Hvordan kler dere babyen når det er ca 0 grader ute?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
I vogna?
I bilen?

Mangler litt yttertøy ser jeg men aner ikke hva som er lurest å kjøpe. Boblejakke? Bobledress? Tips tas i mot! :D

Vil gjerne høre fra noen som ikke bruker mye ull også :-)

Her er det ca 0 nå eller noen få pluss.

I bilen har hun ullgenser, lue og ullsokker (i tillegg til body, strømpebukse og bukse hun bruker inne). Det samme i vogna dersom hun sover eller vi går tur, men da har hun også votter. Hun sitter i pose. I bæresele har hun fleecedress.

Har vinterdress fra Reima uten noe ekstra inni om hun er på bakken å leker. Kommer til å bruke den i vogna når det blir kjempekadt. Og fleecedress i bilen.

I vogna bruker vi to lag med ull, et tykt ytterst og et tynnere innerst. Sitter hun opp har jeg på vindjakke fra nøstebarn.
Synes boblejakke blir feil siden hun har tjukk ull under.

De få gangene vi kjører bil har vi som regel to lag med ull.
Er ikke kaldt i bilen da. Men har et ullpledd tilgjengelig hvis hun skal sove.

Kun et lag med tynn fin ull. Så pose eller dress utenpå .

to lag tynn ull, votter, lue med hals og tjukksokker.
evt ett lag tynn ull, et lag litt tykkere ull og samme tilbehør.

I vogna når skal sove: ullundertøy, votter, lue og voksiposen
I bilen: vanlige klær/ullundertøy og ulljakke og ullbukse, evnt pledd over fram til bilen er varm
I vogna våken på tur: vanlige klær, jakke lue og votter med posen litt åpen
Utenfor vogn og bil: ullundertøy og vinterdress, votter, lue og stonz

Ut i bilen: bukse, boddy, jakke, lue og skjerf.
I vogna det samme, pluss votter. Sitter i lammeull pose, så hun holder varmen godt:)

Her er det minus grader så her er strikket heldress på og tynn bobledress når ho skal i bilen :) så har merinoull innerst :)

I vogn og bil er det to lag med ull, lue, hals og ullsokker (eventuelt votter).. Sitter i pose i vogna.

Ull og ull ;) Ull er jo genialt og beskyttar begge vegar, så.... Elskar ull :D

Kan ikke bruke ull :( selv ull som har bomull på innsiden ble hun tørr i huden av..

Kva med bambus? Skal ha samme eigenskapar som ull, berre mildare mot huden for den med atopisk eksem :)

Har foresten ein "regn"dress som er fora med flis. Virkar veldig god og varm og kan sikkert erstatte ull no nå det ikkje er såå kaldt.

Bruker bomull innerst. Tykt lag ull og fleece over.

Kva med bambus? Skal ha samme eigenskapar som ull, berre mildare mot huden for den med atopisk eksem :)

Har tenkt på bambus men finner det kun i nettbutikker. Vil gjerne kjenne og se på størrelser å sånn før jeg kjøper jeg :-)

Har tenkt på bambus men finner det kun i nettbutikker. Vil gjerne kjenne og se på størrelser å sånn før jeg kjøper jeg :-)

Veit at babyshop har det i butikk. No er min litt blubbete, men eg kjøpte to body i bambus når me reiste til Bulgaria. Kjøpe i 1 str større enn han egentleg brukte. Den var trang å få på og brukte den eine bodyen 1 gong.
Men, er veldig deilig stoff :)

Kan ikke bruke ull :( selv ull som har bomull på innsiden ble hun tørr i huden av..
Da ville jeg brukt bambus og så tykk fleecedress utenpå.
Hvis du kjøper fra Tiljamid så kan man jo vokse i de klærne. Kjøp str. 6-12 måneder:)
Og bambus-strømpebuksene fra MP er gode. Bare ring og spør i barneutstyrsbutikker om de har, så slipper du å fly rundt.
Eventuelt undertøy fra Stormberg, men de starter vel på str. 1 år. Longs kan man jo fint brette opp da:)

I bilen; Strikket hel ulldress over body/bukse i bomull, lue, vanter. I vognen; Ullbody og ullstrømpebukse under. Vanlig bukse og boblejakke over. Hals, vanter og lue. Sitter i en god vinterpose :-)

Min nekter å sitte godt oppi vognposen. Slenger armene ut og henger over kanten. Skal ha med seg alt når vi er ute og triller :p Derfor har jeg på en tynn boblejakke. Under har vi ullbody og kanskje en bomullsjakke.

På bena har han bare bukse, for de er jo godt oppi en varm pose. Har forsikkerhetsskyld ullsokker på føttene.

Mine har tynn fleecedress på både i vogn og bil. :)

Back
Topp