Hvordan kan jeg roe meg ned?!

Lillemy0894

Forelsket i forumet
MayDay2021
Jeg er NERVEVRAK! Hvordan kan jeg prøve å roe meg ned? Har hatt en Ma og en sa, så jeg klarer ikke tro at det skal gå bra :( legene (gyn) sier at det nok var helt tilfeldig, men ga meg progesterontilskudd bare for å roe meg..
 
Si ifra om du finner ut hvordan. Jeg var slik igår :( Mistet to ganger på rad og følte skikkelig igår at tredje gang kom til å skje i løpet av dagen/natten. Hvor langt er du på vei?

Jeg lå i senga i går kveld og tenkte at kanskje jeg skal tenke at så lenge jeg ikke blør eller noe så går det helt fint. At det vil bli en baby til slutt. For om det går galt kan man ikke gjøre noe med det. Da jeg gikk med andremann tror jeg ikke at jeg gledet meg over graviditeten før lenge etter OUL. Det er jo litt trist å bruke så mye tid på å bekymre seg... jeg er 4+4 idag og det kan jo bli et langt svangerskap.
 
Si ifra om du finner ut hvordan. Jeg var slik igår :( Mistet to ganger på rad og følte skikkelig igår at tredje gang kom til å skje i løpet av dagen/natten. Hvor langt er du på vei?

Jeg lå i senga i går kveld og tenkte at kanskje jeg skal tenke at så lenge jeg ikke blør eller noe så går det helt fint. At det vil bli en baby til slutt. For om det går galt kan man ikke gjøre noe med det. Da jeg gikk med andremann tror jeg ikke at jeg gledet meg over graviditeten før lenge etter OUL. Det er jo litt trist å bruke så mye tid på å bekymre seg... jeg er 4+4 idag og det kan jo bli et langt svangerskap.
Huff altså :( det er så trist at det skal være sånn :-(
Jeg er 4+5 i dag, så jeg tenker også at dette blir et laaaangt svangerskap :oops: Men tenker også at så lenge man ikke blør er sjansene store for at dette går bra :Heartred
 
Huff altså :( det er så trist at det skal være sånn :-(
Jeg er 4+5 i dag, så jeg tenker også at dette blir et laaaangt svangerskap :oops: Men tenker også at så lenge man ikke blør er sjansene store for at dette går bra :Heartred

Må nesten ta det dag for dag ❤️ Men det er nervepirrende å gå på do... Og igår kjente jeg på så mye nedi der at jeg var sikker på at jeg kom til å våkne med blod eller at det skjer i løpet av dagen idag. Jeg prøver å finne igjen den likegyldigheten jeg hadde da jeg mistet de to siste gangene. Da jeg tvang meg til å ikke tenke så mye på graviditeten samtidig som jeg holdt en knapp på at jeg kom til å miste. Vet ikke hvorfor dette skal være så vanskelig denne gangen.
Håper det går bra for oss og at vi kan slappe av etter å ha nådd 12 uker ❤️ Skal du på tidlig ul?
 
Må nesten ta det dag for dag ❤️ Men det er nervepirrende å gå på do... Og igår kjente jeg på så mye nedi der at jeg var sikker på at jeg kom til å våkne med blod eller at det skjer i løpet av dagen idag. Jeg prøver å finne igjen den likegyldigheten jeg hadde da jeg mistet de to siste gangene. Da jeg tvang meg til å ikke tenke så mye på graviditeten samtidig som jeg holdt en knapp på at jeg kom til å miste. Vet ikke hvorfor dette skal være så vanskelig denne gangen.
Håper det går bra for oss og at vi kan slappe av etter å ha nådd 12 uker ❤️ Skal du på tidlig ul?
Ja ikke sant :( man kan egentlig slappe av etter uke 8, da er sjansen like liten for å miste så i uke 12 :D jm fortalte det, og at uke 12 er fra gammelt av og at det ikke er en «magisk grense» men det var sagt det før i tiden :D
Ja jeg skal på tidlig ul i uke 8, men synes det er aaalt for lenge til :( Skal du?
 
Jeg har også hatt en sa og en ma. Prøver å tenke positivt selvom det ikke alltid er lett. Men krysser fingrene for at denne gangen er det vår turMen kjenner dagene snegler seg avgårde...
 
Tror det eneste man kan gjøre er å prøve å fokusere på noe annet, tro inni seg at dette skal gå bra, for stress er heller ikke bra.
Gjør noe du liker å gjøre, noe som gir mening, prat med en god veninne, strikke/hobby, gå en liten tur eller se en fin serie. Få dagene til å gå, og jo lengre man kommer jo bedre blir det, sender styrkeklem :Heartred
 
Of ja det lurer jeg også på. Har hatt en MA og 6 SA... (2 gutter innimellom der...)
Føler nesten det er sånn annen hver dag at jeg tenker positivt og negativt. Noen dager murret det veldig nedi der, og da tenker jeg negativt og er livredd...! Vet jo at det like godt kan være et godt tegn, men lett og tenke negativt... så kjenner jeg på ømme pupper som ikke er like ømme hver dag....! Men så tenker jeg at jeg har ikke hatt blødninger til nå. 5+2. Det hadde jeg de gangene det gikk galt...! Skal på TUL når jeg er 7+3, men føles som en hel evighet til! Kan ikke gjøre så mye ant enn å krysse fingrene og prøve så godt det er mulig å tenke positivt...:Heartred
 
Ja ikke sant :( man kan egentlig slappe av etter uke 8, da er sjansen like liten for å miste så i uke 12 :D jm fortalte det, og at uke 12 er fra gammelt av og at det ikke er en «magisk grense» men det var sagt det før i tiden :D
Ja jeg skal på tidlig ul i uke 8, men synes det er aaalt for lenge til :( Skal du?

Åja, det visste jeg ikke :) Jeg kommer nok til å be om en ul. Fikk det sist gang og kjente det var veldig godt :) Fikk i uke 8 og så satte de meg opp til en ny i uke 12.
Blir lenge å vente ja :(
 
Of ja det lurer jeg også på. Har hatt en MA og 6 SA... (2 gutter innimellom der...)
Føler nesten det er sånn annen hver dag at jeg tenker positivt og negativt. Noen dager murret det veldig nedi der, og da tenker jeg negativt og er livredd...! Vet jo at det like godt kan være et godt tegn, men lett og tenke negativt... så kjenner jeg på ømme pupper som ikke er like ømme hver dag....! Men så tenker jeg at jeg har ikke hatt blødninger til nå. 5+2. Det hadde jeg de gangene det gikk galt...! Skal på TUL når jeg er 7+3, men føles som en hel evighet til! Kan ikke gjøre så mye ant enn å krysse fingrene og prøve så godt det er mulig å tenke positivt...:Heartred

Satser på alt er bra på tul ❤️
 
Tror man bare må bestemmer seg for at i dag er alt bra, jeg blør ikke, har ikke kraftige smerter og jeg vet testen var positiv.
SÅ alt er fint i dag :) :) OG dette kommer til å gå bra innstillingen fungerer for meg til nå i alle fall :)
 
Tror man bare må bestemmer seg for at i dag er alt bra, jeg blør ikke, har ikke kraftige smerter og jeg vet testen var positiv.
SÅ alt er fint i dag :) :) OG dette kommer til å gå bra innstillingen fungerer for meg til nå i alle fall :)
Takk, det var et veldig godt råd! Det skal jeg virkelig gå inn for :Heartred
 
Takk, det var et veldig godt råd! Det skal jeg virkelig gå inn for :Heartred
Og husk også at statistisk sett kommer dette også til å gå bra :) Størsteparten som får positiv test får et vellykket svangerskap, tenker at vi/du/jeg og andre med SA/MA/Kjemisk, har brukt opp vår kvote for å være den som opplever det :) :)

Så ergo, dette går bra :)
 
Det blir mye lettere når du kommer inn i andre trimester, og spesielt etter du kjenner bevegelser. Jeg ble helt avslappet etter at min regnbuebaby begynte å bevege seg i magen. Det er starten som er vanskeligst både mtp symptomer og bekymringer, og de første ukene går så tregt. Men det er bare til å ta en dag av gangen og for hver dag som går har det gått bra og du er ett steg nærmere. Prøve å slappe av så mye som mulig og okkuper tankene med noe annet, jobb eller hobby for å få tiden til å gå fortere ❤️
 
Føler med deg, har det også slik. Hadde en MA i juni, og det var helt forferdelig. Har lite symptomer enda, så er livredd for en ny MA. Innerst inne vet jeg jo at det er helt vanlig å ikke ha så mange symptomer så tidlig, men er ikke alltid så lett å tenke rasjonelt (er 4+6 ca, litt usikkert pga. jeg ikke fikk el slim/smerter som jeg pleier nå etter MA'en).

Har bestilt TUL når jeg er 6+2, i håp om å få bekreftet noe før jeg må fortelle sjefen pga. tilrettelegging. Mulig jeg er litt for tidlig ute og det bare resulterer i mange bekymringer om de ikke finner noe hjerteaktivitet.
 
Kjenner igjen bekymringen ja. Og at tida snegler seg av gårde. :dead: Jeg forsøker også å følge anbefalingen fra over her: bestemme meg for at dette skal gå bra, og i tillegg være ekstra flink til å la kroppen få ro. Selv om det er enklere sagt enn gjort innimellom. :p

Jeg har fått tilbud om ekstra oppfølging da, det synes jeg har hjulpet. Ikke at lege/jordmor kan gjøre så mye fra eller til, men det hjelper liksom å ha en avtale å se frem til. Har fått både hyppigere UL og timer til jordmor.
 
Jeg er NERVEVRAK! Hvordan kan jeg prøve å roe meg ned? Har hatt en Ma og en sa, så jeg klarer ikke tro at det skal gå bra :( legene (gyn) sier at det nok var helt tilfeldig, men ga meg progesterontilskudd bare for å roe meg..
Hvordan går det med deg? Kjente meg selv litt igjen i tankegangen din, men ikke i dette svangerskapet. Jeg tenkte sånn sist svangerskap fordi jeg ble gravid uten hjelp av IVF (som min sønn kom til verden med ) . Desverre så endte faktisk det svangerskapet med en MA, men det var ikke tankene som gjorde det slik, det var bare noe som skjedde. Uansett hva man tenker, positivt eller negativt så kan man ikke gjøre noe fra eller til. Jeg har snudd helt om dette svangerskapet og ser meg selv i speilet hver dag og forteller meg selv hvorfor jeg er en god mamma til lille spire. Fordi jeg spiser sunt, fordi jeg går tur hver dag, fordi jeg slapper av når kroppen trenger hvile osv. Prøv det du også. Jeg synes det fungerer fint og jeg har en helt annen holdning og tankegang i dette svangerskapet.
 
Back
Topp