meg helt i svima på natta, så jeg vil gjøre dette på den aller letteste måten og da trenger jeg litt hjelp fra dere som er drevne i faget[:D]

Aha[:D][:D]
Har aldri tenkt på å ha vannet i termos[:D] Ingen dum ide:-))

Vi har pulvret oppi flaska FØR vi varmer den i microen, har det noe å si???
Har heller ikke tenkt på å ha vannet på termos - det hørtes kjekt ut!!

min første va flaskebarn og da kokt æ opp vann og laga te me pulver i ei mugge me lokk nok melk te 1 døgn. mme kan stå i kjøleskap i 1 døgn. da fylt æ bare på den mengden han drakk pr måltid, og va d nånn måltid han villa ha meir så va d bare å fyll på flaska fra den mugga. mn va litt prøving og feiling te å starte med da. tok jo litt tid før æ lært sånn ca ka han villa ha te hvert måltid. mn syns d va mest praktisk for oss. dessuten kokt æ opp vann før æ la mæ, hadd d på termos, sånn at æ alltid hadd ferdig varmt vann te å varme melka i, så slapp å vente så veldig leng på d å. hadd ikke mikro te å begynne med. 

Jeg blandet ferdi flaskene og satte dem i kjøleskapet, og når han va sulten hentet jeg bare ei flaske å satte den imocroen.. mange sa at det skulle man ikke gjøre meeeeen når di gjør det på sykehuset kan jeg og gjøre det hjemme[;)][;)] helt i begynnelsen blandet jeg vel opp ei mugge med nan som jeg hadde i kjøleskapet og bare helte over på flaska sånn ca det han drakk..

På dagen koker jeg opp vann, og avkjøler det. Når han skal ha mat blander jeg i pulveret og setter flasken i vannbad. På natten lager jeg ferdig blandet i kjøleskapet, jeg varmer i vannbad. Så det blir ferskt på dagen, natten blir det ikke helt ferskt. Skal vi ut på tur gjør jeg det likt som på natten.

hær har vi ferdigkokt kaldt vann i kjøleskapet som vi blander pulver i og så varmer vi det i microen, er det rett å gjøre det sånn?

ORIGINAL: Tove81

hær har vi ferdigkokt kaldt vann i kjøleskapet som vi blander pulver i og så varmer vi det i microen, er det rett å gjøre det sånn?

sånn gjorde vi åsså det før microen streika ;/

Back
Topp