Hvordan introdusere brød???

Lady m/ Baby

Elsker forumet
Lillemor spyttet det ut igjen når jeg prøver å gi henne det[8D]

Nå har vi ikke begynt med det som et måltid enda.. Men når hun har sittet med middagsbordet lammet oss f.eks så har jeg lagd til henne som hun kan sitte å tulle med på egen hånd...

Nå var begge våre gutter så glupske, at de gapte som sultne fuglunger hver gang det var mat som var på vei. Spilte liten rolle hva det var, så lenge det var mat[8D][:D] Men vi tok det gradvis. En liten bit brød med leverpostei eller annet smørepålegg, og så økte vi etter som de klarte å spise det.

Du kan også prøve med litt most frukt/fruktpure på skiven .. Funket veldig greit her helt i starten [:)] Blir skiven litt bløt ,samtidig som det smaker litt søtt [:)]

Vi måtte til med stadig nye pålegg før han gadd å ha brødbiten i munnen.... Endte opp på kyllingpostei, noe storebror også var veldig glad i som baby! Nå spiser han nesten ei brødskive faktisk, men det tok litt tid[;)] Ble mange "brød først, grøt etterpå" måltider[;)]

Vi bynte me fruktmos, det va populært. Å når ho klarte å ete brød så skifta vi pålegg[:)]

la de spytte, og tilby om og om igjen. er jo uvant. noen ganger må man gjenta en type mat 10 ganger før de venner seg til det :)

Vi begynte med biter på str med smuler [;)] også fikk han sitte med skalken i hånda selv og sutte/bite på den. Må passe på at det ikke er en skalk som så alt for lett smuldrer opp da...for da blir det fort masse i munnen/halsen[&:]

kan jo prøve og smuldre opp og blande med yoghurt?

Takk for mange flotte svar[:D]
Da forsetter jeg bare å prøve på samme måte som nå...
Er rart å først ha en baby som tygget og svelgte unna det hun fikk og til lillesøster som skal spytte ut det vi gir[8D]

Lukas har litt problemer med klumper så vi begynte ikke før han var 10 mnd. Matet han med små brødbiter med fruktpure el syltetøy uten sukker, etter et par uker når han var vant med å spise det så lot jeg han få spise bitene selv. Istedenfor at han bare skulle sitte å kline de utover bordet.[:)]

Back
Topp