Hvordan kjennes bekkenløsning ut?

Marimekko

Andre møte med forumet
Jeg har vondt bak i rumpa, nedover liksom, når jeg går, er vel ikke begynnelse på noe bekkenløsning det vel? Trodde man fikk vondt fremme ved symfysen..? :confused:

Kjennes helt jæv.... Ut:p sorry språket,, her kan jeg såvidt gå, bekkenet svikter, akkurat som at det ikke klarer løfte meg så da går det bare en vei å det er mot bakken:p hehe verker og alle stillinger er vonde .. Men ille alle som har det så ille da:) hadde ikke det med mine første, da var det svakt, dette er 4, og kjenner at kroppen ikke klarer en graviditet til:)

Som å ha en varm potet bak halebeinet, gangsperre og stråling ut i venstre lår her. Litt som isjas-vondt. Men det er jo individuelt. Hos meg sitter smerten på baksiden.

Høres dessverre ut som det ja:confused:
Får selv stråling i det jeg begynner å gå, fra foten og oppover liksom. Utrolig vondt i rompa på begge sider. Vondt å snu og å bevege seg, spesielt om man ligger. Føler rett og slett at bekkenet er så løst at det ikke klarer å bære meg lengre. Du må prøve å behandle det.. Kanskje du slipper å komme til mitt nivå;) lykke til!

Kan også sitte bak som de sier. Kan også være bekkenlåsning som gjerne sitter mer i nedre del av ryggen/haleben/bakside. Begynner å kjenne det selv også på baksiden og litt nedover i beina. Deilig å få det i tillegg til å gå med umedisinert leddgikt nå i graviditeten:/. Blæ. God bedring til alle sammen og ta vare på dere selv:).

For min del er det samme følelsen som å ha ridd ! Jeg har aldri vært noe hestejente men har en venninne som har hest og prøvde et par ganger
Hver gang fikk jeg sååå vondt mellom bena på innsiden av låra og klarte ikke samle bena etterpå
Akkurat den følelsen startet det med for min del

Her startet det med ekstremt vondt korsrygg og stråling ned i begge beina samt vondt i halebeinet. . Uka etter fikk jeg en brennende følelse foran med ømhet og nedpress! Men hørt at det er så individuelt. Ville tatt det opp med lege og fått en henvisning slik at du får svar! IKKE anbefalt å vente for lenge ;)

Husk følgende i det daglige:
Sitt når du kler av / på deg bukse, sokker, undertøy og sko. Ikke stå på ett bein av gangen.
Støvsuge/vaske gulv/rake/måke anefales ikke.
Ta beina samlet inn og ut av bilen, ikke vri deg. Det samme gjelder ut/inn av senga.
Ligger du på siden, så ha ammepute eller pute mellom knærne. På ryggen? Ha pute under knærne for å avlaste.
En fin avslappende stilling er å ligge med bena opp på en stol / høy pute, slik at bena hviler i 90 grader.
Trening i slynge kombinert med massasje hos fysioterapeut, trening i vann og behandling med akupunktur har hjulpet meg i begge svangerskap.

Takk for mange tips. Noen dager er ille, mens andre dager merker jeg nesten ingenting. Trodde bl. smertene var konstante når man først hadde fått det. Får håpe det holder seg på et moderat nivå ihvertfall :-)

Nå ble jeg litt bekymret for at kanskje jeg også er i disse baner. For 1,5 uke siden skle jeg på isen og falt på rompa. Smerten i halebenet var ganske intens først, men så gikk det bedre etter et par dager. Nå de siste dagene har den mer intense smerten kommet tilbake, når jeg ligger, sitter, går og i det hele tatt bruker muskulaturen rundt korsryggen og hoftene. Skal sies at jeg er alene hjemme med en gitt på 2,5, og står midt i flyttekaos med pakking og maling, så belastningen har kanskje vært større enn den burde. Trodde bare jeg hadde forslått halebenet skikkelig, men det burde vel ha gått over?

Back
Topp