Hvordan kommer babyen til å se ut?

Jeg er mest spent på øyenfargen og håret. Faren har mørkebrune øyne, men foreldrene hans er én brunøyd og én blåøyd. Jeg har blå øyne. Vi har dermed 50% sjanse for brune og 50% sjanse for blå øyne på barnet. Jeg har helt slett hår og faren har krøller. Vi var begge blonde som barn og fått brunt hår som voksne, så det vil nok skje med ungen også. Ellers så blir nok høyden helt normal skandinav. Jeg er «bare» 168, men alle andre i familien min er høye. Mannen min er 185.

Åå. Det er jeg så spent på!! Jeg og søskene mine ligner så veldig på faren vår alle sammen så av en eller annen grunn ser jeg for meg at jeg får et barn som ligner på faren min? Eller kanskje lille vil ligne mest på sin egen far? Vi har like farger jeg og pappaen - mellombrunt hår og grønne øyne. Så jeg forventer jo noe av det samme i fargene, men det vet man jo aldri.

Jeg hadde mye hår både som nyfødt og hele veien etter det. Var aldri sånn skalla baby. Gubben har verdens fineste smilehull, det hadde jo vært koselig om lille arvet det :) Blir spennende å se. Også forandrer de seg så mye underveis mens de vokser!!

Men mest av alt håper jeg for lille sin del at h*n arver pappaens personlighet og humør! Ikke for å snakke meg selv ned, men lille blir verdens heldigste med pappaen sin :)

Man trenger ikke vite om noen i familien med rødt hår for å kunne få rødhåret unge. Min bror har brunt hår og fikk barn med en blondine og fikk en rødhåret sønn. Det eneste vi vet om av rødt tidligere i slekta er at faren min hadde bittelitt rødt i skjegget. På morens side vet jeg ikke om noe rødt. Mange rødhårede barn har en blond og en mørkhåret forelder. Mørkhårede kan ofte ha «usynlig rødt» i håret:) Asiater har visstnok mye røde pigmenter i håret.

Nei det er sant, men begge foreldrene må i alle fall være bærere.

Så har man høyden. Jeg er ganske lav (under 1,60) mens samboeren er over 1,80. Alle mine slektninger er fra lav til medium høye, mens hans slekt er mer medium til høy. Så hva vil skje med babyen? Må vel vente 15 år før vi får vite det tror jeg. :)
Mannen min og jeg har også ganske stor høydeforskjell, ikke like stor som dere, men her er det jeg som er høy til å være dame og han som er lav til å være mann Vi lurte også på hvordan høyden til vår førstefødte kom til å bli, men 6-åringen vår har hittil vært veldig gjennomsnittlig sånn sett. Så der ble det tydeligvis en god blanding!

Når det gjelder babyen vi venter nå ser jeg bare for meg at den kommer til å ligne på nummer 1, klarer ikke å forestille meg noe annet foreløpig, men kanskje det endrer seg når/hvis vi får vite kjønn.

Klumpen vår fra før var en blanding av oss begge når han kom. Jeg var 3500g og 50 cm når jeg kom. Mannen var 3900 g og 55 cm når han kom. Lillegutt var 3730g og 53 cm.

Og fra nesa og ned var han lik meg og øynene og opp lik pappaen.

IMG_5604.JPG

Her er mor vs sønn på ca samme alder.

Vi har høy familie på begge sider så har blir nok mini høy.

Ellers mye hår og smilehull.

Jeg har lykketroll-tær, og min sønn arvet det og. Alle søstrene mine har det samme- så vi får se ;)

Ellers har vi ikke noen spesielle trekk sånn sett, men begge har melllmblondt hår. Jeg blå grønne øyne og far har grønn-brune.

Blir nok et lite nurk med lykketroll føtter, masse lyst hår, store brune øyne og smilehull! :D haha

Den som venter får se, kanskje det blir en med mørkt hår og blå øyne uten smilehull! :)

Min er en god blanding av oss begge. Har perioder hun ser helt lik ut meg, men andre perioder hvor hun er helt lik faren sin. De fleste sier hun et helt lik meg[emoji173]️

Tror neste vil være lik pappen sin[emoji4]

Vanskeligt å si.

Utseende vårt er Blåe øyne, mellomblondt hår, jeg er 1.63 og han er 1.74 så vi er relativt lave begge to. Alle i vår familie er mellom 1.54 og 1.77 så blir nåk en lav unge :p
Jeg har smilehull (håper den lille gjerne arver di) ellers så blir det nåk en lys unge, med «forhåpentligvis» masse hår ❤️ ( Blir så klart fornøyd uansett mengde hår )

Men et lite og lyst barn :p Er vell det vi kan se for oss! Alle i familien har ligget mellom 2200 til 3200 kg og lengste 44-49cm ved fødsel!

Jeg er mest spent på øyenfargen ja. Jeg kommer fra en familie der jeg ikke vet om noen med annet enn blå øyne på begge sider, i direkte blodlinje. Jeg har kun blått gen.

Mannen har mye blått i familien han også, men moren har brune. Av 5 søsken var det kun min mann som fikk en salig blanding av blå, grå, grønn og brun i øynene, så det brune genet er åpenbart ikke veldig dominant, selv om det jo biologisk er det. Hans øyne skifter farge etter lys. Den eldste hos oss har også fått slike øyne som skifter farge, men som nok må sies å være mest brune allikevel. De er mørkere enn både fars og farmors. Den andre ungen vår har helt klarblå øyne. De er riktignok noe mørkere blå enn både mine og min far siden (de var isblåk), men veldig BLÅ. Så får vi se med tredjemann da.

Back
Topp