Hvordan kommer babyen til å se ut?

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Jeg satt og funderte på hvordan den lille babyen/barnet kommer til å se ut.

Da jeg ble født hadde jeg visst langt svart hår som stod rett til værs, og jeg hadde fått kallenavnet "lykketrollet" på sykehuset (jeg elsket når mamma fortalte den historien:Heartred). Jeg fikk etterhvert mellomfarget hår. Samboeren min har rødt hår. Det har også den ene broren hans (hans to barn har ikke arvet den røde hårfargen), mens den tredje broren har mellomfarget hår. Jeg er skikkelig spent på hvilken hårfarge den lille vil få, både fra starten og til slutt.

Så har man høyden. Jeg er ganske lav (under 1,60) mens samboeren er over 1,80. Alle mine slektninger er fra lav til medium høye, mens hans slekt er mer medium til høy. Så hva vil skje med babyen? Må vel vente 15 år før vi får vite det tror jeg. :)

Har dere noen familietrekk dere er spente på om kommer til å dukke opp?

Jeg har to fra før, støpt i samme form. De er så lik sin far at jeg er i tvil om de har fått noen gener fra meg i det hele tatt... tipper den neste blir en tredje kopi av sin far [emoji6]

Han jeg har fra før er en mellomting. Nese, munn, hake og kjeve fra min side og øyne, ører og hår fra pappan.
Født med masse svart hår og det hadde jeg og pappan også, jeg har blitt blond, faren er veldig mørk og guttungen har en mellomting foreløpig.
På størrelse har han vært veldig på gjennomsnittet hele tiden, det var jeg også som liten.

Spent på h*n i magen

Dette blir vår nr 3. Den eldste er veldig lik min side, men har absolutt arvet høyde fra faren som er 2 meter blank. Men så er alle menn på min side godt over 1,80, jeg er også høy. Så ikke overraskende at 3 åringen er like høy som en 6 åring :p 1 åringen er mer lik faren sin side, tro kopi av sin onkel :p:rolleyes: Har fått en del kommentarer ang det!:D Spent på hvordan denne babyen blir. :) Jeg er rødlig i håret og syntes det hadde vært kjekt med en liten rødtopp:)

Eg er mest spendt på størrelsen..har ei gutt frå før, han kom ut med 4,5 kg og 55 cm, med ein slank far på 1,78.

Eg er 1,70.

Faren til august-knøttet er 1,87, breiskuldra og generelt større. Ser for meg 5 kg + :stop: Jordmora meinte at om eg klarte 4,5 kg og HO på 40 cm uten hjelp, så var det ikkje problem med 5 kg heller..:facepalm: Takk, men ellers takk :bag:

Hår og slikt trur eg blir lett å spå. Vi er relativt like der, sjølv om han er litt mørkare enn meg. Tippar blå auge og blondt hår.

Førstemann har masse av mine trekk, spennande å kva slags miks det blir denne gangen :woot:

Jeg tipper forresten at babyen blir en skikkelig bleikfis, for det er iallfall vi. :hilarious:

Jeg har blågrå øyne, mens faren har blågrønne. Begge er nærsynte. Begge har høyere utdanning, lurer på om det får noe å si? Ikke for utseendet så klart;), men for livsvalg.

Spent på om neste også får mine brune øyne eller ikke [emoji85]

Jeg regner med at denne blir en kopi av mellomste.
Eldste kom ut som et valkete lykketroll med langt svart hår. Han er nå tynn som en strek, litt lav og har blondt hår.
Mellomste var slank når han kom ut, og helt blond. Han er fortsatt blond, høy og slank. Med smilehull og et litt fult smil.

Far til eldste var 5kg når han ble født, så det er vel grunnen til at han var en godklump.
Mellomste har samme far som knøttet, og han var rundt 3,5, slik som jeg var.

Jeg ble også født med kullsvart, masse masse hår! Ble dog litt lysere og er nå naturlig mørk brun i håret. Samboer er mørk blond. Håper egentlig at hun arver en kombinasjon (lysebrunt) hår, eller mer lik samboer. Syns det er fint. Og kanskje litt mindre hår enn meg - jeg måtte klippes etter noen måneder :P

Ellers er begge rundt 170-174, så tviler på hun blir noe høyere enn oss ;)

Tror jeg må skrive til svigermor og spørre om vekt og lengde. :)

Den kommende storesøsteren på 5år var veldig lik på pappaen sin da hun var liten, nå er hun litt mer lik meg. Pappaen hennes har mørke øyne og mørkt hår, hun har mine blå øyne og var lys i håret, men blir mørkere i håret før hvert år, hun får nok brunt hår når hun blir større.

Den i magen har en annen pappa som er lysere enn 5åringen sin far. Så den blir nok blond med blå øyne.

5åringen er lang, har alltid vært det, men både jeg og pappaen hennes er litt over gjennomsnittet høy.

Blir spennende å se hvordan de i magen blir Syntes det alltid er like gøy å se om søsken blir like eller ulike

Den kommende storesøsteren på 5år var veldig lik på pappaen sin da hun var liten, nå er hun litt mer lik meg. Pappaen hennes har mørke øyne og mørkt hår, hun har mine blå øyne og var lys i håret, men blir mørkere i håret før hvert år, hun får nok brunt hår når hun blir større.

Den i magen har en annen pappa som er lysere enn 5åringen sin far. Så den blir nok blond med blå øyne.

5åringen er lang, har alltid vært det, men både jeg og pappaen hennes er litt over gjennomsnittet høy.

Blir spennende å se hvordan de i magen blir Syntes det alltid er like gøy å se om søsken blir like eller ulike

Ugh, innså akkurat at jeg er litt fordomsfull. :eek: Har tenkt "så moro, hvis babyen har rødt hår blir det kanskje en liten Merida! Eller Ariel. Eller prins Harry. Eller Ygritte eller Aloy. Definitivt en Weasley iallfall!" Men det er jo bare en hårfarge og ikke en indikasjon på personlighet. Jeg tenker ikke slik om de andre hårfargene tror jeg. :bored:

Første man var født med brunt hår å blå øyne og ganske lys i huden, håret har lysnet litt.
Vi har prata lenge om hvordan nr 2 blir, lenge før æ blei gravid. Vi e begge halvt utenlands, far har så brune øyne at dem nesten e svart, svart hår og mørk hud. Æ har nesten svart hår og brune øyne, ikke så veldig mørk i huden. Nu som det e to inni der så har vi spøkt litt med om vi får en som e mørk å en som e lys [emoji28]

Første man var født med brunt hår å blå øyne og ganske lys i huden, håret har lysnet litt.
Vi har prata lenge om hvordan nr 2 blir, lenge før æ blei gravid. Vi e begge halvt utenlands, far har så brune øyne at dem nesten e svart, svart hår og mørk hud. Æ har nesten svart hår og brune øyne, ikke så veldig mørk i huden. Nu som det e to inni der så har vi spøkt litt med om vi får en som e mørk å en som e lys [emoji28]
Det hadde vært litt morsomt. :)

Hvis ikke jeg tar feil så må begge foreldrene være bærer av gen for rødt hår for at barna skal få det. Har du noen i familien med rødt hår, Hildefranordtilsør?

Jeg har jo to barn å «gå ut fra», en av hvert kjønn. Så langt ligner begge veldig på oss begge, men gutten er likere meg og jenta likere sin far. Hvis man skal velge noen. De har forskjellige trekk fra oss begge. Samtidig likner guttungen veldig på sin far som liten. Og frøkna på meg. De er en god blanding, men ikke intenst søskenlike, noe som i størst grad og ved første øyekast nok skyldes at de har hver sin øyenfarge. Den ene har helt brune øyne, noe hverken jeg eller faren har, den andre har knallblå, som meg.

Begge hadde lyst hår som små og har blitt mørkere med årene. Barna er lyslugget så langt. Det er ikke store høydeforskjellen på oss heller, dvs ca 12-13 cm, men begge er over 1.70 og man skulle tro barna også fikk den høyden. Foreløpig er de begge dog mye mindre enn det vi var på samme alder. Begge to EE blant de lavere i klassene sine, mens jeg feks var høyeste jenta i min.

Nei, det blir morsomt å se. Om denne likner de andre eller om knerten blir helt seg selv. Jeg spår en unge som er som snytt ut av nesa på faren!

Hvis ikke jeg tar feil så må begge foreldrene være bærer av gen for rødt hår for at barna skal få det. Har du noen i familien med rødt hår, Hildefranordtilsør?

Man trenger ikke vite om noen i familien med rødt hår for å kunne få rødhåret unge. Min bror har brunt hår og fikk barn med en blondine og fikk en rødhåret sønn. Det eneste vi vet om av rødt tidligere i slekta er at faren min hadde bittelitt rødt i skjegget. På morens side vet jeg ikke om noe rødt. Mange rødhårede barn har en blond og en mørkhåret forelder. Mørkhårede kan ofte ha «usynlig rødt» i håret:-) Asiater har visstnok mye røde pigmenter i håret.

Back
Topp