Hvordan kler dere ungene nå?

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Her er det noen knappe plussgrader om morningen når vi går til barnehagen, men stort sett blir det litt varmere utover dagen, så jeg synes det er vanskelig å kle.
Forrige uke brukte vi ikke stillongs eller strømpis, men heller en litt tykk bukse, ulltrøye og ullsokker. Og en litt tykkere genser som han da hatte på seg under parkdressen ute.
Han er veldig varm av seg så det blir utrolig varmt for han inne nå som det kreves varmere klær ute. 
I dag tok jeg på tynn ull(og silke-)stillongs og en ganske tynn bukse i tillegg til ulltrøye.
Aller helst burde han nok gå i bare stillongsen inne i bhg, men han nektet så de får den sikkert av han etterhvert når han blir gjennomsvett 

Her varierer temperaturene en del, og det er stor forskjell på hvor mye det blåser. Jeg prøver å kikke på gradstokken før vi går ut, og varierer hvor mye klær jeg tar på barna under den obligatoriske regndressen. Ofte starter vi dagen med fleecdresser, votter og eventuelt lue, og det tas oftest av i løpet av dagen.

Felix har ikke begynt med strømpebukse ennå. Han er varm av seg, og bruker bare bukse og t-skjorte inne. Tar heller på genser og fleecdress når vi skal ut, i stedet for at han skal gå rundt i bare strømpebukse inne. Lillesøster er ikke så varm av seg, så hun har body og strømpebukse under joggedress inne.

Her har vi brukt ulltrøye, ullstilongs og ullsokker i flere uker allerede. Også bukse og genser over.

Når hun er ute i barnehagen bruker hun bare ulltøy og fòra parkdress over, ellers fleecegenser og vindjakke fra Bergans, når vi er ute hjemme.

Vanskelig vær om dagen gitt, med kuldegrader om morgenen og flere varmegrader på dagen....men er ikke lenge før vinteren kommer for fullt antar jeg! :)

Vi har så smått begynt med strømpebukse/ ull under nå....

Men det kan jo fort bli for varmt inne. Mange dager tar jeg på pent ulltøy og kortarmet olakjole over. Da blir det ikke så varmt :)

Vi har også funnet frem vanter og hals. Bruker det om morran men trenger ikke det på veien hjem fra barnehagen....

Har liggende både tynn ull og tykk fleece i bhg så ser de an temperaturen og kler henne etter det :)

Alma vil helst gå i kjole, så det er jo litt annerledes. Har begynt å bruke en del ull innerst nå. Bruker en tynn ull-lue, en sånn med hals, og en litt tjukkere jakke på vei til bhg. Når de skal ut, tar de gjerne på henne parkdressen, så da holder hun seg varm selv om hun ikke har så tjukt lag med klær under. 

Bruker votter og lue på morran her og :) Kaldt ja, han måtte skrape sykkelen her en morgen!

Når vi drar til bhg om morgenen har han på segg ullundertøy, vanlige inneklær (joggedress ol) og reimadressen ytterst. Men utover dagen når det ikke er så kaldt lenger har han regntøy (om det regner) eller parkdressen (sånn tynn vår/høstdress) med det samme under. er det litt kaldere tar de av joggedressen og på fleece/ulldressen under. :)

Det hørtes ut som mye klær, men det er kanskje enda kaldere hos dere? Spesielt på morningen tenker jeg! Kjenner at je nesten gleder meg litt til snøen kommer.. Uten at jeg vet helt hvorfor :-)

Vi har ca 5+ grader om morgenen, Har på han tskjorte,tynn genser, strømpebukse, ulljakke og ullbukse, så parkdressen over, lue og votter er også på. parkdressen er veldig tynn.

Back
Topp