Hvordan kjennes startende bekkenløsning ut?

*Oktoberbaby*

Blir kjent med forumet
Dere som har hatt/har bekkenløsning - hvordan kjentes dette ut i starten?
Mener jeg har hørt at dette kan arte seg kanskje forskjellig fra person til person...at noen kjenner det i rumpa og nedover i beinet, noen kjenner det i halebeinet og noen faktisk foran også. Stemmer dette?

Jeg hadde ikke snev av bekkenløsning forrige graviditet, men denne gangen har jeg hatt vondt i krosryggen og enda lenger ned helt fra jeg ble gravid! Syns fortsatt det er rart at det kom så tidlig, men er jo litt rart om det er en tilfeldighet også, er det ikke??
Smertene har forandret seg litt, og nå sitter det i halebeinet og partiene rundt dette...får vondt når jeg sitter lenge stille, løfter på jenta mi eller andre ting for eks.

Det lurer jeg også på for jeg har det akkurat på samme måten.

jeg fikk bekkenløsning i uke 19 sist... så var sykemeldt frem til permisjon.
jeg begynte å kjenne det bak i korsryggen å så ble det bare vondere å vondere framme etterhvert...
gikk til manuellterapaut å fikk akkupunktur, men hjalp ikke så mye... hele bekkenet låste seg så klarte ikke gå så mye eller sitte for lenge... beste var å ligge å bare slappe av....

ORIGINAL: Frk.Mamma

Symptomer:
Smerter er lokalisert generelt i bekkenet. Noen har mest uttalte smerter i korsrygg og halebenet. Andre har mest vondt foran i bekkenet. Smertene går ofte ned i lårene og inn mellom bena. Smertene blir verre av raske og store bevegelser.
Smertene blir også verre av å gå, stå og sitte lenge.
Bekkenløsning kan debutere i hele svangerskapet. Man tror at opp mot 45% av alle gravide rammes av symptomgivende bekkenløsning. Det vil si at bekkenløsningen medfører smerte på en slik måte at det er vanskeligere å fungere i dagliglivet. Mange forsetter også å plages med bekkenløsnings symptomer i flere år etter fødselen, noen blir kronisk invalidisert. Da kalles tilstanden bekkenleddssyndrom. Normalt skal bekkenet bli stabilisert i løpet av barseltiden(40 dager).

Høres jo "lovende" ut... [&o]

Takk for et så konkret svar forresten! [:)] Veldig informativt!

ORIGINAL: *Oktoberbaby*

Symptomer:
Smerter er lokalisert generelt i bekkenet. Noen har mest uttalte smerter i korsrygg og halebenet. Andre har mest vondt foran i bekkenet. Smertene går ofte ned i lårene og inn mellom bena. Smertene blir verre av raske og store bevegelser.
Smertene blir også verre av å gå, stå og sitte lenge.
Bekkenløsning kan debutere i hele svangerskapet. Man tror at opp mot 45% av alle gravide rammes av symptomgivende bekkenløsning. Det vil si at bekkenløsningen medfører smerte på en slik måte at det er vanskeligere å fungere i dagliglivet. Mange forsetter også å plages med bekkenløsnings symptomer i flere år etter fødselen, noen blir kronisk invalidisert. Da kalles tilstanden bekkenleddssyndrom. Normalt skal bekkenet bli stabilisert i løpet av barseltiden(40 dager).

Høres jo "lovende" ut... [&o]

Takk for et så konkret svar forresten! [:)] Veldig informativt!

bare hyggelig her er det på vei her også. men jeg sliter med det utrnom graviditet også. har hatt det siden jeg gikk emd sønnen min. men nå har jeg smerter i korsryggen og foran som stråler nedover i låra mine[:(]

Huff så kjedelig [&o] Er vel ofte sånn at har man hatt det i en tidligere graviditet så er det lettere at det kommer igjen også? Kjpt å slite med det utenom graviditet også da!! [:'(]
Det er noe av det som jeg syns er rarest med meg - at jeg ikke hadde det i det hele tatt sist, og så kommer det såå tidlig denne gangen? Det gjør meg liksom litt usikker på om det faktisk er bekkeløsning da... hmmm...

Jeg fikk bekkenløsning i uke 20 forrige svangerskap og ennå nå over 1 år etter fødsel så er jeg ikke kvitt smertene ",
Er ennå like forferdelig vondt og går til fysioterapeut 1 gang i uka..

Er livredd for at det skal bli verre i dette svangerskapet :S
Så bare håper at det kan holde seg slik det er nå.. Er vondt ja, men bedre enn at det skal bli verre :)

min var stråling noedover høyre fot, og vondt i hoftene/korsryggen, gå saktere med korte korte skritt, og rull med foten når du går, gå "hele" sålen på en måte. Hjelper å svømme!

Takk for svar jenter! Skal nevne det for legen når jeg skal dit på tirsdag så får vi se hva han sier... Hvis det er bekkenløsning så er det kanskje greit å få tatt tak i det ganske kjapt, for å holde det i sjakk.

Back
Topp