Hvordan komme seg igjennom dagene?

Jeg googlet, og det ser ut som det er konstatert at det placebo. :confused005 Jeg synes det funker iallfall. Og når man ikke får i seg noe så er det godt for kroppen å få i seg litt kalorier i det minste.
Aner ikke! Kan kanskje være en kombinasjon av noe? eller placebo?o_O

Googlet jeg også, og de mener det er placebo ja... Jeg får heldigvis i meg drikke. Nå kom nettopp jentungen og serverte meg en kopp te, det gikk fint å drikke. Er bedre på kvelden enn på morgen og dagtid..

Jeg sover.. mye er heldigvis ikke så kvalm, men veldig trøtt og veldig utålmodig på å komme lenger i svangerskapet så jeg slapper mer av. så det passer jo fint å sove mye for tiden flyr jo

Postafen, Phenergan og Afipran regnes som trygt å bruke i svangerskapet. Ser du har forsøkt Postafen og Afipran tidligere, men hva med Phenergan?

Jeg er kvalm dagen lang. Ofte kjennes det ut som jeg må kaste opp, men det stopper liksom opp like før. Synes dette er veldig plagsomt og utmattende, gjør stort sett veldig lite om dagene og synes det er uutholdelig på jobb. Prøvd Postafen en gang, hadde null effekt. Vurderer legetime for å få annen kvalmestillende. Det eneste som hjelper nå er å spise. Jeg spiser så ofte, er lei allerede :dead: Er vant til å droppe frokost og drikke kaffe frem til lunsj, spise 2-3 ganger om dagen. Nå spiser jeg saltkjeks på senga før jeg står opp, og har ikke tall på hvor mange måltider jeg spiser totalt i løpet av dagen.. Tenker med gru hvor mye jeg kommer til å gå opp i vekt :banghead:

Postafen, Phenergan og Afipran regnes som trygt å bruke i svangerskapet. Ser du har forsøkt Postafen og Afipran tidligere, men hva med Phenergan?

Jeg er kvalm dagen lang. Ofte kjennes det ut som jeg må kaste opp, men det stopper liksom opp like før. Synes dette er veldig plagsomt og utmattende, gjør stort sett veldig lite om dagene og synes det er uutholdelig på jobb. Prøvd Postafen en gang, hadde null effekt. Vurderer legetime for å få annen kvalmestillende. Det eneste som hjelper nå er å spise. Jeg spiser så ofte, er lei allerede :dead: Er vant til å droppe frokost og drikke kaffe frem til lunsj, spise 2-3 ganger om dagen. Nå spiser jeg saltkjeks på senga før jeg står opp, og har ikke tall på hvor mange måltider jeg spiser totalt i løpet av dagen.. Tenker med gru hvor mye jeg kommer til å gå opp i vekt :banghead:
Føler med deg❤

Takk for tips! Har vært hos 3 leger og jordmor og ingen hat nevnt phenergan som ett alternativ.. er denne sterkere enn de andre og noe de da holder mer igjen på?

Kjenner meg igjen i beskrivelsen din, føler meg på nippet til å spy flere ganger daglig, men det kommer ikke opp.. jeg prøver også å passe vekta, men det er kun usunne ting som frister...

Jeg må bare si det, jeg syns denne kvalmen er urimelig og alt for intens! Jeg ligger i senga, vrir meg av kvalme og ubehaget det medfører. Barna har kommet hjem fra bhg og skole, men jeg har ikke orket å gå ned å si hei.. jeg så dem ikke før bhg og skole heller da jeg var for kvalm til å klare å stå opp..

Hvordan kommer dere igjennom dagene dere som er veldig kvalme? Hva gjør dere?
Hadde samme problemet med førstemann. Da var saltkjeks og farris/eplejucie eneste løsningen. Må masse søvn når jeg fikk muligheten.
Skulle egentlig startet poletrening igjen i går. Det måtte jeg bare la være denne gangen.

Takk for tips! Har vært hos 3 leger og jordmor og ingen hat nevnt phenergan som ett alternativ.. er denne sterkere enn de andre og noe de da holder mer igjen på?

Kjenner meg igjen i beskrivelsen din, føler meg på nippet til å spy flere ganger daglig, men det kommer ikke opp.. jeg prøver også å passe vekta, men det er kun usunne ting som frister...

Nei, utifra det jeg har lest så er Postafen og Phenergan førstevalg, så kommer Afipran som et alternativ hvis de to ikke funker. Phenergan er også et antihistamin, så den har jo søvnighet som bivirkning og jeg kjenner til at noen bruker den til kvelden for å få sove. Rart ingen har nevnt denne til deg o_O Ta det opp med lege/jordmor du, også kan du henvise de til Relis (de samme som har tryggmammamedisin).

Aah, heldigvis er det ikke bare usunne ting som frister her. Har helt dilla på vannmellom f.eks. Desverre så hjelper det ikke å spise stort sett sunt, når jeg spiser for 3 :arghh:

Nei, utifra det jeg har lest så er Postafen og Phenergan førstevalg, så kommer Afipran som et alternativ hvis de to ikke funker. Phenergan er også et antihistamin, så den har jo søvnighet som bivirkning og jeg kjenner til at noen bruker den til kvelden for å få sove. Rart ingen har nevnt denne til deg o_O Ta det opp med lege/jordmor du, også kan du henvise de til Relis (de samme som har tryggmammamedisin).

Aah, heldigvis er det ikke bare usunne ting som frister her. Har helt dilla på vannmellom f.eks. Desverre så hjelper det ikke å spise stort sett sunt, når jeg spiser for 3 :arghh:

Jøss så rart.. Her gikk de rett på afipran etter postafen. Skal høre med dem hva de tenker. Våknet litt bedre idag, kvalmen er der alltid, men ikke så ille som i går!

Hehe nei det er sant, får håpe det bare er nå de første ukene!

Hadde samme problemet med førstemann. Da var saltkjeks og farris/eplejucie eneste løsningen. Må masse søvn når jeg fikk muligheten.
Skulle egentlig startet poletrening igjen i går. Det måtte jeg bare la være denne gangen.

Får prøve den farris miksen igjen. Syns ikke det er noe godt :P

Poletrening ja, nei det kunne jeg også bare ha glemt nå :P

Hei:love2 Jeg har hatt kvalme og oppkast i alle mine svangerskap og har det denne gangen også. Men jeg føler den er litt mildere da jeg tar afipran 3 ganger daglig,tar livet med ro, spiser når jeg vil, drikker taffel med fersken smak og tygger tyggis. Kvelden er verst for meg for da er jeg sliten og har 3 barn hjemme.

Ville bare fortelle min hverdag nå med afipran kontra andre svangerskap uten hvor jeg har vært sengeliggende. Nå klarer jeg til og med noen timer på jobb uten å «dø»:puke
Sender en stor klem og det blir mest sannsynlig bedre!!

:Heartbigred:HeartbigredTakk! Tåre
Åå så godt at du har fått hjelp! Det ble jeg glad for å høre ❤️ Du har vel kastet opp noe voldsomt?
Jeg kaster ikke opp, og er veldig glad for det, men kvalmen er like lammende som i svangerskapene der jeg kastet opp... blir med andre ord ikle sykehusinnleggelse på meg, da jeg klarer å holde på væske :)
Kjenner igjen det du skriver, jeg har hatt en sånn dag idag, har grått mye og tenkt at dette klarer jeg ikke..[/QUOTE tårer,frustrasjon,lammende kvalme oppkast,der jeg griner å spyr! Svangerskap er ikke like flott for alle,jeg personlig hater de 9mnd før,finner de ikke noe gøy er så sliten når fødselen kommer! Heldigvis har jeg født 4 stk på under 20 min og ett press! Så den delen er den fineste

Jeg var også fryktelig kvalm første gang (venter bare på at den skal komme nå også). Jeg var sykemeldt og fikk dagene til å gå med candy crush og game of thrones :joyful:

Mat som jeg orka var mye yoghurt eller vaniljepudding. Ble verre av alt som inneholdt kunstig søtning.

Back
Topp