Hvordan kan man vite hvilken grad av revning man fikk under fødsel?

twinsplusone

Betatt av forumet
Har fått med partogram og diverse skriv fra sykehuset, men finner ikke at det står noen steder. Ble sydd av jordmor da, så da er det ikke grad 3 eller 4 etter hva jeg har lest meg til. Jordmor sa ikke noe om det, annet enn at hun var glad for at hun valgte å ikke klippe. Tenkte ikke på å spørre om det i nyforelskelsen :woot:

Har fått med partogram og diverse skriv fra sykehuset, men finner ikke at det står noen steder. Ble sydd av jordmor da, så da er det ikke grad 3 eller 4 etter hva jeg har lest meg til. Jordmor sa ikke noe om det, annet enn at hun var glad for at hun valgte å ikke klippe. Tenkte ikke på å spørre om det i nyforelskelsen :woot:
På epikrisen som er skrevet etter fødsel. Jeg fant min da jeg logger inn på helenorge.no :) Det tok en uke eller to før det var synlig der men du kan alltids sjekke om det er kommet inn noe melding.

Jeg ble klippet under fødselen og ble sydd etterpå i 1,5 timer, jeg var ganske sikker på at jeg hadde grad 3 der nede men på papiret det sto det visst grad 1... :hilarious:

Last edited:
Etter hva jeg har forstått så kommer gradene an på hvor du revnet? Jeg har heller ikke funnet det skrevet noe sted i papirene mine..

Hos meg sto det på epikriser fra sykehuset. Den finner jeg vet å logge inn på helsenorge og på på journal.

Skal noteres ned og du skal finne det på Minhelse.no

ligger kun der dersom sykehus regionen tilbyr det:-/ min gjør ikke det (helse midt norge) og detmed finnes det nermest ingen opplysninger tilgjengelig på denne siden for meg annet enn navnet på fastlegen min:-)

Her i Danmark sendes kopi av alle epikriser til fastlegen som orientering. Hvis det samme er tilfelle i Norge kan du vel spørre fastlegen om en kopi? :)

Her i Danmark sendes kopi av alle epikriser til fastlegen som orientering. Hvis det samme er tilfelle i Norge kan du vel spørre fastlegen om en kopi? :)

her i området er ikke det vanlig heller.
MEN jeg vet at fastlegen kan bestille denne informasjonen fra sykhuset:-)

søsteren min hadde en litt traumatisk fødselsopplevelse og da ble informasjon fra aist fødsel bestilt og hun fikk gå igjennom hele tidligere fødsel sammen med legen sin. Det hjalp vist veldig på skrekken før neste fødsel:-)

Første fødsel så fikk jeg med meg epikrisen hjem. Men jeg fikk jo med meg at det var fare for grad 3, for den må syes av lege og ikke jordmor. Men etter nøye sjekk av analen, konstaterte de med grad 2b.

Denne gangen fikk jeg epikrisen i journalen på helsenorge. Hvis sykehuset ikke bruker det skulle du vel fått det ved utreise samtalen med jordmor, ellers så har fastlegen din den.

Det sendes iallefall epikrise til fastlegen din om ikke du har tilgang til å se den på helsenorge, så da kan du evt spørre på seksulerskontrollen din.

Back
Topp