Hvordan kjennes..

Hos meg føltes det bare ut som menssmerter som kom og gikk som rier. Det var ikke i nærheten så vondt som rier, men samme type smerte.. Nedpress kjentes ut som babyen boret seg nedover og nedover. Veldig ubehagelig å stå og sitte oppreist for det kjennes ut som hele underlivet kommer til å sprenge he he. Men jeg vil anta at det kjennes forskjellig for alle kanskje..

Etter hva jeg har lest er det veldig forskjellig.. noen har masse nedpress og ingen modning, andre kjenner ingenting og er moden..

Murringer her.. Som en slags menssmerte. Er jevnt her, kommer ikke i tak. Kjenner det i hoftene, foran i magen og i korsryggen. Nedpresset kjennes ut som noe tungt som presser innenfra, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Tenker at "hvis jeg nyser nå så kommer babyen ut" :p Innimellom så kommer det sånne vonde tak, da tror jeg babyen vrir på hodet og treffer noe nerver.
Hadde tidlig god modning første gangen også, men tror ikke jeg var oppmerksom på det i det hele tatt. Hadde sikkert de tegnene som nå, men tenkte ikke over det da. Livmoren var vel "u-trent" da. Kjente heller ikke kynnere første gangen.

har hatt nedpress til å fra i flere uker nå... håper d er bra for noe, for d gjør skikkelig vondt!

Det ut når man har skikkelig nedpress og modning?
hvordan vet du at fødselen er på vei..? (modning o.l)
Hos meg kjentes nedpress ut som om noe var mellom bena på en måte.
Magen min sank litt ned, men ellers føltes det ganske vanlig.

Andre gang merket jeg ikke noe til det i det hele tatt, så ble overrasket da jordmor ble overrasket over hvor langt ned babyen lå i bekkenet. Det var da hun forberedte meg på at det kom til å bli en rask fødsel....

Denne gangen blir det spennende å se om jeg merker noe. :-)

Back
Topp