Hvordan klipper dere neglene?

kaisa1985

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen!

Har kanskje glemt å si ifra att jeg fødte den 1e mai? he he.. skulle egentlig vært med i klubben her jeg og, men det har gått i glemme-boka.:P

Lurer på hvordan i all verden man kan klippe de små neglene jeg? Jeg kan rive de av når de knekker halvveis, men jeg klarer ikke å bite de av, eller rive om de er hele..
nå har hun nettop klort seg i ansiktet pga de dumme neglene.. HJELP!! he he

mvh Kaisa

å ja, det har jeg ikke tenkt på! :) mnen du tror ikke hun våkner da? kanjeg klippe med vanlig neglesaks, eller må jeg kjøpe en spesiell til baby-negler?

takk for svar! :)

mvh kaisa

ORIGINAL: Kaisa85

å ja, det har jeg ikke tenkt på! :) mnen du tror ikke hun våkner da? kanjeg klippe med vanlig neglesaks, eller må jeg kjøpe en spesiell til baby-negler?

takk for svar! :)

mvh kaisa

Litja mi har ikkje våkna a d, har ei lita saks æ bruka, ikkje nåkka spesiell saks

Baby-neglesaks mens han sover... Heilt umulig å få til mens han e våken.

Jeg biter et lite "hakk" i de og river de av, jeg...[:)]

Jeg klipper de rett etter at hun har badet, for da er de så myke.
Har hørt at man IKKE skal rive baby negler for man kan rive skeivt...

Jeg har en sånn vanlig liten neglesaks og klipper av mens noen andre gir mat, for da er hun rolig. Jeg har ikke greid å gjøre det før så gubben måtte klippe de, men nå når hun er nesten 2mnd så får jeg det til.

Vesla ble født med store negler, og klora seg første natta selvsagt.

klipper med en liten neglesaks..men jeg har hørt at man skal rive dem av for da blir de ikke så harde..

Vi bruker en liten babyneglesaks, Maja sitter rolig når jeg klipper dem, så det har ikke vært noe problem. Tror ho liker å bli ordnet med. [:)]

Man må ikke rive de av- det sa de på sykehuset ihvertfall- neglene er så myke at de kan rives feil, og det er ikke noe godt!

Tusen takk for alle svarene! Da har jeg litt forskjellige metoder å prøve! :) Jeg er desverre alene med henne, så det er ikke så lett å få noen andre å hjelpe meg.. ellers kunne jeg brukt den metoden mens man gir henne mat, for da er hun jo slappt som ett slakt!! he he..

jeg klipper småen sine negler når han sover

Har hørt at man bør rive neglene. Hvis man klipper de så blir de hardere.

jeg bruker vanlig neglsaks ikke  den som ligner på saks på en måte.. synes den siste alternativet var vanskeligere å klippe med.. neglene hans vokser innmari fort.. [&:]

klipper når mariell sover æ..

Jeg  bruker baby-klipper. Jeg klipper når hun er våken jeg, men hun er ganske urolig, så kanskje jeg skal prøve å gjøre det når hun sover neste gang... Takk for tipset!!!

Back
Topp